خبرگزاری کار ایران

شائبات کم‌کاری و تبانی از لیگ برتر تا لیگ دو: از نفت تا سردار بوکان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۴۸۸

فصل جاری لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال ایران با اتفاقات عجیبی رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در هفته‌های منتهی به پایان یک رقابت ورزشی همواره شایعات پیرامون تیم‌های نزدیک به قعر جدول رواج داشته و اتهامات کم‌کاری به خصوص در زمان شکست‌های سنگین آنها، اوج می‌گیرد.

لیگ برتر فوتبال ایران هم از این ماجرا مصون نمانده و همین هفته، محمود فکری به دنبال شکست مقابل ذوب آهن اصفهان، اعلام کرد که رفتار چند بازیکن تیمش مشکوک بوده که در همین راستا روز گذشته سه بازیکن را از تیمش کنار گذاشت. نفت مسجد سلیمان که در بازی‌های خانگی تعداد گل‌های دریافت کرده کمی دارد در بازی با ذوب آهن که خطر سقوط را احساس می‌کند، سه گل در یک نیمه دریافت کرد و بازی را هم در پایان سه بر دو واگذار کرد که این موضوع موجب شد محمود فکری به عنوان سرمربی شایعه کم‌کاری از سوی بازیکنانش را مطرح کند.

فکری تنها سرمربی هفته نبود که چنین موضوعی را در لیگ برتر مطرح کرده است. فراز کمالوند، سرمربی تیم سایپا تهران پس از مصاف با استقلال در هفته بیست و هفتم که با شکست دو بر صفر تا نارنجی پوشان همراه بود چند بازیکن از جمله کوروش ملکی، دروازه بان را از تیم کنار گذاشت و شائبه‌ی کم کاری از سوی شاگردانش را مطرح کرده بود. دلیل کمالوند که تیمش بالاتر از ماشین سازی سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کند برای ایجاد شائبه کم‌کاری این بود که به گفته این سرمربی دروازه‌بانش در پنالتی مقابل ضربه ارسلان مطهری برخلاف جهتی که او گفته بود، واکنش نشان داد که همین موجب گل‌خوردت تیمش شد.

در حالیکه فصل جاری لیگ برتر با اتفاقات عجیب و غریب زیادی همراه بوده بعد از جدایی رسول خطیبی هم یک مرتبه بازیکنان آلومینیوم اراک با اتهام کم‌کاری مواجه شدند. آلومینیوم پیش از معارفه علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید با هدایت محمود خرمزی بعد از انتقال خطیبی به تراکتور، مقابل سپاهان اصفهان قرار گرفته بود که با نتیجه سنگین شش بر صفر شکست خورد. او مدیرعامل و اظهارات پیرامون واگذاری باشگاه را عدم تمرکز کافی بازیکنان این تیم معرفی کرد و کمی بعد هم اعلام کرد که اصلا شایعه تبانی یا کم کاری از سوی بازیکنان را مطرح نکرده و فقط از مدیرعامل باشگاه دلخوری داشته‌ است.

جدیدترین نمونه شایعه تبانی و کم کاری پیش از تیم نفت مسجد سلیمان، در لیگ دسته دوم فوتبال بود. روز گذشته آخرین هفته مسابقات لیگ دسته دوم برپا شد و تیم پرطرفدار سردار بوکان به لیگ دسته سوم سقوط کرد. سردار بوکان با انجام ۲۵ بازی و کسب ۲۰ امتیاز به دلیل تفاضل گل زده بیشتر بالاتر از شهرداری بمی قرار داشت که در رده دوازدهم ایستاده بود و دیروز میهمان شهدای بابلسر بود.

شهید قندی یزد با کسب ۴۲ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به شهرداری بندرعامری در رده سوم ایستاده بود و برای صعود به لیگ دسته یک فوتبال تلاش می‌کرد که نیاز مبرمی به برد پُرگل داشت؛ سرمربی این تیم قبلاً در اظهار نظری بازی سردار و شهرداری بندرعامری{۷ بر صفر به سود بندرعامری} در هفته بیست و پنجم را مشکوک به تبانی خوانده بود که در آخر صابر میرقربانی سرمربی سابق سردار این موضوع را تایید کرد!

روز گذشته هم سردار بوکان در بازی تعیین کننده با نتیجه ۱۰ بر یک مقابل شهید قندی یزد شکست خورد تا جواز صعود این تیم به لیگ دسته اول صادر شود و در مقابل تیم سردار هم به رده پایین سقوط کند. پیش از اینکه صابر میرقربانی از هدایت سردار استعفا کند شایعه کم کاری را مطرح کرده بود و اکنون باید دید این ادعاها مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز