خبرگزاری کار ایران

فغانی عضو کارگروه VAR است

کامرانی فر: برنامه‌ریزی مسنجمی در فدراسیون شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۶۴

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال معتقد است سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) یک پروسه است که باید تمام اتفاقاتش زیر نظر فیفا باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی فر، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار حذفی استقلال و پرسپولیس گفت: تعداد زیادی داور داشتیم که می‌توانستند دربی را قضاوت کنند ولی حضور علیرضا فغانی که از بهترین‌های دنیا و افتخار داوری است، فرصتی بود تا در کنار داوران دیگر عملکردی را نشان بدهیم. فدراسیون خیلی تلاش کرد فغانی برگردد.

وی در ادامه در خصوص استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی بیان کرد: یکی از مباحث مهم ما کمک داور ویدئویی (VAR) است. این یک پروسه زمان بر است. ای کاش سه، چهار سال پیش که استارت خورد کارهایی صورت می‌گرفت.۵۰ درصد از راه اندازی VAR دست فدراسیون و داخل است. اگر از شرکتهای داخلی استفاده کنیم نیاز است که تاییدیه فیفا را بگیرند که این زمان خواهد برد. فدراسیون این زمان را ندارد. یک کارگروه تشکیل شده است و سریع پیش می‌رویم. هفته آینده این کارگروه تشکیل جلسه می‌دهد و علیرضا فغانی هم به بحث VAR اضافه شده است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون اضافه کرد: با زیرساختهای فوتبال ایران شاید در چند ورزشگاه نتوانیم از VAR استفاده کنیم و در بعضی از ورزشگاهها سیار باشد. VAR یک پروسه است که باید تمام اتفاقاتش زیر نظر فیفا باشد. راه اندازی این تکنولوژی پنج مرحله دارد که ما در مرحله اول یا دوم هستیم. شاید نتوانیم برای تمام بازی‌ها از VAR استفاده کنیم. درخواستمان این است در چند بازی آفلاین و سپس آنلاین از این تکنولوژی استفاده کنیم. مجموعه فدراسیون مٌصر هستند این اتفاق رخ بدهد. در آینده نزدیک اطلاع رسانی می‌شود.

کامرانی فر که همزمان سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون هم هست، درباره احتمال ادامه کار در این بخش اظهار کرد: تصمیم گیری در این مورد جزو اختیارات رئیس فدراسیون است. کار دبیر کل فدراسیون زیاد است و فکر می کنم در بخش داوری خداداد افشاریان هست و کارها را انجام می دهد.

وی در واکنش به اتفاقات مشکوک در لیگ های دسته اول و دسته دوم و مطرح شدن بحث تبانی تصریح کرد: یک کارگروه تشکیل شده است و اتفاقات را رصد می کنیم. اطلاعات به فدراسیون می رسد و پیگیری می کنیم. در فدراسیون یک عزم برای رسیدگی به این موارد وجود دارد.

کامرانی فر در خصوص بیانیه های متعدد باشگاه ها و بروز بی اخلاقی گفت: اجازه نمی دهیم بی اخلاقی در فوتبال باشد. هرکسی هرچیزی مطرح می کند باید جوابگو باشد. خروجی بازی های داخلی به تیم های ملی می رسد. اتفاقاتی در بخش تیم های ملی رخ داده که متضرر شدیم. تلاش می کنم به سمت اتفاقات خوب برویم و از ناهنجاری جلوگیری می کنیم. از بزرگان درخواست می کنم به فکر توسعه فوتبال باشند و از بی اخلاقی جلوگیری کنند. چند روز دیگر کارگروهی برای زیر نظر گرفتن سه هفته پایانی و حساس لیگ برتر تشکیل می شود تا همه اتفاقات را رصد کند.

وی درباره برگزاری دربی ۹۶ اظهار داشت: هر دو تیم بزرگ کشور علاوه بر فوتبال خوبی که ارائه کردند، اخلاق را هم بردند. روز گذشته اعتراضی وجود نداشت و این موضوع خیلی خوبی بود. از رسانه و صداوسیما می‌خواهم که رفتارهای خوب بازیکنان را بیشتر به نمایش بگذارد. باید این الگوها را بیشتر نشان دهیم و فقط به سمت بی‌اخلاقی‌ها نرویم. فوتبال یک مسئولیت اجتماعی بزرگ دارد و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است. این کارها باید در گذشته اتفاق می‌افتاد، اما حالا ما کار را استارت زدیم تا کارهای خیریه فوتبال شروع شود. از همه درخواست می‌کنم که در این مسئولیت اجتماعی و خیریه فوتبال ورود کنند. فوتبال فقط برای یک منطقه خاص نیست، چون استعدادهای زیادی داریم و باید به آنها توجه شود. مبلغ زیادی برای استعدادیابی پیش‌بینی شده است. اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و یک برنامه‌ریزی مسنجم در فدراسیون شکل گرفته است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط تیم ملی بزرگسالان و حضور مهدی مهدوی کیا گفت: تیم ملی مستقیم زیر نظر رئیس فدراسیون کارهایش را انجام می دهد. مهدوی کیا هم در مسابقات پیش رو به عنوان مشاور در کنار رئیس فدراسیون حضور دارد.

کامرانی فر در خصوص وضعیت تیم المپیک و انتخاب مهدوی کیا برای سرمربیگری در این تیم، اظهار کرد: در سال های گذشته همیشه تا نزدیک المپیک وضعیت تیم امید مشخص نبود و سرمربیان عوض می شدند. سه سال تا المپیک بعدی فرصت داریم ولی از حالا داریم برنامه ریزی می کنیم. مطمئن باشید تیم ایران برای نخستین بار در المپیک بعدی حضور خواهد داشت چون برنامه ریزی شده است.

وی درباره اینکه گفته می شود مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قرار است به صورت متمرکز برگزار شود، تصریح کرد: همه ما در بازی‌های گذشته امید قطعی برای کسب پیروزی و صعود نداشتیم، اما اتفاق بزرگی برای ما افتاد و نیاز بود در این برهه از زمان این اتفاق برای فوتبال ما رخ دهد. این موضوع نشان داد که نگاه فدراسیون به تیم ملی ویژه است. بازی‌های سختی در پیش داریم و نمی‌توان گفت فوتبال برای فدراسیون یا بخشی از ورزش است، بلکه برای همه جامعه است، چون نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند. خیلی‌ها از نتایج تیم ملی خوشحال می‌شوند. تیم ملی 10 بازی سخت دارد و نیاز است سایر ارکان کشور ورود کنند و کنار فدراسیون باشند، چون نشاط نهایی برای همه جامعه است. وقتی تیم ملی نتیجه می‌گیرد خوشحالی بزرگی ایجاد می‌شود که نمی‌توان به راحتی آن را به دست آورد. از دولت جدید درخواست می‌کنم ورود کرده و به تیم ملی و فدراسیون کمک کند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

کامرانی فر افزود: درمورد میزبانی مسابقات هنوز خبر قطعی نیامده است. گروه‌بندی و بازی‌های رفت و برگشت مشخص شده است، اما به دلیل کرونا و شرایطی که وجود دارد هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. به هر حال امکان دارد بازی‌های متمرکز باشد؛ یا دو کشور میزبان شوند یا کشور ثالثی میزبان باشد. با هر شرایطی ما می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. نباید فکر کنیم اگر میزبانی در ایران نباشد شانس‌مان کم می‌شود. تیم ملی ما آنقدر مقتدر است که می‌تواند با هر شرایطی پیروز شود.

وی در خصوص بازی های تدارکاتی تیم ملی اظهار کرد: در حال رایزنی و برنامه ریزی هستیم. هر موقع رسمی شد، اطلاع رسانی می شود.

کامرانی فر درباره وضعیت مهدی مهدوی کیا گفت: انتخاب مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید مصوبه هیات رئیسه است و او قطعا سرمربی تیم امید خواهد بود. مهدوی کیا در حال رایزنی با هامبورگ است تا رضایت آنها را بگیرد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پایان با اشاره به توقیف ساختمان این فدراسیون از سوی «شستا» تاکید کرد: تمام بدهی‌ها پرداخت شده است و نمی‌دانم این اتفاقات بابت چه چیزی است. از آقای شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکارانش درخواست می‌کنم که اقدامات را برای رفع توقیف انجام دهند، چون تمام بدهی‌ها پرداخت شده است و ساختمان فدراسیون فوتبال باید رفع توقیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز