خبرگزاری کار ایران

نبرد قهرمانی در سه ایستگاه آخر؛ چه کسی جام را بالای سر می‌برد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۶۲۲

رقابت قهرمانی در سه هفته مانده به پایان لیگ به شکل حساسی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با انجام 5 دیدار پیگیری شد و تیم‌های حاضر در بالای جدول بازی‌های خود را در این هفته انجام داده و سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال با برتری مقابل حریفان با دست پر از زمین خارج شدند و در انتظار 3 دیدار پایانی خودشان که جایگاهشان در پایان فصل را تعیین می‌کند هستند.

در این میان رقابت قهرمانی میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان است و اگر چه استقلال هم روی کاغذ شانس قهرمانی دارد ولی فاصله 8 امتیازی با صدر جدول نشان می‌دهد که فقط چیزی شبیه معجزه می‌تواند جام قهرمانی را در پایان فصل روی دست‌های وریا غفوری قرار دهد و این اتفاق در شرایطی رخ خواهد داد که پرسپولیس حتی یک امتیاز هم از سه بازی بعدی خودش کسب نکند و سپاهان هم بیشتر از دو امتیاز از 9 امتیاز باقی مانده را به خودش اختصاص ندهد.

با این وجود دو تیم پرسپولیس و سپاهان جنگ قهرمانی را با حساسیت بالایی دنبال می‌کنند و اختلاف 2 امتیازی میان این دو تیم عددی نیست که جبران ناپذیر باشد و از الان بخواهیم سرخپوشان را صاحب پنجمین قهرمانی متوالی خودشان بدانیم. به این بهانه دیدار های باقی مانده پرسپولیس و سپاهان را بررسی کردیم.

 

هفته بیست و هشتم:

ماشین سازی تبریز - پرسپولیس

ماشین سازی این هفته سقوطش قطعی شد و فقط اتفاقات خیلی نادر و عجیب غریب می‌تواند این تیم را در لیگ برتر نگه دارد که حتی در مخیله اعضای این تیم هم نمی‌گنجد. اگر ماشین سازان را یک تیم سقوط کرده در نظر بگیریم قاعدتاً نباید انگیزه چندانی برای مقابله با مدعی اصلی قهرمانی داشته باشند و روی کاغذ از پیش بازنده هستند ولی فوتبال نشان داده این مسائل را نمی‌شناسد و از طرفی درخشش مقابل پرسپولیس در یک بازی پخش زنده انگیزه بالایی برای بازیکنان هر تیمی خواهد بود و چه بسا شاگردان اکبرپور دست به شگفتی ‌سازی بزنند. با این وجود شانس پرسپولیس در این دیدار برای برد و کسب سه امتیاز خیلی زیاد است.

سپاهان - پدیده

شاگردان نویدکیا باید به مصاف تیم‌ متحول شده پدیده بروند که این روزها با رحمتی خوب نتیجه می‌گیرد و نیمچه شانسی هم برای کسب سهمیه برای خودش قائل است و از همین رو انگیزه کافی برای متوقف کردن و حتی شکست دادن سپاهان را دارد. با این وجود اصفهانی‌ها میزبان هستند و انگیزه آنها برای ادامه رقابت با پرسپولیس کمک می‌کند شانسشان برای پیروزی بالاتر برود.

 

هفته بیست و نهم

پرسپولیس - تراکتور

سخت ترین دیدار پرسپولیس تا پایان فصل شاید همین بازی باشد. تراکتور که با فیروز کریمی سرو جان تازه‌ای گرفته و توانسته خودش را در جدول تا پای مدعی سهمیه بودن بالا بکشد و تیم خوب و مستحکمی ساخته که می‌تواند برای پرسپولیس دردسر ساز شود. تراکتور حالا شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی دارد و برای همین با انگیزه کافی به مصاف سرخپوشان پایتخت می‌روند و اگر یحیی و شاگردانش مراقب نباشند ممکن است مقابل این تیم زمین گیر شوند.

 

سپاهان - ذوب آهن

سوای حساسیت‌های ذاتی دربی اصفهان، اهمیت مضاعف این بازی می‌تواند کورس قهرمانی سپاهان و کورس بقای ذوب آهن باشد. میزان این اهمیت را شرایط دو تیم در دو هفته آینده رقم خواهد زد و بستگی به این دارد که هر کدام از تیم‌ها چقدر به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند. به هر جهت نمی‌توان بازی با تیم همشهری را بازی ساده‌ای برای سپاهان در نظر گرفت مگر اینکه فاصله مطمئنی با سایپا در انتهای جدول ایجاد کرده باشد و انگیزه کافی برای رقابت در این دیدار را نداشته باشد.

 

هفته سی‌ام

پیکان - پرسپولیس

اهمیت این بازی برای پیکان بستگی به وضعیت این تیم در هفته پایانی در جدول دارد. اگر شاگردان تارتار همچنان مدعی کسب سهمیه باشند با تمام قوا در زمین حاضر خواهند شد و از سوی دیگر باید دید تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شده یا نه. در کل به نظر می‌رسد کار سختی برابر پیکان پیش روی پرسپولیس نباشد.

 

استقلال - سپاهان

سخت‌ترین بازی ممکن برای سپاهان به هفته پایانی لیگ افتاده است. جایی که شاگردان نویدکیا باید در آزادی به مصاف شاگردان مجیدی بروند. اگر هنوز در آن مقطع جنگ رتبه وجود داشته باشد باید منتظر یک بازی جانانه از دو تیم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز