خبرگزاری کار ایران

افشین فرزام: امکان تهیه جلیقه یخ در کشورمان وجود نداشت/ به محض ورود به توکیو به دنبال جلیقه یخ بودم اما متاسفانه پیدا نکردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۴۲۱

مربی قایقرانی المپیک کشورمان گفت: اگر می‌خواهیم از این غافله عقب نمانیم و سرعت و روند پیشرفتمون را بیشتر کنیم باید به دنبال شکار این علم، تجهیزات وبروز بودن باشیم.

افشین فرزام مربی نازنین ملائی نماینده کاروان قایقرانی ایران در المپیک توکیو درباره صعود به نیمه نهایی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: عملکرد نازنین ملائی بسیار خوب بوده و امیدوارم هستم از اینجای کار به بعد هم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم در این سطح از مسابقات به صورتی جلو رفتیم که حریف دست و پا بسته ایی برای هیچکس نبوده‌ایم، حتی کشورهای صاحب نام را در هزار متر اول مسابقه خیلی تحت فشار می‌گذاشتیم. مسابقه یک 4ام نهایی خیلی سنگین بود ونازنین ملائی نیاز دارد دو الی 3 روز تمرینات ریکاوری انجام بدهد تا بدنش به حالت ایده آل خودش و قطعا در مرحله بعدی با توجه به اینکه همه مدعیان مدال مانده‌اند، خیلی کار سنگینی پیش رو داریم و با تمام قوا وارد این مرحله می‌شویم و هرآنچه نازنین ملائی در توانش باشد را در مسابقه پیاده خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص نداشتن جلیقه یخ تصریح کرد: این از مواردی است که نیازمند برنامه ریزی‌و کشورهایی که نسبت به همه موارد برنامه ریزی دارند سعی می‌کنند تمام امکانات لازم را در کنار خودشان داشته باشند اعم از کادر فنی، ماساژور و امکاناتی که نیاز هست برای تمرین و ریکاوری بچه ها و یک گروه در کنار نفراتشان هست تا به بهترین نحو آنها را آماده کند.

مسابقات المپیک ریو به خاطر دارم اکثر تیم هایی که با برنامه عمل می‌کردند حوضچه های بادی‌ایی داشتند که آنرا پر از یخ و آب خنک می‌کردند که در هر حوضچه 2 الی3 ورزشکار بلافاصله بعد از تمرین و مسابقه درون آن قرار می‌گرفتند و باعث می‌شد خیلی سریع بدن‌شان به حالت عادی بازگردد و ریکاوری بشوند، و آماده مسابقه بعدی شوند. دراین دوره به علت ویروس کرونا نمی‌شد چند نفر از یک حوضچه استفاده کنند، آنها از یک سری جلیقه یخ که درون آن قالب یخ کار گذاشته شده بود استفاده می‌کردند. در زمان تمرین در روزهایی مه هوا گرم بود هم آنرا می‌پوشیدند که در حین تمرین گرمازده نشوند و ریکاوری شوند و دمای بدنشان سریع پایین بیاید و عضلاتشان ریکاوری شود، زیرا اینجا شرایط هوا به صورتی است به شدت می‌تواند به ورزشکار آسیب بزند و گرمازده شود. در هر صورت مواردی وجود دارد که بهتر هست به آنها توجه شود. که ورزشکار به بهترین و ایده آل ترین شرایط خودش برسد. همین موارد کوچک می‌تواند کمک کند به ثانیه هایی که ما نیاز داریم در مسابقه برای برنده شدن.

افشین فرزام در ادامه خاطرنشام کرد: دنیا دارد به سرعت از لحاظ علم ورزش پیشرفت می‌کند و آنها در هر مسابقه با یک امکانات بروز تر و بهتر شرکت می‌کنند و ماهم اگر می‌خواهیم از این غافله عقب نمانیم و سرعت و روند پیشرفتمون را بیشتر کنیم باید به دنبال شکار این علم، تجهیزات وبروز بودن باشیم. تا بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم. به دلیل اینکه در کشورمان امکان تهیه جلیقه یخ وجود نداشت، زمانی که وارد توکیو شدیم سعی کردم از اینجا تهیه کنم اما پیدا نکردیم و مجبور شدم پس از مسابقه یک 4ام نهایی که نازنین ملائی خیلی تحت فشار بود، بلافاصله از حوله هایی که در یخ وجود داشت و خیلی دمایش پایین بود استفاده کردم و خداراشکر شرایط گرما زدگی را از بین برد و توانست دمای بدنش را به حالت عادی بازگرداند.

 

گفتگو از : محدثه بخشی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز