خبرگزاری کار ایران

فوری: مهدوی کیا سرمربی تیم امید ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۶۰۳

پیشکسوت فوتبال به عنوان سرمربی تیم امید ایران انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی مهدوی کیا،‌ بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران به عنوان سرمربی جدید تیم امید ایران انتخاب شده است.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر نوشت: "با تصویب اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب شد و به رییس فدراسیون این اختیار داده شد که پروسه قرارداد با ایشان در دستور کار قرار گیرد."

مهدوی‌کیا پس از خداحافظی از فوتبال، خیلی زود در کلاس‌های مربیگری شرکت کرد و در رده‌های پایه مشغول به کار شد و بیش از 5 سال است که در آکادمی کیا و باشگاه هامبورگ فعالیت می‌کند. ستاره سابق تیم ملی اواخر سال 1398 اعلام کرد که مدرک مربیگری A اروپا را به دست آورده که افتخار مهمی برای او و فوتبال ایران محسوب می‌شد. 

مهدوی‌کیا که هشت سال موفق از فصل 1999 تا 2007 در هامبورگ داشت و جزو محبوب‌ترین بازیکنان این تیم بود، سه سال قبل به عنوان سرمربی تیم زیر 21 سال این باشگاه در آلمان مشغول به فعالیت شد. او همینطور در سال 1394 مربیگری تیم نوجوانان هامبورگ را برعهده داشت.

دو روز پیش، تیم المپیک یا امید ایران در گروه تاجیکستان – لبنان و نپال قرار گرفت که بازی های این گروه آبان ماه در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد. مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در 10 گروه 4 تیمی و یک گروه سه تیمی برگزار می شود. در پایان تیم های اول گروه به همراه چهار تیم برتر دوم به دور نهایی صعود می کنند.

دور نهایی بازی ها درسال 2022 در ازبکستان برگزار می شود و صرف نظر از نتایجی که این تیم در بازی های مقدماتی به دست می آورد به دلیل میزبانی در دور نهایی بازی ها حضور خواهد داشت. در این دوره از بازی ها بازیکنان متولد 77 حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری بازی ها تنها قهرمانی آسیا است. دوره بعدی این بازی ها که با حضور بازیکنان متولد 79 برگزار می شود به منظور راهیابی به المپیک خواهد بود.

گفتنی است فدراسیون ایران برای میزبانی گروه خود اعلام آمادگی کرده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار هم با اعطای میزبانی به تهران مخالت کرد که این می تواند دلایل مختلفی از جمله شیوع ویروس کووید 19 در ایران و هم چنین عدم واکسیناسیون عمومی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز