خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های خواندنی مدافع کروات در فوتبال برتر

میلیچ: رادوشویچ می‌گفت پرسپولیس نسبت به استقلال «رئال مادرید» است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۳۰۹

مدافع کروات تیم استقلال تهران در گفتگو با برنامه فوتبال برتر در مورد تمامی اتفاقات پیرامون عدم پرداخت مطالباتش و همینطور تمدید قرارداد خود صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، هروویه میلیچ در هفته گذشته به دلیل مشکلات مالی باشگاه استقلال و تهران را به مقصد کرواسی ترک کرد و اعلام کرد که قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کرده است.

میلیچ در گفتگو با برنامه فوتبال برتر درمورد مسائل مختلفی از جمله تمدید قرارداد و عدم دریافت مطالباتش صحبت کرد که مشروح گفتگوی او با میثاقی را می‌خوانید:

وضعیت در استقلال چطور بود؟

خیلی به من کمک شد و اعتماد به نفس گرفتم و بازی‌هایم بهتر شد و افتخار میکنم که در بازی سخت افتخار داشتم که در زمین ظاهر شوم. خیلی نوسان و مشکلات زیادی بود. از ابتدا در فرودگاه دیپورت شدم و به اصرار استراماچونی به ایران آمدم. نمی‌خواهم همه مسائل را بگویم. وقت تمام مسائل نیست ولی خاطرات خیلی خوبی داشتم فقط کوتاه در مورد پنج شش ماه آخر صبحت می‌کنم.

ماه یازدهم وقتی به ماشین سازی گل زدم تقریبا هفت هشت روز با باشگاه تماس داشتم که آیا با من تمایل ادامه دادن دارند یا نه. من کسی هستم که خوب تربیت شدم و به دنبال آینده خانواده ام هستم و آنها هم گفتند که دوست دارند تمدید کنند. یکسری اعداد و ارقام مطرح شد و قول هایی داده شد چند روز بعد گفتند مشکلات حل شده. گفتند یک سال و من گفتم دو سال. مدیرعامل موافقت نکرد و من گفتم یکسال. روی رقم قرارداد صحبت کردیم. 

آن زمان استقلال به غیر از پاداش ده ماه حقوق بدهکار بود و تمامی مبالغ بدهی را به قرارداد جدید ارسال کردیم. خوشحال بودم که این قرارداد تمدید می‌شود و فکر می‌کردم همه چیز به نفع من است و باید تشکر کنم که با من خوب راه آمدند. این ماجرا گذشت و قرار شد هر چه هست پاک شود و قرارداد جدید باشد.

یک بندی در قرارداد بود که هر ماه دیرکرد همان ماه پنج هزار دلار جریمه بگیرم. بعد از آن بند را گفتند که ارزش ندارد و در نظر گرفته نمی‌شود. روز به روز بدهی زیاد شد و چهارده ماه گفته بودند که من بدهی دارند. حدود پنجاه هزار یورو ماهانه می‌شد و بقیه مواردی که بود ...

دیر کرد بود؟ کل طلب چقدر بود؟

حقوق‌مان باید ماهانه بیست و پنجاه یورو به اضافه داداش می بود ولی در چهارده ماه هفت حقوق گرفته بود که گفتند پنجاه هزار یورو نِت گرفتم. هر بار مدیرعامل یک تخفیف از من می خواست و می خواست که از پاداش های لیگ قهرمانان و راهیابی به دور بعدی و گلزنی بگذرم. انتظار داشتند که ببخشم. من چون واقعا آن لحظه هدفم این بود و خیلی دلم می‌خواست که یک قرارداد جدید بنویسیم که بعد از ۱۰ سال یک قهرمانی به دست بیاوریم در تاریخ باشگاه ثبت شود. منتظر جلسه بعدی بودم ولی مدیرعامل دنبال یکسری بهانه بود و تا زمانی که من به کرواسی رفتم دو ماه در خانه بودم و آقای مجیدی آمدند که زنگ زدند تا به ایران برگردم.

طبیعی بود که مدیرعامل از این بابت خوشحال بود و فقط به خاطر آقای مجیدی آمدم که کمک کنم. واقعیت را می‌گویم. چون ایشان خیلی به من احترام قائل بودند. من برگشتم. حتی برایم بلیت خریدند و گفتند که دوباره مذاکره کنیم. گفتم که تا تابستان صبر کنیم که فصل چه می‌شود. همین میان چند باشگاه از ایران به من پیشنهاد دادند. بعد من نشستم و دیگر صحبت کردیم که در بحث گل های که زدم و پاداش قرار شد طلبم چهل هزار دلار شود. به آقای مجیدی گفتم که اگر نظر ایشان این است قبول میکنم. پاداش من از قرارداد قبلی و فعلی هم که نمیتوانم بگویم دقیقا چقدر بود. مثلاً برای قهرمانی صد هزار یورو بود. خیلی مشکلات به همین دلیل به وجود آمد.

قبل از لیگ قهرمانان بود که با آقای عبدیان قرارداد امضا کنیم که در ابتدا مشخص بود که مدیرعامل کسی است که دوست ندارد و بهانه می آورد تا قراردادی امضا نشود. بعد از یک ساعت و نیم جلسه را ترک کردند بدون اینکه نتیجه بگیریم. روی مشکل مالیات وجود داشت که این قانون از قدیم بوده، نمی‌خواهم بگویم مدیرعامل تخت دستور کسی بوده یا خط می‌گرفته ولی احترام نگذاشتند. من در ایران آمدم که کار کنم و پول در بیاورم. در مورد خودم باشگاه و ارتباط باید بگویم همچنان آمادگی این را دارم که ارتباط خیلی خوبی داشته باشم چون این ارتباط را داشتیم. ما قهرمانی قول و قرار کسب کردیم و فقط وعده وعید گرفتیم. من حاضرم به آنها جام قهرمانی وعده وعید بدهم چون واقعا قهرمان شدند.

امکانات باشگاه و مبالغ پرداختی و مشکلات باشگاه استقلال

مدیرعامل از وقتی که من برگشتم اصلا در تمرین نبود، در لیگ قهرمانان ایشان را دیدم که همراه ما بود. میدانم که چند روز  پیش دوباره به تمرین آمدند. میدانم بچه ها از ایشان ناراحت هستند چون فقط وعده دادند. نیازی نیست بیشتر از این در این باره صحبت کنم. چند حقوق به من پرداخت کرد ولی همین الان بدهی باشگاه به من بیشتر از قبل این مدیرعامل است و خیلی متاسفم که وعده دادند و عملی نشد. خیلی از پیشنهاداتی هم که دادند عملی نشد. نمی‌توانم بگویم که هیچ چیزی از باشگاه نگرفتم ولی آنچه باید را نگرفتم.

وضعیت چیست؟

از وقتی که آمدم وکیلم فسخ قرارداد را فرستاده این و منتظرم ببینم که چه جوابی می آید. به دنبال برنامه های آتی هستم. فعلا من این برگشت به ایران را باز گذاشتک ولی نه با این مدسرعانل و افرادی که به ایشان مشاوره می‌دهند. دلم میخواهد به آقای مجیدی و بچه ها کمک کنم. فکر میکنم باید به همه تبریک بگویم، سرمربی برای حفظ باشگاه زیاد تلاش کرده. من پیشنهاداتی از باشگاه های دیگر داشتم ولی مشخص نیست که چه اتفاقی امروز یا ده روز دیگر می افتد. من به سرمربی گفتم و مربی به من گفتند از هر تصمیمی که بگیرم حمایت می‌کنند. گفتند که شرمنده هستند و گفتم که نباید ایشان شرمنده باشند. من خیلی باز صحبت می‌کنم. چنین وضعیتی که آقای مجیدی دارند را کسی نمی‌تواند تحمل کند. اینجا فقط وعده وعید می‌دهند و ایشان مربی‌ای هستند که به بچه ها روحیه می‌دهند که در جام حذفی قهرمان شوند.

فسخ کرده بودید یا معلق بود؟

همه چیز قانونی انجام شد. همه چیز هم از طریق فیفا پیگیری شد و هیچ مشکل قانونی وجود نداشت، در زمان آقای فکری و مجیدی همه چیز قانونی بود. همه چیز قانونی بود. هیچ مشکلی نداشتم، قراردادم آنطور که بود ادامه داشت و همچنان ادامه دارد.

قراردادم به طور یکطرفه فسخ شده و موقع مقتضی نامه از سوی فیفا می‌فرستم تا به دنبال طلبم باشم و یکسری جرایم هم باید به من پرداخت کنند. به من نامه دادند که تا پنج روز دیگر به باشگاه بیایم که یکسری مسائل را حل کنیم که برای من خنده دار است. بله می‌گویند که پنج روز وقت داری در تهران بیایی و یکسری تخلف داشتی و می خواهند من را جریمه و محاکمه کنند.

شبیه به پرونده رادوشویچ

بله ما با هم دوست هستیم اما خیلی شبیه به این موضوع نیست. دیاباته هم مثل من اینگونه دعوت شده است که تخلف داشته است. رادوشویچ هم به خانه رفته است. فکر میکنم هواداران پرسپولیس هم خیلی ایشان را دوست دارند چون محبوب بود. فکر میکنم به توافق برسند، استقلال را خیلی دوست داشتم من یک چیزی می‌گفتم و او هم میگفتم که اتفاقات در پرسپولیس هم خنده دار است. رادو به من می‌گفت که پرسپولیس نسبت به استقلال رئال مادرید است اما با این وضعیت استقلال نمی‌تواند یک قدم برای موفقیت بردارد چون به صورت سیستماتیک درست کار نمی‌شود.

در یک کلمه بگو مشکل چیست؟

سوال ساده ای نیست ولی سازماندهی یا مدیریت.

دربی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

دربی بازی خاص خودش است و مبارزه خاص خودش را دارد، در پنج دربی شرکت کردم. دو دربی استقلال خوب بازی کرد ولی این بازی سخت خواهد بود و یک گل می‌تواند تکلیف بازی را مشخص کند و نمی‌توانیم حتی انتظار یک بازی زیبا را به دلیل حساسیت داشته باشیم. بعضی جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر بدهد، امیدوارم استقلال برنده دربی باشد.

صحبت پایانی.

واقعا میهمان نوازی در ایران باورکردنی نبود ولی بعضی افراد در باشگاه این مسأله را خراب کردند. در ایران خاطرات بسیار زیبایی‌دارم ولی متاسفانه بعضی وسایلم در خانه مانده و صاحبخانه به دلیل عدم پرداخت اجاره از سوی باشگاه در ایران مانده و خیلی ناراحتم. هواداران بدون هیچ چشمداشتی به من عشق می‌دادند و من به خاطر پاداش هایم یک حساب برایم باز نکردند و فقط به من قول دادند. یکسری کارت هدیه بود که دریافت می‌کردم و معمولا برای مهمان هایی که وجود داشت به من هم می‌دادند. نمی خواهم این مسائل را مرور کنم ولی دوست دارم از مردم و هواداران تشکر کنم. ایران زیبایی های جادویی دارد مردم ایران یک نگاه دیگری به ایران دارند چون رسانه های غربی آن را طور دیگری نشان می‌دهند اما امیدوارم که به عنوان یک توریست و مربی به ایران بیایم و با استقلال کار کنم. پیامم این است که خواهشاً دو برادر فرهاد و فرزاد را حمایت کنند چون با مشکلات رو به رو هستند. از فرزاد تشکر می‌کنم که پول هتلم را پرداخت کرد. به خاطر این بزرگواری تشکر می‌کنم. در این دو سال که استقلال بودم محبت زیادی دیدم و امیدوارم فصل دیگر هم مجیدی در باشگاه بماند و امیدوارم که پنج شنبه هم این دربی را برنده شوند. از هواداران می‌خواهم که به خاطر باشگاه بجنگند و باشگاه‌شان را دوست داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز