خبرگزاری کار ایران

هواداری افراطی و واقعیت‌هایی که نمی‌توان از آن فرار کرد؛

کنار گذاشتن دختر سپاهانی به جرم پرسپولیسی بودن

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۳۰

دختر هندبالیست سپاهانی به دلیل ابراز علاقه به پرسپولیس پس از کسر قرارداد از این تیم کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فوتبال در ایران مثل خیلی از کشورها با تعصب علاقه‌مندان خودش حساسیت دوچندانی نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارد و این علاقه و تعصب بعضاً افراطی شکافی در جامعه ایجاد کرده که در کنار حساسیت بخشیدن به رقابتی که در آن وجود دارد، مشکلاتی هم برای افراد ایجاد کرده است. 

علاقه به فوتبال و تیم‌های ورزشی معمولاً از سنین کودکی در افراد شکل می‌گیرد که ریشه‌های مختلفی دارد و در این میان بارها پیش آمده افرادی در سنین جوانی پا به عرصه ورزش حرفه‌ای می‌گذارند که مسیرشان برخلاف علاقه‌مندی‌های آنها شکل می‌گیرد. بازیکنانی که از کودکی طرفدار یک تیم بوده و در عرصه حرفه‌ای مسیرشان به تیم رقیب می‌خورد. در چنین شرایطی باید چکار کرد؟ ورزشکار حرفه‌ای باید قید فرصت خوب خود را بزند و وارد تیم نشود؟ علاقه مندی خودش را پنهان کند و رو به فریب‌کاری بیاورد یا ضمن ابراز علاقه آزادانه به تیم محبوبش، با تعصب برای تیمی که در آن عضویت دارد تلاش کند؟

ماجرای راضیه جانباز، دختر هندبالیست سپاهانی که به دلیل ابراز علاقه به پرسپولیس مورد حمله سپاهانی‌ها قرار گرفت هم همین است.

کنار گذاشتن دختر سپاهانی به جرم پرسپولیسی بودن

بعد از این پست بود که حملات گسترده‌ای از سمت هواداران سپاهان به بانوی هندبالیست صورت گرفت و وی را وادار به واکنش کرد.

کنار گذاشتن دختر سپاهانی به جرم پرسپولیسی بودن

این فشارها به قدری به باشگاه سرازیر شد که مسئولان سپاهان وادار به واکنش شدند و ابتدا ۴۰ درصد از قرارداد او را کسر کرده و پس از آن به اعلام کردند در فصل جدید با وی همکاری نخواهند داشت و نوعی این همکاری پایان یافت.

این موضوع اولین بار نیست اتفاق افتاده و آخرین بار هم نخواهد بود. بخشی از این مشکل را می‌توان افراط در هواداری از تیم محبوب دانست و اینکه باید صرف نظر از علایق شخصی عملکرد یک ورزشکار را از لحاظ فنی مورد سنجش قرار داد و از طرفی هم حضور در یک باشگاه که طرفداران زیادی دارد، مسئولیت اجتماعی سنگینی روی دوش ورزشکاران می‌گذارد که باید با توجه به اهمیت آن و حساسیت برانگیز بودن واکنش‌ها و رفتارهایی که صورت می‌پذیرد کمی سنجیده تر رفتار کرد تا یک موضوع ساده و کم اهمیت تبدیل به یک بحران درون گروهی این چنینی نشود که هم مجموعه از آن متضرر شده و هم خود ورزشکار آسیب ببیند.

به امید روزی که منطق و عقلانیت روی تعصب افراطی سایه بیافکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز