خبرگزاری کار ایران

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو:

موفقیت تکواندو با خروج نامحرم‌های اطراف پولادگر شدنی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۹۹

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: پولادگر شخص بسیار توانمندی است اما اگرچند نفر نامحرم اطراف ایشان از فدراسیون جدا شوند، به دلیل پایه‌های قوی در این رشته، شاهد رشد بزرگی در تکواندو خواهیم بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ برنامه «ورزش بدون ویرایش» با موضوع نتایج تیم ملی تکواندو در المپیک 2020 ژاپن با حضور محمد بیرامی، کارشناس ورزش تکواندو و مجید افلاکی، قهرمان و سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو روانه آنتن شد.

بیرامی در ابتدا با بیان این که نتایج به‌دست‌آمده از رقابت‌های المپیک دور از انتظار نبود، عنوان کرد: البته آن چه درباره تیم تکواندوی ایران پیش‌بینی می‌شد هم رقم نخورد که عامل مهم در رسیدن به وضعیت فعلی، بی‌توجهی به پشتوانه‌ها و قهرمانانی بود که در رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان در مسابقات جهانی نتایج خوبی را به دست آورده بودند.

وی درباره خروج سرمربیان و بازیکنان تکواندو از کشور گفت: از زمانی که رضا مهماندوست ایران را ترک کرده است دائماً نام او را به زبان می‌آوریم و از قهرمانان و مربیان ماهری که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند غافل هستیم یعنی یک مربی هراندازه قوی باشد زمانی که تیم ملی را ترک می‌کند نباید از او سخن بگوییم باید به دنبال بهترین جایگزین باشیم.

این کارشناس ورزش تکواندو نظر خود را در ارتباط با برگزاری لیگ‌های مختلف تکواندو عنوان کرد و گفت: یک لیگ زمانی مؤثر خواهد بود که ورزشکار به مدت 6 ماه در چرخه تمرینات و مسابقات در باشگاه‌ها حضور پیدا کند. متأسفانه اکنون تمام مسابقات به خانه تکواندو محدود شده است.

به عقیده بیرامی سکان تکواندوی ایران نزدیک به 25 سال در اختیار یک نفر بوده است و هر خلاقیت و ایده‌ای که در فکر آقای پولادگر بوده به کار گرفته شده است، پس بهتر خودشان به‌عنوان یک شخص دلسوز تکواندو که روزهای خوبی را برای آن رقم زده‌اند جای خود را به یک جوان بدهند.

در ادامه برنامه، مجید افلاکی با اشاره به تفاوت‌های المپیک توکیو با دوره‌های پیشین گفت: در دوره‌های قبلی شاهد ناتوانی سیستم مدیریتی بودیم اما در این دوره ضعف کادر فنی را به‌روشنی می‌بینیم. البته نمی‌توان گفت در المپیک توکیو بخش مدیریتی دچار نقص نبوده است، عدم نظارت بر کادر فنی یکی از کوتاهی‌های صورت‌گرفته در این دوره از مسابقات است.

وی به مهارت مربیان و تأثیر آنها بر عملکرد تیم اشاره کرد و گفت: متأسفانه سال‌هاست از رضا مهماندوست سخن می‌گوییم درحالی‌که ایشان در بزنگاهی تیم ملی را ترک کردند که زمان کمی تا المپیک باقی‌مانده بود و اگر تیم با این بحران روبرو نمی‌شد قطعاً نتایج خوبی کسب می‌کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو درباره عدم حضور بدنساز در تیم ملی گفت: متأسفانه در فاصله زمانی دو ماه مانده به المپیک، سرمربی تیم به دلیل اختلاف سلیقه با مربی بدنساز تصمیم تعجب آوری می‌گیرد و ادعا می‌کند به مربی بدنسازنیاز ندارد.

افلاکی خاطرنشان کرد: این تصمیم به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست چرا که دو ماه باقی‌مانده به برگزاری مسابقات، بازیکنان بیشترین نیاز را به تمرینات بدن‌سازی دارند. عواقب تصمیم شتاب‌زده سرمربی این است که بازیکن تیم ملی در اواخر راند نخست دچار کمبود قوای جسمانی می‌شود.

وی خود را بزرگ‌تری منتقد محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو دانست و عنوان کرد: پولادگر شخص بسیار توانمندی است اما به‌جرئت می‌گویم که اطراف ایشان افراد نامحرمی حضور دارند و اگر این چند نفر از فدراسیون جدا شوند، به دلیل پایه‌های قوی در این رشته، شاهد رشد بزرگی در تکواندو خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز