خبرگزاری کار ایران

کارشناس و روزنامه نگار ورزش والیبال:

نتایج تیم والیبال فرصت تسویه حساب شخصی برخی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۲۹

حمیدی: متاسفانه امروز می‌بینیم آنهایی که سر سفره فدراسیون نشسته‌اند، از ناکامی تیم ملی والیبال برای تسویه حساب شخصی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو گفت‌وگو؛ جمشید حمیدی در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره ناکامی‌های تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملتهای 2021 ایتالیا گفت: واقعیت این است که لیگ ملت‌ها در همه دوره‌ها، جز سه دوره نخست، به ویژه در سال‌های منتهی به المپیک، میدانی برای آزمون و خطای بازیکنان جوان، پشتوانه و استعدادهای ملی کشورها بوده است و این مسابقات با ایجاد انگیزه هدف گسترشی داشته است.

وی افزود: از روز نخست یعنی 6دوره پیش که وارد این رقابت‌ها شدیم آنقدر این مسابقات را بزرگ کردیم که فراموش کردیم مهمترین رویداد دنیا المپیک است.

این روزنامه نگار ورزشی با ابراز تاسف از این که برخی پس از ناکامی در پی چنگ انداختن به صورت طرف مقابل و تسویه حساب‌های شخصی و کهنه هستند، تاکید کرد: برنامه فدراسیون والیبال ایران این بود که مسابقات لیگ ملت‌ها به عرصه آزمودن باریکنان جوانان تبدیل شود و در این رهگذر یک تیم مشاوره خبره در این ورزش با فدراسیون همفکری کردند. متاسفانه امروز می‌بینیم آنهایی که سر سفره فدراسیون نشسته‌اند، نه تنها این کارگروه را متهم می‌کنند بلکه مدعی هستند سخنگوی کارگروه باید پاسخگو باشد.

حمیدی در پاسخ به پرسش درباره عملکرد آلکنو، سر مربی تیم والیبال گفت: ایشان شروع بسیار خوبی در لیگ داشتند و بنا به خواسته فدراسیون از استعدادهای جوان بهره برد اما در ادامه به نظر می‌رسد ایشان تمرکز خود را از دست داد یا این که نگاه متفاوتی با فدراسیون داشته است، درواقع فدراسیون در پی کشف استعدادهای جوان بوده اما آلکنو به دنبال یافتن ترکیب مناسب تیم است.

در بخش دیگری از برنامه « ورزش بدون ویرایش »، محمد وکیلی ، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان 1401 درباره نتایج مسابقات لیگ ملت‌ها گفت: عدم شناخت آقای الکنو نسبت به گروهی از بازیکنان یکی از دلایل اصلی ناکامی تیم ملی ایران بود. درواقع تعدادی از بازیکنان در هیچ یک از بازی‌های بین المللی به کار گرفته نشده بودند تا آقای الکنو نسبت به آنها شناخت پیدا کند.

وی افزود: از سوی دیگر پس از آن که ایران در رقابت‌های کسب سهمیه شرکت کرد، به دلیل شرایط اپیدمی کرونا نمی‌توانست بازی داشته باشد تا بازیکنان آنالیز شوند و آلکنو هم ناچار بود بر اساس لیگ 99 بازی‌ها را تحلیل کند.

این سرمربی والیبال تاکید کرد: تیم ایران با 70درصد از آمادگی جسمانی و تاکتیکی وارد این مسابقات شد چرا که بازیکنان در تیم‌های مختلف لیگ داخلی بازی می‌کردند و خیلی دیر به هم پیوستند.

به عقیده وکیلی اگر آلکنو می‌خواست از نام و اعتبار خود دفاع کند از بازیکنان قدیمی و کهنه کار تیم استفاده می‌کرد تا به نتیجه دلخواه برسد اما چنین کاری نکرد چون هدف مشخصی داشت.

وی رقابت ایران مقابل استرالیا را بی کیفیت ترین بازی تیم ملی والیبال کشورمان دانست و اظهار کرد: تیم ملی پس از بازی با امریکا و صربستان یعنی از نیمه دوم رقابت‌ها، به دلیل آرایش‌های محتلفی که سرمربی به کار می‌گرفت دچار یک چالش جدی شد و از آنجایی که شکست‌های متعددی را تجربه کردند بازی بی کیفیتی را مقابل استرالیا به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز