خبرگزاری کار ایران

ربیعی: بازی با پیکان دلچسب نبود / امیدوارم مس را در آسیا ببینم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۸۲۷

سرمربی تیم مس رفسنجان در نشست خبری پس از دیدار مقابل پیکان حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمد ربیعی در نشست خبری پس از بازی برابر پیکان تهران اظهار داشت: به مجموعه تیم پیکان خسته نباشید می‌گویم. خسته نباشید هم به تیم خودمان بگویم. این بازی جزو بازی‌های قشنگ لیگ نبود به دلیل اینکه ریتم بازی طوری بود که شکل دوست داشتنی نبود و در این نوع بازی یک مقداری اتفاقات است که در نتیجه تاثیر گذار است. به هرحال شرایطی که تیم پیکان دارد تیم مقابلش را وادار می‌کند که بخشی از بازی تخریب شود و بخش دیگر را با تاکتیک‌هایی که دارند پیش می‌‌برند. این قضیه قابل احترام است و ما باید آنتی آن قضیه را داشته باشیم. 

او ادامه داد: در‌ نیمه اول دو تیم بهتر بازی کردند اما در نیمه دوم اتفاقاتی که در جریان بازی افتاد ما را به رو عقب می‌‌برد. تیم پیکان از تمامی نقاط زمین می‌تواند شما را به سمت دروازه هل بدهد و همان اوت به کرنر تبدیل می‌شد و مجددا همان کرنر به اوت دستی تبدیل می‌شد و بعد هر اوت دستی هم تایم زیادی می‌خواست. ما بابت ضربات ایستگاهی و اوت دستی تخت فشار قرار گرفتیم. ما هم چند موقعیت داشتیم که شرایط بازی اینطور بود که هر دو تیم نه موقعیت زیاد می‌دادند و نه موقعیت ایجاد می‌کردند. به کل مجموعه مس و پیکان خسته نباشید می‌گویم.

ربیعی در واکنش به سوال خبرنگاری مرتبط با پرتاب های دستی پیکان گفت: کاملا تاکتیک نیست، این یک مزیت است، هر تیمی به این تاکتیک گلایه کند اشتباه می‌کند، شما حتی در نیمه فینال یورو را دیدید که یک نفر برای انگلیس پرتاب بلند دستی داشت و من به شخصه احترام می‌گذارم. این یک توانایی فردی است به اضافه اینکه باشگاه پیکان هر ساله بسیار خوب در بحث استعدادیابی و پرورش جوان‌ها قوی هستند و برخی از بازیکنانی که دیدم، همکارانی که قبلاً در پیکان بودند و الان در باشگاه ما هستند می‌گویند که مثلاً از سه چهار سال پیش چگونه پرورش یافتند و رشد کردند. تیم پیکان تیم خوب و منسجمی است. ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم، آنها هم می‌توانستند برنده بازی باشند. 

ربیعی درمورد داوری اضافه کرد: نمی‌گویم قضاوت آقای گرجی مشکل دار بود چون هیچ موقع درباره قضاوت ها صحبت نکردم اما فکر می‌کنم که اگر درباره قضاوت ها صحبت نکنم یک مقدار در حق تیم مس. فسنجان اجحاف می‌شود. الان هم صحبت نمی‌کنم، هیچ اتفاق خیلی تاثیر گذاری درون زمین وجود نداشت. داور تجربه کافی را برای لیگ برتر نداشت و درست است که باید به ایشان فرصت داد ولی در بازی برابر تیم‌هایی مثل پیکان شما یک اوت دستی هم اشتباه بگیرید، اوت دستی می‌تواند یک ضربه ایستگاهی باشد. خطر ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه برابر پیکان کمتر از پرتاب اوت دستی است! این اندازه یک اشتباه شاید تیم مقابل را تحت فشار قرار بدهد. داور امروز با تیم مس رفسنجان حتی یک پنجاه پنجاه هم به سود ما نگرفت. شاید چند صحنه را بیشتر بازبینی کنند بهتر است و در تصمیم تجدید نظر می‌کنند. به همه خسته نباشید می‌گویم.

او در پایان گفت: سال گذشته برنامه ریزی تیم مس رفسنجان سه سال برنامه ریزی از لیگ یک به لیگ برتر بود. با کمک خدا سه هفته مانده به پایان لیگ به لیگ برتر صعود کردیم، امسال برنامه ریزی تیم مس تثبیت و حضور در لیگ برتر بود و خوشحالم که سه هفته زودتر تیم را در لیگ برتر تثبیت کنم. فکر می‌کنم ماموریت‌هایم برای باشگاه مس رفسنجان و مردم شریف استان کرمان انجام دادم. فراز و نشیب داشتیم و نقد قطعا وارد است. باید بیشتر تمرین کنیم که نقاط ضعف و قوت را درست کنیم ولی صادقانه به هواداران می‌گویم که با تمام مشقت‌ها ماموریت مان را انجام دادیم. خیلی از تیم‌ها به لیگ برتر آمدند اما ماندگار نبودند و سقوط کردند ولی هدیه‌ای که می‌توانیم سه هفته مانده به پایان لیگ برتر به شهر سیصد هزار نفری رفسنجان این هدیه را بدهیم که دغدغه از بابت ماندگاری نداشته باشند.

سرمربی مس درخصوص اتفاقاتی که در طول فصل افتاده، گفت: من هیچ زمان صحبت نکردم ولی بازی در چمن مصنوعی بسیار سخت است مخصوصا اینکه بخواهید روی زمین بازی کنید چون همه چیز متفاوت است. هیچوقت تا به حال از کمبودها صحبت نکردم. هزار و یک اتفاق افتاده اما هرگز پشت تیم را خالی نکردم، هر اتفاقی افتاده اگر مورد پسند بوده یک کار گروهی بود ولی اگر مورد پسند نبوده مسئولیتش با شخص بنده است. به عنوان شهروند افتخاری رفسنجان خوشحالم که ماموریت را به درستی انجام بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با اشاره به پایان ماموریت قصد جدایی دارد یا خیر، گفت: ناراحتی که نه، اما خستگی چرا. البته امشب هم بازی را پُرحرارت دنبال می‌کردیم. سال گذشته در سیرجان، تجربه حضور سال اول با تیم شکیل گل‌گهر را تجربه کردید و می‌دانید سال اول سخت است. من اهل گلایه نیستم و تلاش می‌کنم بار تیمم را بردارم. هیچ‌وقت به دنبال حرف زدن پشت مجموعه باشگاه و ایجاد حاشیه نیستم. تا پایان سال 1402 قراردادم را تمدید کردم و این لطف هیئت مدیره بود. هدف‌مان در سال اول این بود که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و سال بعد به رتبه تک رقمی برسیم.

ربیعی به شرایط گل گهر اشاره کرد و گفت: به یاد می‌آورم محمد جواهری (مدیرعامل پیشین گل‌گهر) ابتدای فصل گفت با گل‌گهر به دنبال کسب رتبه تک رقمی هستیم. به قلعه‌نویی استاد خودم که او را بسیار دوست دارم، خسته نباشید می‌گویم که تیم بسیار خوب و منسجمی ساخته است. در سال سوم تلاش می‌کنیم به جمع شش تیم برتر برسیم و نیم‌نگاهی به رتبه‌های بالاتر داشته باشیم. بسیاری از تیم‌ها 10 سال در لیگ برتر حضور دارند، اما مقام چهارم یا پنجم را تجربه نکرده‌اند. مربیان باتجربه لیگ برتر می‌گویند تیم در دو سه سال اول باید ثبات داشته باشد تا باشگاه، هوادار و افکار عمومی تجربه کسب کنند. مس رفسنجان برای سال اول در لیگ برتر بود، اما هواداران در سال‌های آینده باتجربه می‌شوند و دیگر به بازی با استقلال و پرسپولیس عادت می‌کنند. ما در مقطعی از فصل در 10 بازی نباختیم و در مقطعی، چهار شکست متوالی را تجربه کردیم. هواداران این شرایط را تجربه می‌کنند و رفتارهای هواداری بهتر و خردمندانه‌ای صورت می‌گیرد. خوشحالم از این سختی خارج شدیم. خسته هستم، اما اصلاً ناراحت نیستم.

او درخصوص برنامه‌هایش برای آینده همینطور گفت: صحبت‌های بسیار خوبی با مدیران داریم و جمع‌بندی برنامه‌ریزی سال آینده را انجام دادیم. ما روی ثبات جلو می‌رویم و وفاق درستی میان کمیته فنی، مدیرعامل، هیئت مدیره و سرمربی وجود دارد. ما با افکار یکدیگر آشنا هستیم. سال آینده تلاش می‌کنیم و قطعاً رتبه مس رفسنجان را تک رقمی خواهیم کرد. امسال هم همین شانس را داریم، اما در سال آینده تیم را به مسیر درست‌تری می‌بریم و ثبات را در دستور کار داریم.

سرمربی مس در مورد اینکه هواداران خواهان ادامه همکاری‌اش  هستند، گفت: من خادم مردم رفسنجان هستم و به آنها ارادت دارم. در طول فصل سه چهار پیشنهاد از جاهای مختلف داشتم که با افتخار در مس ماندم و آن را دوست دارم. خودمان تیم را ساختیم و می‌خواهم اگر افتخار داشته باشم، روزی را ببینم که مس رفسنجان را به لیگ قهرمانان آسیا ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز