خبرگزاری کار ایران

مدال طلا به کدام تیم می‌رسد؟

نیمه نهایی فوتبال المپیک: فینال در انتظار مدعیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۲۵

برزیل به عنوان مدافع کسب جام قهرمانی یکی از چهار تیمی است که به همراه ژاپن میزبان ایستاده و اکنون یک برد تا کسب مدال فاصله دارد.

به گزارش ایلنا، اکنون تنها چهار تیم در جستجوی سه مدال المپیک هستند. فوتبال مردان در توکیو 2020 به سرعت در حال پایان یافتن است؛ ژاپن، اسپانیا، مکزیک و مدافع عنوان قهرمانی برزیل چهار تیمی هستند که در مرحله نیمه نهایی برابر هم رقابت خواهند کرد.

 نیوزلند، مصر، ساحل عاج و کره جنوبی پس از دور هیجان انگیز دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی، برابر این چهار تسلیم شدند و از صعود بازماندند. حال نگاه‌ها به دو بازی نیمه نهایی روز سه شنبه معطوف شده است و اینکه چه کسی برای صعود به فینال و تضمین مدال مبارزه خواهد کرد.

 مکزیک - برزیل

دومین نیمه نهایی مسابقات فوتبال المپیک مردان با یک پتانسیل کامل برگزار می شود. برزیل و مکزیک مدافع عنوان قهرمانی هر دو در روند رو به جلو و گلزنی چشمگیر بوده‌اند، به این معنی که صعود به فینال می‌تواند به میزان خوب بودن عملکرد دفاع هر دو طرف بستگی داشته باشد. آخرین باری که این دو تیم در یک رقابت رسمی به مصاف یکدیگر رفتند در جام جهانی 2018 بود، جایی که تیم بزرگسالان برزیل با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.

 مکزیک

مکزیک با 14 گل در چهار بازی، در اندازه یک مدعی بوده است. آن‌ها با پیروزی 6 بر سه مقابل کره جنوبی به نیمه نهایی صعود کردند اما مجبور شدند برای این کار سخت تلاش کنند. وقتی بازی با نتیجه 3-2 به پایان رسید، به نظر می‌رسید کره بازی را مساوی می‌کند، اما مکزیکی‌ها عقب نشینی کردند تا کلاس خود را در این مسابقات نشان دهند. لوئیس رومو و سباستین کوردووا عملکرد تاثیرگذاری داشتند تا با گلزنی در این مسابقه جواز صعود تیمش را امضا کنند. داشتن چهار گلزن مختلف در مرحله یک چهارم نهایی نشان دهنده قدرت آن‌ها در آینده است و آنها مطمئناً برای خط دفاعی برزیل قابل توجه خواهند بود.

 برزیل

برزیل همانند حریف نیمه نهایی خود مکزیک، تا کنون از گلزنی‌های خود در طول مسابقات لذت برده است. آن‌ها تا به حال 8 گل به ثمر رسانده‌اند و از بردهای بزرگی در برابر آلمان و عربستان در مرحله گروهی برخوردار بوده‌اند، اما آنها برای عبور از مصر به یک گل ماتئوس کونا روی پاس ریچارلیسون نیاز داشتند. ریچارلیسون با 5 گل زده طی 4 بازی، بازیکن مورد توجه خط حمله برزیل است. در غیاب نیمار قهرمان ریو 2016، او می‌تواند کلید موفقیت باشد، زیرا او قبلاً در توانایی گلزنی و خلق موقعیت خود نشان داده است. با سه گل خورده، آنها در خط دفاعی عملکرد چندان رضایت بخشی ندارند و به همین دلیل باید مقابل مکزیک هوشیار باشند.

 

 ژاپن - اسپانیا

میزبان المپیک اگر بتواند از اسپانیایی‌ها عبور کند، می‌تواند مدال را در زمین خود تضمین کند. اما اسپانیا با تسلیم نشدن به این دور رسیده و به دنبال حفظ قدرت در بازی نیمه نهایی خود یعنی روز سه شنبه (3 آگوست) خواهد بود. این دو تیم آخرین بار در اواسط ماه جولای در یک بازی تدارکاتی المپیک به مصاف هم رفتند و اگر نتیجه یک بر یک نشان دهنده چگونگی پایان یافتن وقت‌های قانونی این نیمه نهایی بود، ژاپن ممکن است مجبور باشد برای یک ضربات پنالتی چشمگیر دیگر آماده شود.

ژاپن

بازی یک چهارم نهایی میزبان مقابل نیوزلند با پنالتی به پایان رسید. هیچ یک از دو طرف نتوانستند در 90 دقیقه یا 30 دقیقه وقت اضافه برنده باشند و بنابراین سفر آن‌ها در المپیک در ضربات پنالتی مشخص شد. ژاپن با پیروزی 4 بر 2 در ضربات امید به کسب مدال خود را زنده نگه داشت. این کاپیتان یوشیدا مایا بود که پنالتی پیروزی بخش را به ثمر رساند. اما اسپانیا و حمله پویای آن‌ها، چالش‌های متفاوتی را برای ژاپن ایجاد می‌کند، زیرا ژاپن باید اطمینان حاصل کند که شانس خود را بالا می‌برد و همچنین اسپانیایی‌ها را در دفاع عقب نگه می‌دارد.

اسپانیا

تیم اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ساحل عاج قرار گرفت. در پایان 90 دقیقه و وقت‌های اضافی قانونی بازی 2 بر 2 به پایان رسید، قبل از اینکه اسپانیا وقت بیشتری برای آفریقایی‌ها بگذارد تا 5 بر 2 پیروز شود و به مرحله نیمه نهایی صعود کند. رافا میر قهرمان نیمکت نشین بود. او هت تریک کرد تا به اسپانیا در راه صعود آن‌ها کمک کند.

ساحل عاج ضعف‌های اسپانیا را در خط دفاعی را با یک گل از روی ضربات ایستگاهی و یک گل روی ضدحمله سریع، نشان دادند و این برای ژاپن خوشایند است. در حالی که اسپانیا در 30 دقیقه وقت اضافه فوتبال آزاد و به همراه گل را به نمایش گذاشت، آن‌ها در برابر خط دفاع ژاپنی که تا به حال تنها یک گل دریافت کرده، روی فرم خواهند بود.

برنامه مسابقات و زمان شروع بازی‌های نیمه نهایی توکیو 2020

3 آگوست - دوازدهم مردادماه

* مکزیک - برزیل - ساعت 17 به وقت ژاپن - ورزشگاه ایباراکی کاشیما

* ژاپن - اسپانیا - ساعت 20:00 به وقت ژاپن - ورزشگاه سایتاما

برندگان مرحله نیمه نهایی به فینال روز شنبه هفته آینده راه پیدا می‌کنند، جایی که برندگان مدال‌های طلا و نقره مشخص می‌شود. بازندگان نیمه نهایی هم روز جمعه در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف هم می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز