خبرگزاری کار ایران

محمد مایلی کهن در گفتگو با ایلنا؛

دولت در ورزش به دنبال نمایش بود نه کار کردن/ انتخابات فدراسیون فوتبال دستوری بود/ بهترین دستاورد لیگ حضور محرم نویدکیا است/ دلم برای احمد مددی سوخت/ وضعیت کیمیا علیزاده دلم را شکست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۴۲

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد.

محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص آخرین اتفاقات روز فوتبال و ورزش ایران گفتگوی مفصلی داشته است که در ادامه آن را خواهیم خواند.

 

دولت به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، از عملکرد مسعود سلطانی فر و انتقادات اخیر خود بگویید

ما کم کم به روزهای پایانی عمر خود رسیده ایم و از آن دسته از افراد نیستیم که فیلم بازی کنیم و کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند من به موقع انتقاد می‌کنم‌ و به موقع تعریف میکنم. نمی‌شود به همه اتفاقات نگاه صفر و صد داشت. در زمینه ساخت ‌و سازهای ورزشی هیچ دوره ای مثل زمان هاشمی طبا و معاون ایشان مهندس سعید فائقی نبود. ایشان زحمات فوق العاده ای کشیدند. اکثر ورزشگاه های بزرگ مثل یادگار امام تبریز، قم، کرمان و کاشان و سردار جنگل رشت در این زمان ساخته شدند و الان دارند تبدیل به یک مخروبه می‌شوند. ساختن آسان تر از نگه داری است متاسفانه در دوره‌های بعد از آن اکثر قریب به اتفاق روسای سازمان تربیت بندی که تبدیل به وزرات ورزش شد وقتی آمدند موفق نبودند و اکثر آنها هنگام رفتن شروع کردند به افتتاح برخی اماکن ورزشی که متاسفانه به ظاهر یک عملکرد خوب را به نمایش گذاشتند در صورتی که اکثر قریب به اتفاق این اماکن با هزار و یک عیب و ایراد افتتاح شدند. این یک واقعیت است و در مقطع فعلی کاملا مشهود بود کما اینکه من بارها این موضوع را عرض کردم. خود من پیگیر مسائل ورزشگاه شهید عضدی رشت و شهید پیشگاه هادیان انزلی یا همین استادیوم تختی انزلی بودم. متاسفانه در شرایطی که می‌شد این ورزشگاه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درست کرد شما دیدید که اینگونه نشد و این ورزشگاه ها به حال خود رها شده‌اند. به نظر من یکی از کارهایی که باید انجام داد این است که دولت آینده از شعار زدگی و شعار دادن خارج شود و عمل کند و در ابتدا جاهایی که نیمه کاره مانده است را  تکمیل کنیم نه اینکه ورزشگاه جدید تاسیس کنیم و این خود یک کار مهم و حائز اهمیت است. در مجموع عملکرد آقای سلطانی فر علیرغم اینکه قائم مقام سازمان تربیت بندی در زمان هاشمی طبا بودند عملکرد متوسطی داشتند من از ایشان انتظار بیشتری داشتم که متاسفانه اینگونه نشد.

 

عملکرد کلی وزارت ورزش را چگونه دیدید؟ 

به نظر من پیش از آقای سلطانی فر، آقای گودرزی عملکرد خوبی داشتند. ایشان از تحصیل کرده‌های عرصه ورزش و استاد دانشگاه تهران بودند و داشتند خوب کار می‌کردند اما چه شده که عوض شدند این دیگر به سلیقه رییس جمهور باز می‌گشت که متاسفانه ایشان را عوض کردند. در مجموعه این ۸ سال ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما متاسفانه اینگونه نشد و بیشتر به دنبال نمایش بودیم و کارهای اساسی صورت نگرفت.

 

عملکرد فدراسیون فوتبال را تا بدین جا چگونه دیده اید؟

کاملا مشخص است انتخابات فدراسیون فوتبال نه تنها در مقطع فعلی که در اکثر مقاطع به صورت دستوری و باندی عمل می‌شود. این یک واقعیت انکار ناپذیر است. ما در بحث انتخابی جام جهانی خوب عمل کردیم و در ۴ بازی خارج از خانه که به هیچ وجه ساده نبود شرکت کردیم و پیروز شدیم. در این زمینه فدراسیون خوب عمل کرد. ضمن اینکه اخیرا انتصابات خوبی نیز انجام شد که آن هم حضور آقای کامرانی فر به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون بود. اگر اجازه بدهد ایشان کار خود را انجام بدهد ‌و حضور ایشان تثبیت بشود فکر می‌کنم یکی از نکات مثبت و مفید باشد. ایشان تا جای که من اطلاع دارم یکی از سالم‌ترین و بهترین کمک داوران نه تنها در کشور ما بلکه در عرصه بین المللی است و سابقه حضور در جام جهانی دارد.

 

نظر شما در خصوص حضور مهدی مهدوی کیا در تیم ملی امید چیست؟

هنوز مشخص نیست که ایشان به عنوان سرمربی در تیم امید کار می‌کنند یا خیر. طبعا مهدی مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما بوده است. او از نظر فنی و و شخصیتی نیاز به تعریف من ندارد. اگر این اتفاق رخ دهد به نفع فوتبال ما خواهد بود و برای آینده جوانان فوتبال دوست ما خوب خواهد بود. ضمن اینکه یادمان نرود او در عرصه بازیکن سازی در آکادمی کیا مشغول به فعالیت است و تجربه دارد و این می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای ما باشد.

 

هفته پایانی لیگ چند روز دیگر برگزار می‌شود از مسابقات در فصلی که گذشت بگویید.

علیرغم مشکلاتی که وجود داشت رقابت‌های لیگ برگزار شد. یکی از نکات بسیار مثبت این لیگ حضور یک جوان شایسته، محبوب، دوست داشتنی و کاربلد بود و آن هم کسی نیست جز محرم نویدکیا. شما وقتی همه ستاره ها را اختیار داشته باشی اما نتوانی از آنها بهره ببری و روانشناس نباشی و ندانی چه برخوردی با آنها بکنی نمی‌توانی موفق شوی و شاهد هستیم سپاهان از نظر فنی نیز خیلی خوب بازی می‌کند من در یک مقطعی در تیم امید تجربه کار با او را داشته ام به نظرم بزرگ‌ترین دستاورد لیگ حضور محرم نویدکیا بوده است. ضمن اینکه پرسپولیس نیز تیم خوب و شایسته ای نشان داده و به  حق نشان داده موفقیت های این تیم اتفاقی نیست. چیزی که من راه ناراحت میکند این است که باشگاه های ما به غیر از سپاهان شفافیت مالی ندارند و همیشه در مورد مشکلات مالی صحبت می‌کنند و انتقاد می‌کنند و این موضوع من را ناراحت می‌کند. می‌برند یا می‌بازند می‌گویند ما پول نگرفتیم و زن و بچه ما گرسنه هستند. باور کنید من وقتی مصاحبه احمد مددی مدیرعامل استقلال را خواندم دلم برای او سوخت. کلی بدهی در ادوار مختلف بوده است همه تقریبا دریافتی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد را داشته‌اند اما باز معترض هستند او که دیگر بانک مرکزی نیست مدام پول چاپ کند.وقتی شفافیت نباشید همه سر و صدا می‌کنند اما وقتی شفافیت مالی باشد نقش من نیز مشخص می‌شود؛ پول را گرفتم اما از حال بخاطر اینکه شاید سال دیگر باشگاه من را نخواهد شروع میکنم به جو سازی.

 

در هفته های اخیر حواشی و حرف‌های زیادی در فوتبال ما به وجود آمده؛ علت آن چیست؟

این موضوع همیشه بوده و خواهد بود. اما معمولا تیم‌های که پر هزینه هستند و بعضا بالای ۱۰۰ میلیارد هزینه کردند و نتیجه نمی‌گیرند به دنبال بهانه جویی هستند و ضعف خود را گردن داوران زحمت کش می‌اندازند و این موضوع همیشه وجود داشته است و حتی در کشور ما بیشتر از کشورهای دیگر این اتفاق رخ می‌دهد.

 

کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود ؟

پرسپولیس شرایط خوبی دارد و ۲ امتیاز جلو تر است و روی کاغذ با توجه به اینکه سپاهان با رقیب سخت تری بازی دارد پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی دارد هرچند استقلال رتبه سوم خود را قطعی کرده است انگیزه کمتری برای این بازی دارد. هرچند پیکان نیز ‌در میانه جدول حضور دارد و آن هم در شرایط مشابه ای همچون استقلال قرار دارد.

 

بازی‌های المپیک را دنبال می‌کنید؟

بله، جا دارد که یک تبریک ویژه به جواد فروغی که موفق شد نخستین مدال طلایی ایران را در تیراندازی کسب کند بگویم. از طرفی سرکار خانم نازنین ملایی موفق شد به نیمه نهایی مسابقات قایقرانی برسد که باید بگویم شاهکار کرده است. تیم ملی والیبال نیز خوب کار کرده است و به همه آنها خسته نباشید می‌گویم امیدوارم در این شرایط سخت و در بحران کرونا در ادامه راه ورزشکاران ما موفق باشند. متاسفانه در این مسابقات کیمیا علیزاده یکی از دختران خوب کشورمان به عنوان یک ورزشکار بدون وطن بدون پرچم در این مسابقات شرکت کرد که این برای من غم انگیز و ناراحت کننده بود. هر چند به ایشان بعد از کسب مدال برنز المپیک ریو از نظر اقتصادی کم توجهی نشده بود و طبعا انگیزه‌های دیگری برای رفتن داشتند که برای خودش قابل احترام است اما من به عنوان ایرانی واقعا دلم شکست.

 

گفتگو: محمدرضا قاسمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز