خبرگزاری کار ایران

رمضانی: بزرگ‌ترین بدهکار فوتبال ایران صداوسیما است/ موضوع بازگرداندن تراکتور صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۱۲۶

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک با رد شایعات مطرح شده درباره بازگرداندن باشگاه تراکتور، گفت: چنین مباحثی مطرح نیست و تراکتور همچنان در زیرمجموعه هلدینگ دریک به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، مهدی رمضانی در مراسم معارفه جمشید نظمی، ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید باشگاه تراکتور به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ دریک در خدمت شما بزرگواران هستیم.

وی افزود: در ابتدا لازم می‌دانم قبل از هر صحبتی، از طرف جناب حاج آقای زنوزی نیز به تک‌تک شما عزیزان و مسئولان استانی شهری و نظامی خوش‌آمد بگویم. همچنین از تمامی عزیزانی که در سمت‌های مختلف مدیریتی و فوتبالی در کنار تراکتور بودند و برای موفقیت این باشگاه تلاش کردند، ممنونم.

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک خاطرنشان کرد: از طرف آقای زنوزی از مدیران عامل سابق باشگاه، همچنین آقایان مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی است که در سال‌های گذشته همراه تراکتور بودند، ممنونم. همچنین از آقای رسول خطیبی نیز که خدمات شایانی همچون معرفی بازیکنان جوان به تیم را در ماه‌های گذشته انجام داده سپاس‌گزاری می‌کنیم.

رمضانی با اشاره به فعالیت هلدینگ دریک در تیم داری حرفه‌ای، یادآور شد: هلدینگ دریک با تجربه نزدیک به دو دهه باشگاه‌داری حرفه‌ای ورزشی، این افتخار را دارد که سومین سال مالکیت باشگاه بزرگ تراکتور را پشت سر گذاشته و تحولات بزرگی را در ساختار سخت‌افزاری این باشگاه ایجاد کرده است.  به طوری که در حال حاضر باشگاه تراکتور از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و دارائی و سرمایه شرایط بسیار خوبی نسبت به گذشته خود و همچنین اغلب باشگاه‌های ایران دارد.

وی ادامه داد: شاید یکی از عمده نقدهای وارده به باشگاه تراکتور، تغییرات زیاد در مدیریت باشگاه باشد که این انتقادات تا حدی قابل‌قبول هم هست، اما من یک سؤالی دارم؛ این بی‌ثباتی مدیریت تا چه حد از سوی ما به‌عنوان متولی و مالکیت مجموعه بوده است و کدام عوامل درونی و بیرونی در این بی‌ثباتی تأثیرگذار بوده‌اند؟ این خیلی راحت است که همه رفت‌وآمدها را به پای مالک بنویسیم، اما آیا این درست است؟

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک، ایجاد ثبات را ماحصل عوامل متعددی دانست و عنوان کرد: وجود اختلاف‌نظر در مدیریت هر مجموعه‌ای طبیعی است؛ مگر در سایر ارگان‌ها اختلاف‌نظر وجود ندارد؟ اما دلیل عدم ثبات صرفاً اختلاف نظر نبوده و برخی حواشی و تنگ کردن عرصه دلیل این بی‌ثباتی بوده و که امیدواریم در آینده شاهد این امر نباشیم. از جمله فشار برخی کانال‌ها و صفحات مجازی و برخی هواداران محترم.

رمضانی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر اصطلاحات غلطی مانند مالک محوری را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند و همین موضوع زمینه‌ای را فراهم ساخته که تمامی مسائل به پای مالک نوشته شود. همان‌طور که می‌دانیم باشگاه تراکتور بر اساس ریتینگ AFC  پرهوادارترین تیم آسیا است و از هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه تراکتور می‌خواهم با تعریف یک استراتژی جدید و تدوین برنامه پ ساله،  تراکتور را به جایگاهی که شایسته هواداران است برسانند و باشگاه را به سمت اقتصادی شدن پیش ببرند .

وی با بیان اینکه باشگاه‌داری برای هلدینگ دریک هیچ عایدی نداشته است، افزود: موضوع مهم دیگری که لازم می‌دانم اشاره کوتاهی به آن داشته باشم، در خصوص ساختار باشگاه‌داری در فوتبال ایران است. متأسفانه در طول همه این سال‌ها با وجود سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و هزینه‌های زیاد، فوتبال تقریباً هیچ عایدی برای ما نداشته و صرفاً عشق و علاقه شخصی آقای زنوزی بوده که باعث تداوم سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش شده است.

نایب ‌رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک به تشریح فعالیت‌های این هلدینگ پرداخت و گفت: هلدینگ دریک باسابقه‌ترین گروه اقتصادی بخش خصوصی است که در زمینه باشگاه‌داری به فعالیت خود ادامه داده. البته متأسفانه همچنان شاهد هستیم که نگاه به فعالیت بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری فقط هزینه است و هیچ‌کس پیگیر و دست‎گیر ما در هنگام مشکلات نیست.  حتی در برخی مواقع بعضی رسانه‌ها مسائلی نظیر این را مطرح می‌کنند که باشگاه‌داری بخش خصوصی، معافیت مالیاتی دارد که بنده قاطعانه این موضوع را تکذیب می‌کنم. هزینه در فوتبال هیچ معافیت مالیاتی ندارد و این قبیل موضوعات کذب بوده و صرفاً جهت تحریف افکار عمومی مطرح می‌شود. می‌توانید این موضوع را از مراجع ذیصلاح نیز پیگیری کنید.

رمضانی تصریح کرد: با نگاهی گذرا به باشگاه‌های فوتبال ایران، می‌بینیم که اغلب آن‌ها به‌صورت دولتی اداره می‌شوند و علاوه بر اینکه حمایت ارگان‌های دولتی و رسانه‌های قدرتمند را در کنار خود دارند، کلی وزیر و وکیل هم پیگیر حق‌وحقوقشان هستند، اما بخش خصوصی که با ورود خود به این عرصه یک باری را از روی دوش دولت و بیت‌المال برداشته، هیچ حامی و حافظ منافعی ندارد.  در همین راستا یک نکته قابل تأمل را ذکر می‌کنم. طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که همواره صداوسیما در برنامه‌های مختلف و از طریق مجریان رسانه ملی، باشگاه‌های خصوصی من ازجمله تراکتور را، در قالب انتقاد مورد انواع اقسام هجمه‌ها قرار داده‌اند. فارغ از موجه یا غیرموجه بودن این به اصطلاح انتقادها، صداوسیما در وهله اول بیاید حق‌وحقوق فوتبال را بپردازد و بعد لباس منتقد بر تن کند. در حال حاضر بزرگ‌ترین بدهکار فوتبال ایران صداوسیما است. و به عبارتی عامل اصلی مشکلات موجود فوتبال ما صداوسیما است. ولی در کمال ناباوری به جای اینکه مورد مواخذه قرار گیرد و حقوق فوتبال از آن مطالبه شود، حالت تهاجمی به خود گرفته ضمن جانبداری از باشگاه‌های دولتی، بخش خصوصی را مورد حمله قرار می‌دهد. امیدواریم که با روی کار آمدن دولت جدید، شاهد اصلاح این ساختار هم باشیم.

وی با رد شایعات مطرح شده درباره تغییر مالکیت باشگاه تراکتور، تاکید کرد: موضوع دیگری که بعضاً مطرح می‌شود در خصوص برگرداندن باشگاه تراکتور به کارخانه است که این موضوع را پیش‌تر مدیرعامل کارخانه تکذیب کرده و ما هم قاطعانه تکذیب می‌کنیم. چنین مباحثی مطرح نیست و تراکتور در اختیار خودمان است و همچنان در زیرمجموعه هلدینگ دریک به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته این باشگاه در اصل متعلق به هواداران است و ما خدمت‌گزار آنان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز