خبرگزاری کار ایران

کتایون اشرف خبر داد:

مصدومیت نازنین ملایی جدی نیست/ استقبال خارجی‌ها از قایق‌‌های ساخت ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۰۳۳

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: نازنین ملایی می‌تواند از روز اول مسابقات در المپیک توکیو پارو بزند.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو ورزش؛ کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش گفت: مصدومیت نازنین ملایی جدی نیست و وی می‌تواند در روز اول مسابقات قایق سواری در المپیک توکیو شرکت کند.

وی اظهار کرد: فدراسیون جهانی در بخش روئینگ برای هر کشور یک سهمیه در نطر گرفت به همین دلیل یک وضعیت سختی به وجود آمد که هم ورزشکار خانم و هم ورزشکار آقای ما در رنک سهمیه قرار بگیرند، اما فقط یک نفر می‌تواند در مسابقات حضور داشته باشد و تنها استثنا این بود که هر کشوری در مسابقات انتخابی طلا بگیرد می‌تواند در المپیک دو سهمیه داشته باشد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی بیان کرد: در بخش کانو در اسپرینت و اسلالوم فعالیت داریم. در اسپرینت کار سخت شده چون کشورهای زبادی در آب‌های آرام فعالند.

وی ادامه داد: در رشته اسلالوم کشور تایلند به بهانه ویروس کرونا به ورزشکار ما به موقع ویزا نداد وگرنه ما از قزاق و تایلند خیلی بالاتر بودیم. برخی کشورها مثل چین نیاز به ویزا نداشتند و زودتر قرنطینه را گذراندند.

اشرف افزود: بانوان در بخش قایق‌های بادبانی فعال هستند، اما تعداد محدودی قایق داریم البته در رشته کایت بوردینگ اوضاع بهتر است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی بیان کرد: تعداد محدودی مربی قایق بادبانی در کشور داریم که کلا یک آقا و دو خانم هستند البته در نظر داریم این رشته را توسعه دهیم چون ما یک مدرس رشته قایق بادبانی در کشور داریم که در سطح بین المللی فعالیت می‌کند.

وی درباره استفاده از مربی مرد برای بانوان گفت: فکر نمی‌کنم مرزی برای انتقال دانش وجود داشته باشد و برای بانوان از مربیان آقا هم استفاده می‌شود.

اشرف اظهار کرد: در بخش کانو اقدام به ساخت قایق ایرانی کردیم و دو سال پیش که این قایق‌ها را به مسابقات جهانی بردیم خیلی از قایق‌های ایرانی استقبال شد. خیلی از قایقرانان الان قایق شخصی دارد. قیمت این نوع قایق هفت میلیون است و نوع پلاستیکی آن دو میلیون است اما قیمت مدل مشابه قایق کانو خارجی هزار یورو است.

وی با بیان اینکه تعدادی قایق بادبانی به کشور وارد شده و این قایق‌ها در کیش، بوشهر و انزلی هستند، گفت: یکی از بهترین مراکز قایق بادبانی دنیا، عمان است که علاقه دارند با ما همکاری کنند البته همکاری‌هایی صورت گرفت، اما به دلیل شیوع کرونا فعالیت مشترکمان کمرنگ شد.

اشرف در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای المپیک بعدی سه سهمیه داشته باشیم، اظهار کرد: تعداد داورهای خانم ما بیشتر از داوران آقا هستند و در برخی رشته‌های قایق سواری تعداد بانوان متقاضی بیشتر از اقایان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز