خبرگزاری کار ایران

فغانی: در مسابقات گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قضاوت نمی‌کنم/ VAR می‌توانست در دربی به ما کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۴۸۸

داوربین المللی فوتبال کشورمان گفت: در مسابقات گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قضاوت نمی‌کنم.

به گزارش ایلنا، علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان درباره راه اندازی کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران اظهار داشت: یک کمیته تشکیل شد که داود رفعتی، مرادی وابراهیم شکوری عضو آن بودند. در نهایت دوره آموزشی در دو مقطع برای راه اندازی این سیستم برگزار شد. در مقطعی با آمدن مومنی پروسه VAR دنبال نشد اما الان باید این پروسه با حداکثر سرعت انجام شود چون مطالبات همه هواداران فوتبال است و امیدوارم اجرایی شود.

فغانی بیان کرد: در کل دنیا از VAR استقبال شده است و در یورو ۲۰۲۰ هم کارساز بود و حتی اشتباهاتی هم بود‌  که در دربی پایتخت این سیستم وارد می شد می توانست به من و تیم داوری ام کمک شود.

داور بین المللی فوتبال درباره کم اعتراض ترین دربی تاریخ با قضاوت او اظهار کرد: هرچه قدر تنش و درگیری کمتر باشد بازی‌های زیباتری را شاهد هستیم ولی در این دیدار متاسفانه تماشاگران نبودند. باید گفت همه درگیری ها از بازیکنان به سکو و بعد فضای مجازی کشیده می شود‌‌. این فضای مجازی روی ارکان فوتبال هم فشار می آورد.

فغانی عنوان کرد: من به سهم خود گوشه ای از کار را می گیرم تا بازی ها را در ادامه مسابقات لیگ برتر آغاز کنم. تا بعد از اتمام لیگ ایران در کشورم هستم و بعد از اینکه چون در یک گروه ایران و در گروه دیگر رقابت های نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، استرالیا هستند من شانسی برای قضاوت ندارم اما امیدوارم به داوران ایرانی در این مسابقات قضاوت برسند‌. ما در جایی که حضور داریم عملکردمان مورد ارزیابی قرار می گیرد‌ و غیبتم دلیل بر خط خوردن از جام جهانی نیست.

فغانی در مورد دلتنگی برای فوتبال ایران بعد از مدت طولانی از آخرین قضاوتش بیان کرد: برای آدم های فوتبال ایران بله دلتنگ شدم اما برای شرایط فوتبال باید بگویم نه، اینگونه نبود. در دربی خوشبختانه احترام دوطرفه خاصی بین تیم برگزار کننده و بازیکنان تیم‌ها بود و امیدوارم در برخورد با داوران جوان تر چنین رویه ای باشد تا داوران راحت تر کار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز