خبرگزاری کار ایران

سراجی: فشارهای سیاسی و تلفن یک مقام عالی فدراسیون باعث برگزاری جلسه خارج از دستور شد/ رئیس کمیته استیناف را به مناظره دعوت می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۰۹

مدیرعامل باشگاه سایپا صحبت‌های تندی در خصوص حکم بازی با پیکان مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا درباره رأی صادره از سوی کمیته استیناف در گفتگو با برنامه "2-4-4" رادیو جوان گفت: ما از طریق مسیر قانونی حقوق مسلم خود را پیگیری خواهیم کرد و از طریق دادگاه عالی ورزش کار را پیش می‌بریم و طی مشورتی که با وکلای‌مان داشتیم، تصمیم بر این شد تا در فرصت قانونی که در اختیار داریم، به دادگاه CAS مراجعه کنیم.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این‌که آیا مستندات آماده شده است، گفت: بله، البته ما یک فرصت دیگری داریم، همین‌طور که آقای موسوی معاون کمیته استیناف هم اشاره کردند، ما فرصت اعاده دادرسی هم داریم که قانون این اجازه را به ما می‌دهد؛ من توضیحاتی را درباره ادله و استدلال‌مان درباره تخلف صورت گرفته از سوی باشگاه پیکان که باعث شده تا رأی کمیته انضباطی 3-0 به سود باشگاه سایپا اعلام کرده و کمیته استیناف آن را ملغی کرده، عرض کنم.

وی افزود: می‌گویند اثرگذاری در ماده 36 سابق وارد شده و در آیین‌نامه جدید مصوب سال 1397، میزان اثرگذاری دیگر مدنظر قانون‌گذار نبوده است، چرا که میزان اثرگذاری قابل اندازه‌گیری نیست؛ من تعجب می‌کنم در رایی که انشا شده و به امضا رسیده، از میزان اثرگذاری یاد شده است. یکی از مستندات ما همین است که کمیته استیناف چطور براساس یک ماده که منسوخ شده و دیگر قانون‌گذار در قانون جدید از آن یاد نکرده، به میزان اثرگذاری اشاره کرده است.

مدیرعامل باشگاه سایپا در ادامه انتقادات خود علیه رأی صادره از سوی کمیته استیناف گفت: یکی از اشکالات وارده به رأی استیناف همین مسئله است که من به همین استناد کردم و می‌خواهم که اعاده دادرسی کنیم؛ به هر حال قوانین مدنی هم وجود دارد، وقتی یک تخلفی به طور مثال در حوزه راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود، راننده‌ای که از چراغ قرمز عبور کند، مطابق مقررات جریمه می‌شود. افسر حاضر در سر چهارراه دیگر تحلیل نمی‌کند که آیا شما راهبندان کردید یا این‌که چه میزان در راهبندان و تصادفات تاثیرگذار است. صرف نقض مقررات باعث اعمال قانون می‌شود.

او ادامه داد: قانون‌گذار در سال 1397 آمده است و میزان اثرگذاری را با همان ذهنیتی که در قوانین مدنی ما وجود داشته است، این مسئله را به کل کنار گذاشته و در قوانین جدید انضباطی اشاره‌ای به میزان اثرگذاری نداشته است؛ پس این بند، بندی منسوخ شده است که متاسفانه کمیته استیناف به آن اشاره کرده است.

مدیرعامل باشگاه سایپا با اشاره به نکته دیگری که علیه رأی کمیته استیناف مطرح است، گفت: نکته بعدی، بحث تعریف ما از نوع بازیکن است؛ در آیین‌نامه جدید و ماده 61، بازیکن غیرمجاز تعریف شده است؛ ما هم در دادنامه‌ای که به کمیته انضباطی و کمیته استیناف ارائه کردیم، هیچ جا توجهی به تعریف بازیکن غیرمجاز نداشتیم، بلکه ما از بازیکن فاقد صلاحیت یاد کردیم. حتی معادل لغوی انگلیسی آن را هم در دادنامه‌مان به کار بردیم و گفتیم منظورمان بازیکن فاقد صلاحیت است نه بازیکن غیرمجاز.

سراجی در تکمیل صحبت‌های خود درباره این مسئله توضیح داد: بازیکن غیرمجاز به چه بازیکنی گفته می‌شود، ماده 61 تعریف کرده است؛ به طور مثال گفته بازیکنی که دو کارته باشد یا از مستندات جعلی استفاده کرده باشد یا محروم باشد و ... بازیکن غیرمجاز به حساب می‌آید و ما در دادنامه‌مان اشاره‌ای به این مسئله نکردیم، بلکه گفتیم بازیکن فاقد صلاحیت بوده است. تعداد زیادی بازیکن روی نیمکت حضور دارند و مجاز به ورود به زمین هستند اما براساس سایر قوانین فیفا و مقررات بازی، باید پنج تعویض انجام بگیرد.

مهرداد سراجی در ادامه اظهارات جنجالی خود در گفتگو با رادیو جوان گفت: من الان برای آن‌که ذهنیت مخاطبان باز شود، می‌خواهم مثالی بزنم؛ ما باید با 11 بازیکن بازی را شروع کنیم، اگر از بازیکن مجازی که روی نیمکت نشسته است، یک نفر را وارد زمین کنیم، آیا باید استدلال کنیم که این بازیکن مجاز بوده وارد زمین شده است؟ خیر، این بازیکن صلاحیت لازم را نداشته است. یکی از قوانین فیفا را نقض کرده است.

مدیرعامل باشگاه سایپا با اشاره به آیین‌نامه فیفا، صحبت‌های خود را این‌چنین ادامه داد: در آیین‌نامه فیفا صراحتا اعلام شده است، چنانچه بازیکن فاقد صلاحیت به کار گرفته شود، نتیجه بازی سه بر صفر برای تیم زیان‌دیده است؛ این مسیری بوده است ما از کمیته محترم انضباطی کار را پیش برده‌ایم، چرا که صراحتاً نقض قوانین فیفاست. براساس بند 5 آیین‌نامه انضباطی، ارکان قضایی در شرایطی که یک موضوعی در مقررات داخلی پیش‌بینی نشده باشد، بر مبنای این بند ارکان قضایی می‌توانند به آیین‌نامه‌های بالادستی مثل قوانین AFC و FIFA مراجعه کنند. کمیته انضباطی با استناد به همین بند، رأی خود را صادر کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه جو مسمومی در کشور حاکم شد و برخی هم به آن دامن زدند، متاسفانه برخی از سیاسیون در مجلس هم خلاف مقررات فیفا به موضوع فوتبال ورود کردند و نطق‌های آتشین در صحن علنی مجلس داشتند؛ رسماً فدراسیون فوتبال را تهدید کردند، ویدئوها و مستندات آن موجود است. نماینده‌ای که فریاد می‌زند و می‌گوید اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد یا نماینده‌ی دیگری که رسما اعلام می‌کند چنانچه این رأی به سود سایپا صادر شود، ما با فدراسیون فوتبال برخورد می‌کنیم.

مهرداد سراجی با اشاره به فشارهای سیاسی گفت: به دلیل این فشارهای سیاسی از خارج از فوتبال و آن جو مسمومی که ایجاد شده بود، یکی از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال با کمیته استیناف تماس می‌گیرد و خارج از محل فدراسیون فوتبال، جلسات هفتگی کمیته استیناف برگزار می‌شود و به صورت عجله‌ای و سریع این رأی صادر می‌شود که حقوق سایپا کاملا نادیده گرفته می‌شود؛ من به استناد بندهای حقوقی که یاد کردم، کار را پیش می‌برم چرا که این رأی پشتوانه حقوقی ندارد.

مدیرعامل سایپا در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: من می‌خواهم همین‌جا از جناب آقای صالحی رئیس کمیته استیناف دعوت کنم چنانچه ایشان استدلال خود را محق می‌دانند، در یک برنامه زنده تلویزیونی یا رادیویی، من این آمادگی را دارم که در این موضوع با ایشان وارد مناظره شوم و اثبات کنم رأیی که ایشان صادر کرده است، فاقد پشتوانه حقوقی بوده است. مسائل دیگری هم بوده که در فرصت‌های بعدی به اطلاع مردم خواهم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز