خبرگزاری کار ایران

از کرونا و var تا عدم بازی تدارکاتی و بالارفتن سن تیمی که کی‌روش ساخت؛

معضلات بزرگ اسکوچیچ در تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۲۵

هنوز مشخص نیست بازی های مقدماتی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد یا به شکل متمرکز در یک کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حدود ۲‌ماه تا آغاز مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2020 قطر مانده و هنوز مشخص نیست آیا بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد یا به شکل متمرکز در یک کشور خواهد بود. موضوع اینجاست که در هر دو حالت تیم ملی ایران شانس چندانی برای میزبانی مسابقات ندارد و یکی از دلایل اصلی آن عدم تجهیز ورزشگاه های ایران به تکنولوژی VAR است که به نظر می رسد در ای اف سی آن را برای مرحله پیش رو اجباری می داند.

این ویروس لعنتی

مشکل بعدی ایران برای میزبانی شیوع گسترده ویروس کروناست و کشور ما در حال حاضر در پیک پنجم شیوع این ویروس قرار دارد و بعید به نظر می رسد تا کمتر از دو ماه دیگر این ویروس دست از سر کشورمان بردارد. بدون شک عدم میزبانی در این رقابت های دشوار برای ایران که همگان می دانند بیشترین جمعیت دوستدار فوتبال و پرشورترین هواداران را در آسیا دارد، ضربه بزرگی به تیم ملی است.

ایران چقدر شانس میزبانی دارد؟

به نظر می رسد باید واقع بین باشیم و بدانیم در حالی که کشورهایی با امکانات ورزشی فوق العاده نظیر کره جنوبی و امارات همگروه ایران هستند، اگر مسابقات به صورت متمرکز باشد قطعا آنها شانس بسیار بیشتری برای میزبانی دارند. این در شرایطی است بازی ها هر گروه در کشور یکی از اعضای همان گروه برگزار شود اما اگر بازی های هر دو گروه بخواهد به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود، شاید کار برای ایران سخت تر هم خواهد شد زیرا به طور مثال ممکن است عربستان یا بحرین به عنوان میزبان بازی ها انتخاب شوند که قطعا از لحاظ روحی  و روانی به سود ایران نیست. حالت دیگر آن هم این است که بازی ها به میزبانی قطر برگزار شود که قطعا برای ایران بسیار بهتر از عربستان و بحرین است.

تلاش برای صعود به جام جهانی بدون بازی تدارکاتی!!

مشکل تیم ملی اما تنها عدم میزبانی نیست، در این مدت کمتر از دو ماه، دیدارهای لیگ بیستم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پیش روست و سازمان لیگ هم احتمالا می خواهد لیگ بیست و یکم را از شهریورماه آغاز کند. در این مدت زمان فیفا دی خاصی هم وجود ندارد و با درنظر گرفتن نیاز تیم ملی به حداقل یک یا دو اردو، دیگر فرصتی برای بازی دوستانه نمی ماند و در این شرایط پیچیده کرونایی و مسابقات فشرده جهانی هم بعید است تیمی حاضر شود با ما بازی تدارکاتی انجام دهد.

تیم کی‌روش پا به سن می گذارد

معضل بعدی تیم ملی، افزایش سن بازیکنان تیمی است که شالوده اصلی آن را کارلوس کی‌روش نامدار ساخت. در مرحله قبل در ترکیب تیم ملی، بازیکنانی نظیر سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، علیرضا جهانبخش و وحید امیری در ترکیب اصلی تیم ملی بودند که همگی بین 26 تا 33 سال دارند و مثل قبل نمی توان به آنها لقب جوانان خوش آتیه و آینده دار اطلاق کرد و این بازیکنان جوان دیروز حالا باتجربه های تیم ملی هستند.

خوش شانسی هم داریم

با همه وجود همه این معضلات، شاید خوش شانس بودیم که در گروه مقابل رقابت ها قرار نگرفتیم. اصلی ترین رقیب ما کره جنوبی است که از مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ به بعد همیشه با آن همگروه بوده‌ایم و شناخت خوبی از آنها داریم. در 8 سال کی‌روش هم همواره مقابل آنها موفق بوده ایم و قطعا همگروهی با کره جنوبی برای ما بسیار بهتر از استرالیا است. همچنین فرض کنید قرار بود به جای امارات با عربستان همگروه بودیم که کاملا مشخص است بسیار بازی های دشوارتری مقابل رقیب سنتی خودمان در مقایسه با امارات داشتیم.

 

آرمان صالحی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز