خبرگزاری کار ایران

اتهام جنجالی مربی آلومینیوم اراک: چطور گل گهر سیرجان در هفته‌های آخر با پنالتی برنده می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۱۲

مربی آلومینیوم اراک نسبت به عملکرد داوری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، حسین عبدی مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک که به دلیل اخراج علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از دیدار مقابل تراکتور تبریز شرکت کرده بود، اظهار داشت: برای پیروزی در این بازی آمده بودیم و تمام تلاش‌مان را کردیم در خانه خودمان پیروز شویم. با توجه به مصدومانی که در طول هفته داشتیم، با سه چهار تغییر به این بازی آمدیم و چند بازیکن اصلی‌مان را در اختیار نداشتیم.

وی افزود: برخلاف جریان بازی و روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم و اشتباه فردی باعث شد گل دوم را دریافت کنیم. نیمه دوم کار را متفاوت آغاز کردیم و با طراحی تاکتیکی جدید برای بازیکنان، سعی داشتیم نتیجه را جبران کنیم و تا حدودی هم موفق بودیم. با وجود وقفه‌هایی که در بازی ایجاد شد، اما روند هجومی‌مان را حفظ کردیم. تراکتور هم در ضدحملات موقعیت‌هایی را به ندرت به دست می‌آورد. می‌توانستیم گل‌های خورده را جبران کنیم و یک بار هم این کار را انجام دادیم، اما گل سوم تراکتور کار ما را خراب کرد.

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: به تیم تراکتور هم تبریک می‌گویم و آنها هم زحمت کشیدند که سه امتیاز بازی را کسب کردند. با این حال فکر می‌کنم ما استحقاق گرفتن امتیاز از این بازی را داشتیم، اما متأسفانه برخلاف جریان بازی و موقعیت‌هایی که خلق کردیم، بازنده بازی بودیم.

عبدی در خصوص عملکرد داوری، اظهار داشت: دوست ندارم درباره داوری صحبت کنم، اما با توجه به شرایطی که در چند بازی اخیر ما پیش آمده مجبورم چند جمله‌ای در این باره صحبت کنم. در بازی جام حذفی و لیگ مقابل گل‌گهر سیرجان و همینطور این بازی، شاهد اشتباه داوری بودیم. در این بازی قبل از گل دوم تراکتور پنالتی مسلم روی سیدمهدی حسینی صورت گرفت. گل دوم آنها هم از زاویه‌ای که ما روی نیمکت بودیم، مهاجم تراکتور یکی دو متری در آفساید بود و گل را به ثمر رساند. دقیقه 45 - 44 هم یک اوت دستی انداختیم که توپ به دست مدافع تراکتور برخورد کرد که پنالتی بود، اما داور خطایی نگرفت. چه بسا اگر نیمه اول توانسته بودیم بازی را مساوی کنیم یا به گل برسیم، روند بازی به این شکل پیش نمی‌رفت و می‌توانستیم برنده بازی باشیم.

وی با اشاره به اتفاقات داوری اضافه کرد: با روندی که پیش می‌رود، تیم آلومینیوم در این مسیر ضربه می‌خورد. برای من جای سؤال است که چرا در این هفته‌های آخر با تیم ما به این شکل برخورد می‌شود. نمی‌گویم عمدی است و احتمالاً این اشتباهات سهوی باشد، اما تا زمانی که کسی روی تیم ما حساب باز نمی‌کرد که بتواند سهمیه بگیرد یا در رتبه خوبی قرار بگیرد، همه چیز درست بود، اما در این هفته‌ها که نتایج مهم شده و شاید ما بتوانیم سهمیه بگیریم، داوری‌ها و این مسائل پیش آمد. کمیته انضباطی به این مسائل رسیدگی کند و من شنیدم بازهم گل‌گهر در وقت‌های اضافه پنالتی به دست آورده و به پیروزی رسیده است. من به درستی یا غلطی آن کار ندارم، اما سلسله این اتفاقات جای سؤال است که چطور یک تیم سه چهار هفته متوالی با پنالتی به پیروزی می‌رسد، اما چطور ما نمی‌توانیم حق‌مان را به دست بیاوریم؟

مربی تیم آلومینیوم گفت: در بازی با گل‌گهر، در بازی جام حذفی مقابل گل‌گهر و در همین بازی در شهر خودمان می‌شد این اتفاق (پنالتی گرفتن برای آلومینیوم) برای ما هم بیافتد. کمیته انضباطی هفته پیش بلافاصله از سرمربی تیم ما و دروازه‌بان‌مان خواسته اظهارات خودشان را بفرستند، اما دو هفته پیش آن اتفاقات در بازی با گل‌گهر رخ داد و آقای کرمانشاهی گزارش کرد که به او فحاشی شده است، اما هیچ اتفاقی برای مربیان آنها رخ نداد. امروز هم داور خیلی راحت منصوریان را اخراج کرد، اما توهین ابتدا از روی نیمکت تراکتور به آقای منصوریان شد که او هم واکنش نشان داد و طبیعتاً این مسائل باعث شد داور سرمربی تیم ما را در شرایطی که حمله می‌کردیم، اخراج کرد. این مسائل شبهه برانگیز است و امیدوارم بالاخره یک جایی به ما تیم‌های شهرستانی که تازه به لیگ برتر آمدیم، اجحاف نشود.

عبدی خاطرنشان کرد: ما هم دنبال این هستیم خودمان را در لیگ ثابت کنیم و از حق تیم شهرمان دفاع کنیم. مردم اراک هیچ دلخوشی ندارند و دلخوشی آنها همین تیم فوتبال است. چه کسی جواب مردم این شهر را می‌دهد که دلخوش به کسب سهمیه آسیایی بودند؟ حالا نه سهیمه، اما حداقل مردم دلخوش بودند که تیم جایگاه خوبی در جدول داشته باشد، اما وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد، مردم و ما را ناامید می‌کند. منصوریان وقتی به رختکن آمد گفت از همه عذرخواهی می‌کنم و شما با داوران چنین رفتاری نداشته باشید. با این حال این رویه درست نیست و وقتی مربیان دیگر هم درباره داور صحبت می‌کنند، بدم می‌آید، اما واقعاً ما هم ربات نیستیم و انسان هستیم که باید یک جایی احساس‌مان را نشان بدهیم. خواهشی که از فدراسیون، کمیته انضباطی و کمیته داوران دارم، رسیدگی بیشتر به مسائل داوری است. من از داوری سررشته ندارم، اما کسانی که سررشته دارند، داوری این بازی را آنالیز کنند.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های تلویزیونی کارشناسان می‌آیند و این را قاطعانه می‌گویم که یک سری صحنه‌ها با روابط می‌گویند درست است یا غلط. مثلاً آقای جهانبازی و موعود بنیادی‌فر هر دو شهر کردی هستند، همه کارشناسان یک صحنه را می‌گویند خطا بوده یا پنالتی است، اما آقای جهانبازی ندیده می‌گوید خطا نیست یا پنالتی نبوده! باید به این مسائل توجه شود و حداقل در اظهارات‌مان عدل و عدالت وجود داشته باشد. همه از این فوتبال ارتزاق می‌کنیم و امیدوارم حق به حق‌دار برسد و روزی به جایگاهی برسیم که هیچکس از جمله امثال من درباره داوری صحبت نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز