خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ایران و کانادا؛ جدال مرگ و زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۵۶

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در المپیک باید به مصاف کانادا برود.

به گزارش ایلنا، والیبالیست‌های ایران که تا اینجای کار عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته اند فردا برابر نماینده آمریکای شمالی کار سختی را در پیش دارند، این بازی را می‌توان به جدال سرنوشت هم تعبیر کرد چرا که برد این تیم می‌تواند تا حد زیادی خیال شاگردان آلکنو را از بابت صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها راحت کند.

بطور حتم قدرتی زن‌های کانادایی در این بازی با بهره گیری از تجارب دیدار‌های گذشته به دنبال رسیدن به برد هستند، اما در مقابل بازیکنان با تجربه ایران با روی آوردن به برنامه‌های سرعتی مانع از امتیازآوری حریف خواهند شد.

شاید برخی‌ها بر این باور باشند که شکست کانادا دور از دسترس نیست این مطلب درست، اما بلندقامتان این کشور که برای سال‌های طولانی، این تیم در منطقه آمریکای شمالی زیر سایه قدرت کوبا و آمریکا قرار داشتند و حتی رسیدن به سطح اول مسابقات جهانی هم برایشان دشوار بود، اما به تدریج با افول قدرت کوبا، کانادا هم فرصت بیشتری برای کسب سهمیه آمریکای شمالی در مسابقات مختلف را به دست آورد و حالا المپیک فرصتی شده برای عرض اندام بازیکنان این کشور.

بزرگ‌ترین افتخار تاریخ والیبال کانادا کسب مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۱۷ است. آنتیگا از کانادا رفت و یک بار دیگر سرمربیگری این تیم به «گلن هوگ» سپرده شد.

در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال، کانادا در رتبه یازدهم و ۲ پله پایین‌تر از ایران قرار دارد؛ و بدون شک آن مسابقه تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت آن‌ها برای صعود از گروه و یا تعیین حریف مرحله حذفی آن‌ها خواهد گذاشت.

تاریخچه مسابقات تیم ملی والیبال ایران و کانادا

تیم ملی والیبال ایران در طول تاریخ هشت بار به مصاف کانادا رفته و ۴ پیروزی هم کسب کرده است. نخستین رویارویی ۲ تیم در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۴ آتن بود که کانادا به راحتی پیروز شد، اما در نهایت نه ایران و نه کانادا به آن دوره المپیک نرسیدند، اما ۱۲ سال بعد و در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، نخستین بار ایران مقابل کانادا پیروز شد و طلسم المپیکی نشدنش را شکست.

۳ مرتبه آخر که تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا قرار گرفت این تیم را شکست داد و حالا در المپیک توکیو نهمین رویارویی تاریخی خود را تجربه خواهند کرد.

نتایج تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا در رویداد‌های مختلف به این شرح است؛

انتخابی المپیک ۲۰۰۴، ایران ۰ - کانادا ۳

جام جهانی ۲۰۱۵، ایران ۰ - کانادا ۳

انتخابی المپیک ۲۰۱۶، ایران ۳ - کانادا ۲

لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸، ایران ۱ - کانادا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۱۸، ایران ۲ - کانادا ۳

لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹، ایران ۳ - کانادا ۰

جام جهانی ۲۰۱۹، ایران ۳ - کانادا ۱

لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱، ایران ۳ - کانادا ۱

افتخارات تیم ملی والیبال کانادا

لیگ جهانی: ۱ برنز

بازی‌های پان‌امریکن: ۳ برنز

قهرمانی پان‌امریکن: ۲ نقره و ۳ برنز

قهرمانی آمریکای جنوبی: ۱ طلا، ۵ برنز و ۱۴ نقره

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز