خبرگزاری کار ایران

کرمی: پخش زنده مسابقات شنا انگیزه ها را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۸۰۰

ریاست هیات شنا ی استان مرکزی: پخش زنده مسابقات شنا شیرجه و واترپلو از صدا و سیما می‌تواند انگیزه خانواده‌ها را برای حضور فرزندانشان در رشته‌های ورزش‌های آبی افزایش داده و به این ترتیب بستر لازم برای موفقیت‌های ارزنده ملی پوشان در آینده فراهم شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که از سابقه نسبتا خوبی در زمینه فعالیت در رشته‌های ورزش‌های آبی برخوردار است. حضور چهره های موفقی از این استان در رشته های شنا و شیرجه در سطح ملی مانند علی جعفری که با هفده سال سن موفق شده است تا در مسابقات شنای جوانان آسیا در کشور هند، به مدال برنز دست پیدا کند ما را بر آن داشت تا با علی اوسط کرمی ریاست هیات شنای استان مرکزی گفتگو کرده و نظرات وی را پیرامون مسائل مختلف مطروحه در حوزه فعالیت در رشته های آبی کشور را جویا شویم.

وی که دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی و همچنین کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه ای با گرایش اروپا است از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در رشته شنا البته در وهله اول به عنوان شناگر و سپس به عنوان یک کارشناس خبره و مدیر آغاز کرده است .

او سوابق مدیریتی متعددی مانند مسئول تربیت بدنی دانشگاه سما ساوه و کارشناس ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را در کارنامه خود دارد و همچنین در ابتدا به عنوان معاون و سپس ریاست، مسئولیت هیات شنای استان مرکزی را در اختیار داشته و همزمان مسئولیت امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را هم بر عهده دارد. مدارک مربیگری درجه دو، داوری درجه ۳ شنا و نجات غریق نیز از سایر تخصص های این چهره ورزشی استان مرکزی محسوب می شود.

علی اوسط کرمی در ابتدای گفتگو  در رابطه با جایگاه رشته های ورزش های آبی در استان مرکزی گفت: استان مرکزی از سابقه خوبی در زمینه فعالیت در دو رشته شنا و شیرجه برخوردار است تا جائیکه تا قبل از شیوع بیماری کرونا، مسابقات لیگ شنا را با حضور بیش از چهارصد شناگر برگزار کردیم که این امر نشانگر علاقه مردم استان مرکزی به ورزش شنا است. در رشته واترپلو هم در سال ۱۳۸۵ یک دوره در مسابقات واترپلو لیگ برتر کشور با حمایت  کارخانه آلومینیم سازی اراک شرکت داشتیم که متاسفانه این حمایت ها ادامه نیافت. متاسفانه مشکل نبود اسپاسر در زمینه ورز شهای آبی در استان مرکزی، همواره یکی از موانع مهم در مسیر رشد و اعتلای این رشته ها در سطح استان بوده و هست.

وی در رابطه با حضور ورزشکاران فعال در رشته های آبی استان مرکزی در سطوح ملی گفت: محمد آستانه یکی ازشناگران موفق این استان بود که در سال ۱۳۸۷ به تیم ملی شنای کشور راه یافت اما به دلیل پاره‌ای مشکلات فعالیت‌های ورزشی خود را متوقف کرد. پوریا قاسمی هم دیگر شناگر ما بود که در دوره های مختلف به اردوی تیم ملی شنا دعوت شد. اما شاخص ترین چهره استان مرکزی در رشته ورزشی شنا در حال حاضر علی جعفری شناگر خوش اتیه و هفده ساله اراکی است که موفق شد در اولین و تنها ترین حضور بین المللی خود در کشور هند، به مدال برنز رقابتهای شنای جوانان آسیا دست پیدا کند. در رشته شیرجه هم دو چهره به نام های مدبری و علیرضا صباغی در استان مرکزی داریم که نفر اول در مسابقات برون مرزی صاحب مدال برنز شد و صباغی هم بارها به تیم ملی شیرجه کشور دعوت شده است که اگر به وی توجه شود میتواند برای ورزش شیرجه کشور افتخار آفرینی کند. در رشته واترپلو عضو تیم ملی از استان مرکزی نداریم اما علیرضا کمیجانی، محمد سینا طالبی و عبدی از چهره ای شاخص واترپلوی استان ما هستند.

ریاست هیات شنای استان مرکزی در زمینه بهره گیری از چهره های پیشکسوت ورزش های آبی استان مرکزی گفت: برادران سلیمانی، سعید صالحی،محسن مرادی، اسماعیل کرمی و مهاجر از پیشکسوتان شناخته شده استان مرکزی در ورزشهای آبی هستند که همکاری نزدیکی با اکثریت آنها داشته و در بخش های مختلف هیات شنای استان از تجربیات ارزنده آنها استفاده میکنیم.

شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در روند فعالیتی هیات شنای استان مرکزی بخش دیگری از گفتگوی ما با ریاست این هیات را در برمی گرفت، وی در این رابطه گفت :کرونا خسارت زیادی به روند فعالیت ورزشهای آبی در سطح استان مرکزی زد به گونه‌ای که باید سالهای سال کار کرد تا مجددا به شرایط قبل از شیوع کرونا برسیم. استخر های استان همه به مدت بسیار طولانی تعطیل شدند که برای فعالان رشته های آبی یک فاجعه محسوب میشد. ما خوشبختانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان موفق شدیم یک استخر را برای فعالیت چهره های شاخص ورزش های آبی استان مرکزی در اختیار بگیریم که تعدادی از قهرمانان استان مرکزی در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو از جمله علی جعفری بتوانند تمرینات مستمر و منظمی را در آن داشته باشند تا انشالله با آغاز دوره پساکرونایی مجددا به تمرینات همیشگی خود باز گردیم.

کرمی در رابطه با اهداف پیش روی وی به عنوان ریاست هیات شنای استان مرکزی گفت: هدف اصلی من توسعه و گسترش سه رشته ورزشی شنا ،شیرجه و واترپلو  در سطح استان مرکزی است، ما با تمام قوا در حال برنامه ریزی هستیم تا با باز شدن استخرها بحث استعدادیابی را آغاز کرده  و با فعال کردن مدارس شنای استخرهای سراسر استان، این پروسه فعالیتی را کامل کنیم همچنین در فکر هستیم که انشالله با تعامل با کارخانجات سطح استان و بخش ورزشی سپاه پاسداران استان مرکزی میدان فعالیت خود را به میزانی گسترده کنیم که بتوانیم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رشته های ورزش های آبی را بر عهده بگیریم.

وی ادامه داد : متاسفانه در مسیر اجرایی کردن اهداف خود از مهم ترین سخت افزار یعنی استخر اختصاصی بی‌بهره بوده و این نقیصه یک مشکل بسیار جدی برای ما محسوب می‌شود. تنها استخر استاندارد استان مرکزی هم که در اختیار بخش خصوصی است. وقتی این استخرها در اختیار ما قرار ندارند نمیتوانیم کمیت را بالابرده و سپس در ادامه به کیفیت برسانیم، ما برای بهره بردن از تنها استخر استاندارد استان باید درسانس هایی آن را اجاره کنیم که با توجه به مشکلات مالی هیات های شنای استانها این امر برای ما بسیار مشکل بوده و هست.

ریاست هیات شنای استان مرکزی سپس در رابطه با فعالیت چهار ساله اخیر مسئولان فدراسیون شنا گفت: کسب مقام سومی توسط واترپلوییست های ملی پوش ایران در بازیهای آسیایی جاکاراتا اندونزی موفقیتی نبوده است که به این سادگی ها بدست آمده باشد که به این موفقیت ارزنده میتوان تعداد زیاد رکورد شکنی شناگران کشورمان در رقابتهای مختلف داخلی و برون مرزی را هم اضافه کرد. اما به نظر من سرمایه گذاری کشورمان بر روی سه رشته ورزشهای آبی بسیار اندک است. یادمان نرود که بالاترین میزان توزیع مدال در بازیهای المپیک و آسیایی در رشته شنا است و باید مسئولان ورزش کشور نگاه بسیار بسیار جدی‌تر و کامل تری ر ا به رشد و توسعه این رشته ورزشی در ایران داشته باشند تا بتوانیم بخشی از مدالهای جهانی و آسیایی آن را به کشورمان اختصاص دهیم. توجه مسئولان به استعدادهای موجود دراستانهای مختلف کشور در زمینه ورزش های آبی هم، شرایط مناسب‌تری را برای رسیدن به موفقیت های بیشتر در اختیار مربیان تیم های ملی قرار خواهد داد .

علی اوسط کرمی افزود: همچنین باید سیاستی اتخاذ شود تا ملی پوشان ما بتوانند در رقابتهای برون مرزی بیشتری حضور یابند، به عنوان مثال علی جعفری شناگر هفده ساله استان مرکزی فقط یک بار در رقابت‌های برون مرزی شرکت کرده است که این تنها حضور وی به کسب مدال منتهی شده است، حال اگر وی بتواند به دفعات در رقابتهای برون مرزی شرکت کند به راحتی میتوان حدس زد که میزان تلاش او برای کسب افتخار برای کشورمان چقدر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: پیشنهاد میکنم که با آغاز فعالیت دوره جدید ریاست چمهوری در کشور، مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون شنا تدابیری اتخاذ کنند که انشالله یک لایحه قانونی مبنی بر در اختیار گذاشتن حداقل یک استخر اختصاصی به هیات‌های شنای استانها را به تصویب رسانده و اجرایی کنند تا به این ترتیب گام بسیار مهمی در رابطه با توسعه کمی و کیفی رشته های ورزشهای آبی در کشور برداشته شود. همچنین مجاب کردن صدا و سیما به پخش زنده مسابقات شنا شیرجه و واترپلو میتواند انگیزه خانواده ها را برای حضور فرزندانشان در رشته های فوق افزایش داده و به این ترتیب بحث استعدادیابی با وسعت تمام پیش رفته و بستر موفقیت‌های ازنده ملی پوشان ورزش های آبی کشور در آینده فراهم شود.

ریاست هیات شنای استان مرکزی در خاتمه گفتگو اظهار داشت: به نظر اینجانب مسیر فعالیتی تمامی دست اندرکاران ورزش های آبی کشور باید به سویی باشد که فرهنگ یاد گیری شنا را در بین خانواده‌های ایرانی جا انداخته و توسعه دهند. همچنین با استخدام مربیان خارجی شناخته شده برای تیم‌های ملی شنا ، شیرجه و واترپلو  زمینه حضور آنان در استانهای مختلف را  فراهم کنند تا مسئولان هیات شنای استانها بتوانند به شکل عملی با علم روز ورزشهای آبی دنیا  آشنا شده و چهره های مستعد بیشتری را به تیم های ملی کشور معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز