خبرگزاری کار ایران

کدام تیم به نیمه‌نهایی می‌رسد؟

توکیو 2020: هرآنچه باید از مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۵۶۰

با توجه به اینکه هشت تیم نهایی پس از یک مرحله هیجان انگیز گروهی جواز صعود به دور یک چهارم نهایی را کسب کرده‌اند، در اینجا مواردی که باید قبل از مرحله حذفی بدانید.

به گزارش ایلنا، توکیو 2020 پس از 24 بازی و 61 گل، شاهد نمایندگان مرحله یک چهارم نهایی فوتبال مردان است.

در حالی که هشت تیم نتوانستند برای صعود به مرحله بعدی این رقابت‌‌‌ها تلاش‌های کافی انجام دهند، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی شامل اسپانیا در برابر ساحل عاج، ژاپن در مقابل نیوزیلند، برزیل در مقابل مصر و جمهوری کره در مقابل مکزیک است.

اکنون وارد مرحله حذفی شده ایم و روز شنبه (31 جولای) این هشت تیم برای صعود به مرحله نیمه نهایی می‌جنگند؛ مسیری در کسب مدال طلای المپیک. در ادامه نکاتی در مورد هر چهار بازی جمع آوری شده است که پیش از برگزاری این رقابت‌ها مشاهده می‌کنید:

* اسپانیا - ساحل عاج

اسپانیا

دقیقاً مانند حریفان آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی، دو تساوی و یک پیروزی کافی بود تا آن‌ها به این دور صعود کنند. این مسیر با یک تساوی بدون گل برابر مصر آغاز شد چون هیچ یک از این دو تیم در گلزنی موفق نبودند. آنها در رویارویی با استرالیا توسط اوریازابال به گل رسیدند تا اولین پیروزی را تجربه کنند. سومین رویارویی مقابل آرژانیتن بود که آنها دوباره به تساوی رضایت دادند اما این بار با نتیجه یک بر یک. 

ساحل عاج

ساحل عاج که با تیم‌های برزیل و آلمان همگروه شده بود مجبور بود برای صعود به یک چهارم نهایی دست به کار بزرگی بزند و در واقع آنها چنین کاری انجام دادند. قبل از اینکه مقابل برزیل و آلمان به تساوی یک بر یک و صفر به صفر دست پیدا کنند؛ آنها با نتیجه دو بر یک عربستان صعودی را از پیش رو برداشتند. آماد دیالو، ستاره جوان منچستریونایتد یکی از بازیکنان مورد توجه این تیم در میانه میدان بوده که موفق شده در صعود تیمش اثرگذار باشد. فران کسیه از میلان دیگر بازیکن مورد توجه آنهاست که در خط دفاعی حضور دارد.

* ژاپن و نیوزلند

ژاپن

کشور میزبان پس از یک مسابقه راحت در مرحله گروهی که طی آن شکست ناپذیر بود،  از ابتدا با شکست دو بر یک آفریقای جنوبی کارش را آغاز کرد. کوبو تاکفوسا، ستاره جوان از رئال مادرید بازیکن مورد توجه آنهاست. پس از آفریقا آنها موفق به از پیش رو برداشتن مکزیک با نتیجه دو بر یک شده و در مسابقه پایانی هم فرانسه را با نتیجه 4 بر صفر در هم کوبیدند. نکته قابل توجه ژاپن در این تورنمنت گلزنی کوبو در هر سه بازی است.

نیوزلند

تیم نیوزلند در این رقابت‌ها همه چیز را تجربه کرده است ، با یک پیروزی، تساوی و باخت که آن‌ها به مرحله یک چهارم نهایی رسانده است. سفر المپیکی آن‌ها با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی شروع مثبتی داشت و این کریس وود از برنلی بود که برای رسیدن به پیروزی دیر وقت برای آنها گلزنی کرد. مقابل هندوراس گلزنی ریگوبرتو ریواس موجب شد تا با نتیجه 3 بر دو بازی را واگذار کنند و این یک تساوی بدون گل برابر رومانی بود که صعود آنها به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها را قطعی کرد.

* برزیل - مصر

برزیل

مدافع عنوان قهرمانی بدون حضور نیمار به این بازی‌ها آمده اما این موجب عدم پیش‌روی آنها نشده است. آن‌ها با هدایت کاپیتان دنی آلوس از مرحله گروهی بدون شکست عبور کردند و با دو پیروزی و یک تساوی در رده نخست گروه D قرار گرفتند. ریچارلیسون در غیاب ستاره‌های برزیل خوش درخشید و در برتری 4 بر دو مقابل آلمان و 3 بر یک برابر عربستان دلیل برتری همبازیانش بود. ریچارلیسون در سه بازی پنج گل به ثمر رسانده است، از جمله هت تریک در بازی آلمان. 

مصر

تیم مصر بدون بازیکنی مانند محمد صلاح پر شور و هیجان، وظیفه بزرگی پیش رو داشت تا از مرحله گروهی صعود کند و پیش برود. و با پیروزی در بازی آخر خود، آن‌ها این کار را انجام دادند. آنها رقابت المپیکی خود را با تساوی مقابل اسپانیا آغاز کردند، قبل از اینکه به لطف گل مدینا در بازی دوم مغلوب آرژانتین شوند. پیروزی مورد انتظار آن‌ها در نهایت هنگامی رقم خورد که در آخرین بازی گروهی خود با استرالیا روبرو شدند. گل های احمد رایان و عمار حامی، سه امتیاز را تضمین کرده و آن‌ها راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. رقابت با برزیل مطمئنا برای آنها سخت‌تر از سه بازی در دور گروهی خواهد بود.

* کره جنوبی برابر مکزیک

کره جنوبی

کره با دو پیروزی و یک شکست مسیر آسانی برای صعود به دور گروهی داشته است. اولین بازی آنها باخت نزدیک مقابل نیوزلند بود. آنها در مسابقه دوم رومانی را 4 بر صفر مغلوب خود کرده و برابر هندوراس هم ضمن دومین کلین شیت پیاپی، 6 گل وارد دروازه حریف کردند! ییجو هاوانگ در این بازی هت‌تریک کرد و ستاره تیمش بود. 

مکزیک

مکزیک با کسب دو پیروزی توانست جایگاه خود را در در بین هشت تیم برتر مسابقات تعیین کند. آنها در قدم اول فرانسه را 4 بر یک شکست دادند ولی در بازی دوم مقابل ژاپن دو بر یک شکست را پذیرفتند؛ پیش از اینکه در بازی پایانی 3 بر صفر از سد آفریقای جنوبی عبور کنند و جواز صعود را به دست بیاورند. دیگو لاینز و الکسیس وگا دو بازیکن مورد توجه مکزیک در این تورنمنت هستند.

برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی فوتبال مردان توکیو 2020 و زمان شروع بازی‌ها

دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی از روز شنبه 31 جولای آغاز می‌شود و این دور با اسپانیا و ساحل عاج پیگیری خواهد شد.

اسپانیا مقابل ساحل عاج - ورزشگاه میاگی - ساعت 17:00 به وقت ژاپن

ژاپن مقابل نیوزیلند - ورزشگاه ایباراکی کاشیما - ساعت 18:00 به وقت ژاپن

برزیل مقابل مصر - ورزشگاه سایتاما - ساعت 19:00 به وقت ژاپن

کره جنوبی مقابل مکزیک - استادیوم بین المللی یوکوهاما - ساعت 20:00 به وقت ژاپن

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز