خبرگزاری کار ایران

مرثیه‌ای برای قهرمانان نارنجی لیگ؛

سایپا بعد از 25 سال سقوط کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۱۶

تیم فوتبال سایپا در پی حواشی خودساخته و سو مدیریت‌ها از سطح اول فوتبال کشور کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سایپا روز گذشته در دیدار هفته پایانی مقابل تراکتور تن به شکست سنگین 5 بر یک داد تا از آخرین فرصت خودش برای ماندن در لیگ برتر هم نتواند استفاده کند و با قرار گرفتن در جایگاه پانزدهم جدول به لیگ دسته یک سقوط کرد.

سایپا در کنار سرخابی‌های پایتخت و دو تیم اصفهانی لیگ برتر یکی از 5 تیمی بود که در تمام ادوار 20 دوره لیگ برتر حضور داشته و آخرین سقوط این تیم از سطح اول فوتبال کشور مربوط به سال 1375 است و به عبارتی نارنجی پوشان پس از 25 سال از اولین سطح فوتبال ایران به دسته پایین تر سقوط کردند.

سایپا بعد از 25 سال سقوط کرد

سایپا در طول دوران تشکیل تیم فوتبال خود افتخارات زیادی کسب کرده و اولین تیم فوتبال ایران است که توانسته در یک سال هم قهرمانی جام حذفی را مال خود کند و هم در لیگ برتر به این عنوان برسد و همچنین زیر نظر علی دایی در لیگ برتر و در فصل ششم رقابت‌ها جام قهرمانی را بالای سر برد و یکی از 7 تیمی است که قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور را هم تجربه کرده است.

نارنجی پوشان تهرانی همواره به عنوان یک تیم بازیکن ساز در سطح لیگ برتر مشغول فعالیت بودند و با معرفی بازیکنان مستعد به سطح اول فوتبال کشور نفرات زیادی را به تیم ملی تحویل داده و بازیکنان زیادی از این تیم راهی استقلال و پرسپولیس شده و یا لژیونر شدند.

سایپا متاسفانه دو فصلی بود که در پی اشتباهات مدیریتی حال و روز خوبی نداشت و از جایی که علی دایی از سمت خود به عنوان سرمربی برکنار شد، سقوط این تیم آغاز شده و نارنجی پوشان فصل گذشته و پس از شکست هفته پایانی مقابل پرسپولیس به لطف نتایج سایر تیم‌های در حال سقوط در لیگ برتر ماندنی شدند و امسال هم از مدت‌ها قبل مشخص بود که این تیم گزینه اصلی سقوط به لیگ دسته اول است.

حواشی زیاد مدیریتی و درگیری‌های مدیریت باشگاه با کادرفنی که منجر به جدایی ابراهیم صادقی شد و در کنار آن جذب پرحاشیه فراز کمالوند و مذاکره با او در شرایطی که همراه استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر بود و حضور ناکام وی روی نیمکت نارنجی پوشان در نهایت کار را به استعفا و جانشینی سعید اخباری کشاند که این سرمربی جوان هم کاری از دستش برای سایپا بر نیامد تا شاهد سقوط یکی از تیم‌های ریشه دار فوتبال تهران به لیگ دسته اول باشیم.

سقوط تیم سایپا اتفاق تلخی برای لیگ برتر بود که سو مدیریت باشگاه را می‌توان مقصر اصلی آن عنوان کرد و حالا نارنجی پوشان درگیر مسابقات لیگ یک و رقابت های حساس و فشرده در این سطح هستند و باید دید چه زمانی دوباره تیمی با پیراهن نارنجی و لوگوی سایپا را در سطح اول فوتبال ایران می‌بینیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز