خبرگزاری کار ایران

پایان پنجمین روز رقابت‌های المپیک توکیو: ایران در جایگاه بیست و سوم مشترک

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹۵۷

پایان پنجمین روز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با صدرنشینی میزبان بازی‌های المپیک تداوم یافت و ایران با تک مدال طلا همراه با هفت کشور نظیر،هنگ کنگ، تایلند و ازبکستان در جایگاه بیست و سوم مشترک قرار دارند.

به گزارش ایلنا، میزبان بازی‌ها در پایان روز پنجم بازی ها با ۱۰ طلا و سه نقره و پنج برنز برای دومین روز متوالی در صدر نشست. آمریکا با ۹ طلا، ۹ نقره و هشت برنز  همچنان در جایگاه دوم قرار دارد و چین با ۹ طلا، پنج نقره و هفت برنز در جایگاه سوم ایستاد.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک هم بعد از چین با ۱۸ نشان هفت طلا، هفت نقره و چهار برنز چهارمی خود را حفظ کرده است. همچنن جایگاه مدالی انگلیس، کره جنوبی، استرالیا همچنان در رتبه پنج تا هفتم تثبیت شده است.

اما کانادا و آلمان هم امروز جزو ۱۰ جایگاه نخست قرار گرفتند. کانادا با ۲ طلا، سه نقره و سه برنز و آلمان با سه طلا و ۲ برنر در جایگاه هشتمی و نهمی ایستادند، فرانسه هم نهمی خود را حفظ کرده است. ایران هم امروز در تیراندازی حضور یافت اما مدالی کسب نکرد.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال  طلا، نقره و برنز توزیع می شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. امروز و در پایان پنجمین روز بازی ها در مجموع ۸۲ مدال ( ۲۲ طلا، ۲۳ نقره و ۲۷ برنز) توزیع شده است.

تاکنون ۷۲ طلا، ۷۲نقره و ۸۹ برنز توزیع شده است. ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته حضور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز