خبرگزاری کار ایران

مسیر شگفت‌انگیز جواد فروغی؛ از طبقه 2- بیمارستان تا سکوی شماره یک المپیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۴۹

اولین طلایی کاروان ایران در المپیک توکیو مسیر جالب و عجیبی را در راه رسیدن به سکوی نخست پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، المپیک 2020 توکیو که به دلیل پاندمی کرونا با یک سال تاخیر آغاز شد و کمتر از 24 ساعت از مراسم افتتاحیه آن می‌گذرد، در روزهای آغازین خود برای ایران پربرکت و پربار بود و یک مدال طلای غیر منتظره را در روز دوم رقابت‌ها برای کشورمان به همراه داشت.

جواد فروغی، تیرانداز ایرانی در بخش تپانچه بادی بعد از عملکرد خوب و راهیابی به فینال توانست صاحب مدال طلا شود.

این ورزشکار 41 ساله همچنین موفق به تاریخ سازی شد چرا که این مدال اولین مدال المپیکی تاریخ ایران در رشته تیراندازی به حساب می‌آید.

او همینطور موفق شد با کسب امتیاز 244.8 رکورد المپیک در این رشته را هم جابجا کند و ضمن به دست آوردن مدال طلا بالاتر از رقیب صربستانی و چینی، رکورد المپیک را هم جابجا کند.

از نکات جالب در مورد فروغی باید به این نکته اشاره کرد که او یکی از اعضای کادردرمان است و به شغل پرستاری مشغول است و در کنار آن تیراندازی را هم دنبال می‌کند.

تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.

فروغی در سن 40 سالگی تیراندازی تپانچه را به صورت رسمی و حرفه‌ای آغاز کرد و بعد از گذشت یک سال در 41 سالگی مدال طلای المپیک را به گردن آویخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز