خبرگزاری کار ایران

جلالی: این بازی به پنالتی کشیده می‌شود و شانس استقلال در آن بیشتر است/ پرسپولیس از چند جهت اوضاع بهتری نسبت به رقیب خود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۹۱۵

کارشناس فوتبال در مورد تقابل حساس دربی پایتخت صحبت کرد.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دربی پایتخت و شرایط دو تیم پیش از این بازی اظهار داشت: به عقیده من هم استقلال و هم پرسپولیس یک روند رو به جلو و در حال پیشرفت را طی می‌کنند و این پیشرفت برای پرسپولیس از خیلی جلوتر اتفاق افتاده و استقلال هم در چند هفته‌ اخیر این روند را در پیش گرفته و در شرایط نسبتاً خوبی دو تیم به هم رسیدند و این می‌تواند از نکات حائز اهمیت این بازی باشد. هم استقلال و هم پرسپولیس در خط حمله منسجم‌تر و قدرتمندتر از دفاع هستند و توصیه من این است که روی نقاط قوت خودشان تمرکز کنند، هرچند که با توجه به حذفی بودن این بازی طبیعی است که دو تیم در لاک احتیاط فرو بروند و این هم یک اتفاق ناگزیر است.

وی در مورد نقش سرمربیان دو تیم و تفکرات آنها روی بازی هم توضیح داد: از این جهت می‌‌توانم بگویم که یحیی گل‌محمدی به واسطه اینکه چند سال فعالیتش در مربیگری را زودتر از مجیدی شروع کرده و در تیم‌های مختلف مربیگری کرده و دوره حضورش روی نیمکت خود پرسپولیس هم طولانی‌تر بوده از لحاظ تجربه چربش بیشتری نسبت به همتای خودش در استقلال دارد ولی از سوی دیگر استقلال شور و شوقی برای این بازی دارد که از این لحاظ نسبت به پرسپولیس اوضاعش بهتر است، چرا که آنها لیگ را از دست داده‌اند و برای همین تمایل بیشتری به بردن جام حذفی دارند.

کارشناس فوتبال در رابطه با نفرات دو تیم هم خاطرنشان کرد: دو تیم نفرات خوبی در اختیار دارند و از لحاظ 11 بازیکن اصلی بخواهیم حساب کنیم شاید با هم برابری کنند ولی پرسپولیس روی نیمکت خودش بازیکنان با کیفیت بیشتری در پست‌های مختلف دارد و دستش در تعویض‌ها بازتر است. ضمن اینکه مجموعه کادرفنی پرسپولیس با حضور حمید مطهری و کریم باقری در کنار اینکه مجیدی به تازگی چندنفر از دستیارانش را از دست داده و جانشینی هنوز به جای آن وارد مجموعه نشده کار سخت‌تری از این لحاظ دارد.

جلالی در مورد پیش بینی خود از نتیجه بازی هم توضیح داد: بازی که قابل پیش بینی نیست ولی اگر بخواهم استنباط خودم را بگویم فکر می‌کنم بازی در 90 دقیقه و 120 دقیقه تمام نخواهد شد و به ضربات پنالتی می‌کشد و اگر به این مرحله برسد من با توجه به نفرات دو تیم شانس استقلال را بالاتر می‌بینم.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه دو تیم مشکلات مالی، مدیریتی و داخلی زیادی دارند و تاثیر این موارد روی بازی خاطر نشان کرد: من فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی داشته باشد چون بازیکنان دو تیم بلوغ فکری و تاکتیکی بالایی دارند و این بازی و شرایطش را می‌دانند و به خودشان اجازه نمی‌دهند مشکلات روی کیفیت آنها تاثیر بگذارد.

وی در پایان در مورد اینکه دوست دارد دربی را روی نیمکت کدام تیم تجربه کند هم گفت: این بازی از خیلی جهات خاص‌ترین بازی فوتبال ایران است و هر مربی آرزو دارد در طول دوران مربیگری خودش حداقل یک بار آن را تجربه کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم ولی نمی‌توانم بگویم دوست دارم روی نیمکت کدام تیم بنشینم و اصلاً خیلی هم فرقی نمی‌کند و مهم تجربه اتمسفر این بازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز