خبرگزاری کار ایران

ماجرای گل‌های آفتابگردان المپیک توکیو: به یاد جانباختگان فوکوشیما

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۷۹۰

در کنار مدال‌های المپیک توکیو که از مواد بازیافتی ساخته شده، دسته گل‌هایی که به قهرمانان اهدا می‌شود داستان جالبی را به همراه خود دارد.

به گزارش ایلنا، دسته گل مدال آوران معنای عمیق‌تری از یک قدردانی برای ژاپن دارند. البته، یک مدال المپیک دارای اهمیت بیشتری است اما دسته گل‌هایی که در المپیک توکیو به هر مدال آور اهدا می‌شود، معنای عمیق تری دارند؛ خیلی عمیق‌تر از چیزی که تصور می‌شود.

گل‌های آفتابگردان و سایر گل‌های این دسته گل که به مدال آوران اهدا می‌شود، در سه استان شمال شرقی ژاپن که در اثر زلزله 2011، سونامی و در نتیجه خرد شدن سه راکتور هسته‌ای ویران شده بود، پرورش داده شدند.

حدود 18000 نفر در فاجعه‌ای که در استان‌های ایواته، فوکوشیما و میاگی رخ داد، جان باختند. بهبود و پیشرفت در  این استان ها از آن روز - 11 مارس 2011 - همچنان ادامه دارد. برگزارکنندگان مسابقات امیدوار بودند که المپیک بتواند این منطقه را ارتقا دهد.  اما همه گیری ویروس کرونا، بیشتر آن را تغییر داد و در عوض، معطوف به تعویق انداختن و خاتمه یافتن بازی‌ها در طی یک بحران جهانی بهداشت شد. در واقع، برخی از ساکنان این مناطق شکایت داشتند که عدم برگزاری المپیک باعث صرفه جویی در وقت و منابع بهبودی می‌شود.

ماجرای گل‌های آفتابگردان المپیک توکیو: به یاد جانباختگان فوکوشیما

در فوکوشیما، به امید بالا بردن روحیه ساکنین این منطقه یک سازمان خصوصی برای پرورش گل ایجاد شد. بسیاری از شکوفه‌ها در زمین‌های کشاورزی خالی از سکنه پرورش یافت که با کاهش شدید فروش میوه و سبزیجات از منطقه متروکه شده بود.

 در میاگی، والدینی که فرزندان خود را در این فاجعه از دست دادند، در تپه‌ای که فرزندانشان برای فرار از سونامی به آن پناه بردند، گل آفتابگردان کاشتند. این عمل برای یادآوری آنچه به شهروندان میاگی گذشته حتی در یک کتاب‌های مخصوص کودکان بازگو شده است.

ایواته به خاطر تولید جنتین‌ها - گل آبی نیلی که همان رنگ سایه‌ای است که در نشان ٫‌های المپیک و پارالمپیک استفاده شده است - مشهور است. 5000 دسته گل توسط شرکت گل نیپون برای هر دو مسابقات المپیک و پارالمپیک ترتیب داده شده است.

حادثه‌های اتمی فوکوشیما  از تاریخ 11 مارس 2011، در پی زلزلهٔ 9 ریشتری و سونامی، و در اثر از کار افتادن ماشین‌آلات نیروگاه هسته‌ای شماره 1 فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی پس از دیگری، و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعهٔ اتمی می‌دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می‌دهند چرا که تمام رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما در نتیجهٔ این رویداد با مشکل مواجه شد.

ماجرای گل‌های آفتابگردان المپیک توکیو: به یاد جانباختگان فوکوشیما

اسفندماه سال گذشته، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر دولت ژاپن در سخنرانی خود به مناسبت دهمین سالگرد فاجعه سال 2011 اعلام کرد که دولت به حمایت و پشتیبانی خود از مردم این منطقه ادامه خواهد داد. این در حالی است که  حدود 2000 نفر از ساکنان این منطقه همچنان در اماکن موقت زندگی می‌کنند. همچنین دولت ژاپن اعلام کرده بود، روزانه حدود 4000 کارگر در ویرانه‌های برجای مانده از این نیروگاه مشغول کار هستند. بر اساس ارزیابی‌های دولت ژاپن، کار جمع‌آوری ویرانه‌های برجای مانده از فاجعه اتمی فوکوشیما می‌تواند حدود 40 سال ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز