خبرگزاری کار ایران

محمودزاده: تیم‌های لیگ یکی پس از نتیحه نگرفتن دیگران را سرزنش نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۳۰

مسئول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال گفت: خواهش می‌کنیم تیم‌های لیگ یکی وقتی نتیجه نمی‌گیرند به ویژه در این هفته‌های پایانی دیگران را مورد سرزنش و قضاوت قرار ندهند.

به گزارش ایلنا، فریبرز محمودزاده درباره آخرین وضعیت برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشورمان اظهار داشت: روز گذشته هفته سی و یکم این مسابقات برگزار شد و سه هفته به پایان این ماراتن طولانی‌مدت در لیگ یک مانده است. به دلیل جدول حساسی که از هفته‌های گذشته در پیش داشتیم و دست‌کم 9 تیم گزینه صعود بودند، با دستور مدیریت، جلب نظر کارشناسان و هماهنگی‌های لازم قرار شد چهار هفته پایانی همزمان باشد. مسابقات هفته سی و یکم هم روز گذشته به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

وی درباره اینکه آیا خود تیم‌ها هم به برگزاری همزمان مسابقات راضی بودند، عنوان کرد: تیم‌ها به برگزاری همزمان راضی هستند زیرا جدول مسابقات در این حالت به شکلی تنظیم می‌شود که روی روحیه بازیکنان در داخل زمین تأثیر گذار است. هر تیمی خودش تلاش می‌کند و منتظر نتایج بازی های دیگر نمی‌ماند.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول در باره بالاتر رفتن کیفیت و ایرادهای موجود در مسابقات توضیح داد: اجازه بدهید دو نکته را بگویم؛ در شرایطی که نگاه اصلی مردم به بحث مسابقات لیگ برتر است، سازمان لیگ شش هزار مسابقه در دسته اول، دوم، سوم و رده‌های پایه برگزار می‌کند. در ابتدای فصل پایان مسابقات لیگ را 25 تیر اعلام کردیم و اکنون تقویمی که در ابتدای فصل دادیم اجرا کردیم. مانند تقویم لیگ برتر و حتی مسابقات اروپایی که وقتی پایان مسابقات را در یک زمان اعلام می‌کنند در همان زمان رقابت‌ها را به اتمام می‌رسانند.

محمودزاده ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در حوزه کرونا داشتیم، باید از بهاروند، رئیس سازمان لیگ به دلیل حمایت‌هایش و همچنین فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، پیشکسوتان، رسانه‌ها و نیروهای امنیتی تشکر کنم.در بحث ایرادها همچنان سازمان لیگ معتقد است نداشتن زیرساخت‌ها و سخت افزارهای موجود در ورزشگاه‌ها به عنوان محل برگزاری مسابقات زیر مجموعه لیگ برتر موجود است.

وی ادامه داد: این مسائل سخت افزاری سبب می‌شود بخشی از انرژی مدیران سازمان لیگ روی این بحث باشد که کدام ورزشگاه شرایط استاندارد دارد یا کدام ورزشگاه از لحاظ نور ضعیف است. می‌توان در فلان استادیوم مسابقه‌ای را برگزار کرد یا نکرد؟ این دغدغه‌ها در مورد زیرساخت‌ها همیشه سبب چالش‌ در مسابقات ما می‌شود. مسائل مالی همیشه وجود داشته و خواهد داشت. درباره برگزاری مسابقات با توجه به ایرادات موجود باید از کمیته داوران فدراسیون هم تشکر کنیم که در هفته‌های باقیمانده سعی کردند از داوران باتجربه استفاده کنند.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول درباره اینکه آیا کمیته‌ای برای رصد کردن برخی خطرات احتمالی مثل شرط بندی در هفته‌های پایانی لیگ یک وجود دارد، گفت: حدود دو ماه قبل با دستور فدراسیون و سازمان لیگ کارگروه ویژه بازی‌ها به ریاست دبیرکل فدراسیون و با مشارکت کمیته‌های داوران، انضباطی، اخلاق و حراست فدراسیون تشکیل شد. سعی داریم هر ده روز یا دو هفته یکبار جلساتی را برگزار کنیم.

محمودزاده ادامه داد:‌ناظران محسوس و غیرمحسوس هم داریم. چند روز قبل در رسانه ملی هم گفتم تصور نکنید از مسائل پیش آمده به سادگی خواهیم گذشت. پرونده‌هایی مفتوح است و مطمئن باشید به سرانجام خواهد رسید. اگر خطایی از کسی سر بزند در آینده دچار محرومیت‌های طولانی مدت شده و قطعا اسامی در رسانه‌ها اعلام می‌شود. این موضوع در راستای فوتبال جوانمردانه و پاک است و امیدواریم همه دوستان دست به دست هم بدهند تا رقابت‌ها به خوبی به پایان برسد.

وی تصریح کرد: این موضوع را هم اعلام کنیم؛ متأسفانه هر تیمی نتیجه می‌گیرد، به دلیل قوی بودن و تلاش کردن خودش است اما بلافاصله پس از نتیجه نگرفتن همه را مورد اتهام و سرزنش قرار می‌دهد و می‌گویند اجازه نمی‌دهند بالا بیاییم، فلان کار را می‌کنند، یا کاری می‌کنند سقوط کنیم. چگونه وقتی نتیجه می‌گیرید خودتان هستید اما در زمان نتیجه نگرفتن دیگران مقصر هستند؟ خواهش می‌کنم از دریچه انصاف نگاه کنند.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال عنوان کرد: هر کسی در هر جایگاه جدولی است، مرهون زحمات و تلاش‌های خودش است. به همین نکته اگر توجه کرده و انصاف داشته باشیم؛ قطعا تمرکزمان روی تیم‌ها بیشتر می‌شود. تمام تیم‌ها را دعوت به آرامش می‌کنیم. می‌دانیم باشگاه‌داری بسیار سخت است و هزینه‌ها بسیار بالاست. قبلا یک پرواز مبلغ کمتری داشت اما الان بالای 80 میلیون تومان برای یک سفر هزینه می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد:  هزینه‌ باشگاه‌ها را می‌دانیم اما خواهش می‌کنیم وقتی نتیجه نمی‌گیرند به ویژه در این هفته‌های پایانی دیگران را مورد سرزنش و قضاوت قرار ندهند. اگر انتقادی هست، ریاست سازمان لیگ و دیگر دوستان ما با سعه صدر به آنها گوش می‌دهند و تلاش می‌کنند نظرات کارشناسی را اعمال کنند.

وی اضافه کرد: در همین بازی‌های دیروز نیروهای حراست، امنیتی و انتظامی در سراسر کشور خیلی به ما کمک کردند؛ به عنوان نمونه در مسابقه اهواز باشگاه میزبان و نیروهای امنیتی و حراستی سعی کردند مسابقه‌ای که از قبل پیش بینی می‌شد شاید حاشیه‌ای داشته باشد، در کمال آرامش برگزار شود. این آرامش مرهون زحمات آنهاست، امیدواریم مسابقات در ادامه هم با آرامش برگزار شود. دست‌کم در این بیست و چند سالی که ما در فوتبال هستیم سعی کردیم روند مسابقات را به شکلی پیش ببریم که هر کسی بر اساس حق خود به نتیجه لازم برسد.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال در مورد اینکه کمیته تشکیل شده چه چیزهایی را در لیگ یک رصد می‌کند گفت:‌ چیدمان ناظران، اعزام نیروهای حراستی، خود مسابقات، داوران باتجربه‌تر و پرونده‌هایی که در سیستم‌های انضباطی به ویژه مسائل خارج از مباحث فنی داخل زمین وجود دارد و مربوط به کمیته اخلاق است، رصد می‌شود. اگر دقت کرده باشید  کمیته انضباطی سعی کرده برای بازی‌هایی که در این مدت دچار چالش شده به ویژه در لیگ یک در کمترین زمان آراء خود را اعلام کند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

محمودزاده تصریح کرد: در هفته‌های پایانی ناظران انضباطی و اخلاق هم اعزام می‌شوند.  باید از پخش تلویزیونی و رادیویی مسابقات هم تشکر کنم که بازی‌های ما را پوشش دادند. فقط در بخش استانی خواهش می‌کنم تبلیغ کنید. در برخی استان‌ها بر خلاف گذشته که بازی‌ها به شکل مستقیم پخش می‌شد، همکاری با باشگاه‌های ما کمتر شده و امیدواریم صدا و سیمای مراکز استان‌ها هفته‌های پایانی لیگ یک ما را هم پوشش بدهند.

وی در باره زمان پنجره تابستانی نقل و انتقالاتی لیگ بیستم عنوان کرد: نقل و انتقالاتی که ما پیشنهاد دادیم 23 مرداد بود اما فیفا 25 مرداد را پذیرفت. این اصلاحیه مورد تایید فیفا بوده و به همین دلیل نقل و انتقالات در لیگ برتر 25 مرداد شروع و 16 آبان به اتمام می‌رسد. مسابقات هم طبق اعلام سهیل مهدی اوایل مهر ماه شروع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز