خبرگزاری کار ایران

فتح هیات رئیسه و کمیته فوتسال به قیمت سقوط سایپا؛

قهرمان نارنجی در وضعیت قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۵۴۹

سایپا ، قهرمان سابق لیگ برتر و یکی از بازیکن‌سازترین باشگاههای فوتبال ایران با تصمیمات سوء مدیریتی به لیگ دسته اول سقوط کرد.

به گزارش ایلنا، سایپا که زمانی با هدایت علی دایی و معرفی ستاره‎های تاثیرگذاری به فوتبال ایران عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده و در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافته بود در سایه تصمیمات سوء مدیریتی و انتخاب مدیران غیر ورزشی و لابی‌های سیاسی به سرنوشت تلخ سقوط دچار شد.

آنچه در این فصل بیش از مشکلات سایپا و وضعیت خطرناک این تیم مورد توجه قرار گرفت تلاش مدیرعامل این باشگاه برای کسب کرسی‌های بالاتر فوتبال ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود.

سراجی که نام آشنایی برای اهالی ورزش به شمار نمی‌رود و یکباره به شکل عجیبی به عنوان مدیرعامل سایپا انتخاب شد در مدت کوتاهی وارد پروسه انتخابات فدراسیون فوتبال شد تا یکی از کم ‌سابقه ترین مدیران تاریخ باشگاههای فوتبال ایران به عنوان نماینده باشگاهها راهی هیات رئیسه فدراسیون شود و البته بر مبنای تقسیم سهم اعضای هیات رئیسه خیلی زود همانطور که بدون سابقه و تجربه کافی مدیریت یک باشگاه شناخته شده در لیگ را بر عهده گرفته بود عهده دار مسئولیت کمیته فوتسال فدراسیون هم شد.

روزهای بحرانی سایپا، قهرمان دیروز و باشگاه نگونبخت امروز همزمان با تلاش مدیرعامل برای کسب کرسی‌های بیشتر سپری شد و گذشت و در نهایت تیم نارنجی در وضعیت قرمز با عملکرد ضعیف مدیریتی و تغییرات مکرر کادر فنی به لیگ دسته اول سقوط کرد.

مسئولین این باشگاه حتی به ابراهیم صادقی ، کاپیتان کهنه‌کار هم فرصت ندادند برای حفظ باشگاهی که خانه خودش در فوتبال ایران محسوب می‌شود تلاش کند و به فراز کمالوندی اعتماد کردند که دستاوردی برای خروج از شرایط بحرانی نداشت.پس از کمالوند که نمی‌خواست سقوط به نام خودش ثبت شود و سه هفته پیش از تکمیل فاجعه استعفا داد اخباری جوان هدایت این تیم را در دست گرفت و در هفته پایانی در حالی که یک تساوی می‎توانست ناجی سایپا باشد با ثبت یکی از تلخ‎ترین شکست‌های تاریخ نارنجی‌پوشان و دریافت پنج گل مقابل تراکتور به دسته اول سقوط کرد.

اخباری در خصوص احتمال خرید امتیاز یک باشگاه لیگ برتری برای بازگشت سایپا شنیده می‌شود اما این سقوط تلخ را نمی‌توان با اینگونه اقدامات غیر فوتبالی جبران کرد. مدیریت چهره‌های غیر متخصص و بی تجربه در حوزه فوتبال نتیجه‌ای به جز شکست و ناکامی به همراه نخواهد داشت و ممکن است در صورت بازگشت غیر فوتبالی به لیگ برتر با ادامه این روند مدیریتی باز هم نارنجی‌پوشان به سرنوشت این فصل دچار شوند.

سایپا زمانی به روزهای درخشان گذشته بازمی‌گردد که انتخاب مدیرانش بر مبنای سابقه و تجربه باشد نه لابی‌های سیاسی که چنین خسارت غیر قابل جبرانی به یک باشگاه صنعتی و دولتی وارد آورده است.

 

 

منبع: پایگاه خبری فوتبال ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز