خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان: در مسیر المپیک توکیو توانستیم رکورد بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۶۳

در آغاز بیست و سومین سال فعالیت شبکه رادیویی ورزش، وزیر ورزش با حضور در این مراسم به تشریح عملکرد وزارت ورزش پرداخت

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم در این مراسم گفت: بی شک هر رسانه ای که در هر جامعه برای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم اضافه شود تقش تعیین کننده ای در ورزش خواهد داشت. جامعه توسعه یافته باید مردمی آگاه اهل تحلیل و هوشیار داشته باشد. مبنا و اساس توسعه منابع انسانی است. هر زمان توسعه منابع انسانی انجام شود توسعه در این جامعه شکل خواهد گرفت.

او گفت: فکر می کنم مردم در جریان تحولات اقدامات و مسائلی که در ورزش کشور گذشته است و برنامه ها قرار بگیرند. در آستانه المپیک پارالمپیک مرحله دوم مقدماتی جام جهانی قطر و مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا است که خوب است اشاره ای گذرا به آن داشته باشیم. از چند سال پیش تلاش کردیم برای حضور مقتدرانه در المپیک موفق عمل کنیم. المپیک آوردگاهی برای زبده ترین ورزشکاران است. المپیک مسابقات کسب سهمیه و ورودی دارد و بهترین های دنیا در المپیک شرکت می کنند. حدود ۲۰۰ کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال هستند اما ۱۲ کشور برتر دنیا در این رقابت ها شرکت می کنند.

وزیر ورزش بیان کرد: ۲۰۰ در دنیا عضو فدراسیون جهانی بسکتبال هستند اما ۱۲ تیم به المپیک می روند‌. در کشتی در هر وزنی ۹۰ آدم نخبه هست اما ۱۶ نفر برتر هر وزن در آزاد و فرنگی به المپیک می رسند. ۲ بانوی دیگر در بدمینتون و المپیک توکیو حضور پیدا کردند. امسال ۳ سهمیه بیشتر از ریو گرفتیم. وظیفه سنگینی انجام شده است و خوشبختانه بالاترین سهمیه را در تمام ادوار المپیک داریم و ۱۰ سهمیه توسط بانوان کسب شده است که رکورد به حساب می آید. با کاروانی به المپیک می رویم که شرایط خوبی دارد.‌

سلطانی فر عنوان کرد: مسیر موفقیت را از ۴ سال قبل کلید زدیم و در بازی های داخل سالن بازیکنان را ارزیابی کردیم. مسیری که از باکو شروع شد و ارزیابی هایی انجام شد از رتبه ۲۴ قبل به رتبه هفتم در جدول مدال آوری رسیدیم که بخشی از کارنامه ورزش در ۳ الی ۴ سال اخیر است. در رشته های مختلف هم درخشیدیم و هم کسب سهمیه کردیم. با وجود محدودیت ها و مشکلات اقتصادی ولی این کاروان با بیشترین تعداد ورزشکار ان شاالله بهترین عملکرد را داشته باشد.

او گفت: امید داریم در کاراته، شمشیربازی و ... بتوانیم مدال آوری کنیم. همچنین امیدواریم والیبال با تدارکی که برایش دیده شده است نتایج خوبی بگیرد و این تدارکی که در لیگ ملت ها انجام شد در توکیو ثمره‌ی مثبت داشته باشد. مطمئن ترین، سریع ترین و مهم ترین صعود را به جام جهانی قطر داشتیم. در دور رفت موثر عمل نکرده ایم اما در نهایت رفته به رفته بهتر شدیم. امیدواریم دست به دست هم با همین صلابت با موفقیت دور نهایی جام جهانی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

سلطانی فر گفت: تیم های باشگاهی مانند پرسپولیس و استقلال اتفاق خاصی رقم زدند و پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. امسال هم از ۴ تیم اعزام شده به این مسابقات پرسپولیس استقلال و تراکتور به مرحله حذفی رسیدند و تنها کشوری هستیم که با ۳ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز