خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد: اهل روی میز کوبیدن نیستم/دوپینگ ورزشکار المپیکی از غفلتش بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۸۸

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از صدور رأی مربوط به پرونده مارک ویلموتس تا اواسط مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان اظهار داشت: ما در راستای اجرای برنامه‌های سنواتی در انجام مجامع سالیانه فدراسیون‌ها که در تیرماه و مرداد ماه این اتفاق می‌افتد، امروز مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان را داشتیم. گزارش سالیانه که بازرس و خزانه و حسابرس باید انجام می‌دادند ارائه شد. شعبانی بهار رئیس فدراسیون نیز گزارش خود را ارائه کرد. همچنین دو آیین نامه هم بود که نیاز به تصویب داشت که این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: فدراسیون تیروکمان فدراسیونی است که انتظاری که از آن می‌رود، انتظار مدال طلا است. نیاز است تا یک سال باقیمانده تا بازی‌های آسیایی برنامه خیلی ویژه‌تری برای این موضوع داشته باشیم. در عین حال یک نماینده در المپیک توکیو داریم که آرزوی توفیق داریم. این ورزشکار مدت‌هاست که در اردو است و امیدواریم که میلاد وزیری عملکرد خوبی در المپیک داشته باشد.

علی‌نژاد با بیان اینکه روز چهارشنبه و پنجشنبه‌ای که گذشت، دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده مارک ویلمتوس به شکل وبیناری تشکیل شد، در این باره گفت: این دادگاه  حدود 10 ساعت در روز چهارشنبه و 4 ساعت در روز پنجشنبه برگزار شد. وکلای طرفین موضوعات را مطرح کردند و شهود طرفین شهادت‌هایشان را دادند. از طرف فدراسیون فوتبال ایران هم دو نفر متخصصان حقوقی که بزرگان حقوقی دنیا هستند، دیدگاه‌هایشان را در حمایت از دیدگاه‌های حمایت ما گفتند. هر سه داور خیلی خوب برخورد کردند و بی‌طرفانه و منصفانه در فرآیند دادگاه برخورد کردند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: در این دادگاه سه داور حضور دارند؛ یکی طرف ما است، یکی طرف ویملوتس و دیگری سر داور است. تا اواسط مرداد رای صادر خواهد شد.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه شما یک شخصیت ورزشی هستید، آیا امیدوار هستید که این کابوس ویلموتس تمام شود؟» تصریح کرد: خوشبختانه کابوس ویلموتس در میدان تمام شد، یعنی نتایج ضعیفی که او گرفته بود در میدان دیگر تمام شد و در زمین فوتبال تبعات آن نتایج ضعیف از بین رفت. ما از این مرحله عبور کردیم. در بخش حقوقی کماکان داستان ادامه دارد و هیچکس نمی‌تواند پیش بینی بکند که در دادگاه چه رایی صادر می‌شود. اما این دور با توجه به ورودی که وزارت ورزش و معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشت، تیم قدرتمند حقوقی داخلی و خارجی انتخاب شده و آن چیزی که در توان کشور بود، پای این داستان گذاشته شد که ما بتوانیم از این مرحله به بعد یک دفاع خوبی داشته باشیم. به هر حال اینکه چه نتیجه‌ای خواهد داشت، باید ببینیم که داوران دادگاه عالی ورزش به چه شکلی رای خواهند داد.

وی گفت: در مورد‌ اسکوچیچ باید بگویم که عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی گرفت. آن روزی که او انتخاب شد، خیلی‌ها نقد داشتند. من یادم است که عمده کارشناسان معتقد بودند که با اسکوچیچ به دور بعد نخواهیم رفت، اما نشان داد که آن انتخاب، انتخاب خوبی بوده است. امروز فدراسیون شرایط متفاوت‌تری دارد. رئیس و مجمع و ارکان مختلف فدراسیون مستقر هستند و بدیهی است که در این رابطه تصمیم‌گیر فدراسیون فوتبال خواهد بود و تا الان هیچ صحبت رسمی در مورد تغییر سرمربی از طرف فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش نشده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که گزینه وزارت کدام است و آیا دوست دارد که سرمربی تیم ملی فوتبال ایرانی باشد یا خارجی یا برایشان تفاوت نمی‌کند؟ اظهار داشت: در آن گذشته‌ای که منظورتان ویلموتس است، وزارت ورزش هیچ دخالتی نکرده است و او انتخاب خود فدراسیون فوتبال بود. آن نامه‌ای که هم که شما می‌خواهید به آن اشاره کنید، یک نامه اداری بوده که به شکل سیکل معمولی ارجاع شده برای بررسی به فدراسیون. از این نامه‌ها زیاد به وزارت ورزش می‌آید و به فدراسیون‌های مربوطه برای بررسی ارجاع می‌شوند. وزارت ورزش در دوره‌ای که رئیس فدراسیون مستقر است و دوره‌ای مثل الان که با ثبات است، در مورد انتخاب سرمربی هیچ دخالتی نمی‌کند و همه اینها برعهده فدراسیون فوتبال است.

علی‌نژاد درباره دوپینگی‌های اخیر در ورزش کشور عنوان کرد: فردی که در تکواندو تست دوپینگش مثبت شده است، هیچ ربطی به انتخابی المپیک ندارد. او جزو سهمیه‌بگیران ما نیست و یکی از قهرمانان است که تستش مثبت شده است. در مورد کاراته هم یکی از قهرمانان خوب و بااخلاق‌مان متاسفانه دچار چنین موضوعی شده است. او یک بیماری داشته و نزد پزشک متخصص رفته و پزشک هم دارویی که برای او تجویز کرده، معتقد بوده که جزو داروهای لیست ممنوعه نیست و ورزشکار هم به همین دلیل با پزشک تیم ملی مشورتی انجام نداده و غفلت کرده است و در نهایت متاسفانه این تست مثبت شده است. فدراسیون کاراته برای اینکه بتواند تا از حقوق این ورزشکار دفاع بکند، اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا شرایطی ایجاد بشود که سهمیه را از دست ندهیم. اما قطعا از دست دادن هر سهمیه‌ای که در آن شانس مدال‌آوری داریم، اتفاق خیلی ناگواری است.

علی نژاد در پاسخ به این سوال اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری گفته به خاطر دخالت دولت در مجمع انتخابات، هنوز رشیدی را به رسمیت نمی‌شناسد، خطاب به خبرنگار گفت: آیا شما نامه‌ای را از اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری دریافت کرده‌اید؟ پس این سوال شما درست نیست. باید در مورد واقعیت‌ها صحبت کرد. هر وقت نامه‌ای دریافت شود، آن موقع باید در این موردش صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون اسکیت در پایان دوره چهار ساله ریاستش با سرپرست اداره می‌شود؟ گفت: دوره فدراسیون اسکیت 11 تیر تمام می‌شود. همچنین دوره ریاستش فدراسیون ژیمناستیک 19 تیر و فدراسیون تیراندازی 20 تیر به پایان خواهند رسید. ما در وقت مقرر ثبت‌نام‌ها را شروع کردیم و اسامی را به نهادهای نظارتی برای تایید صلاحیت فرستادیم. تا الان تایید صلاحیت‌ها نیامده است و تا وقتی که تایید صلاحیت‌ها نیاید، ما امکان برگزار مجمع را نداریم. بدیهی است که وقتی دوره فرد تمام بشود، باید سرپرست منصوب شود. اینکه چه کسانی سرپرست خواهند شد، هنوز تصمیم‌گیری نشده و در روزهای آتی اعلام می‌شود.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: همین امروز هم اگر تایید صلاحیت‌ها هم بیاید، باید 15 روز فاصله تا برگزاری مجمع وجود داشته باشد و قطعاً به موقع برای اسکیت نمی‌رسد. با توجه به اینکه ما از اول مرداد المپیک را خواهیم داشت، اگر تا پایان تیر نتوانیم انتخابات را برگزار کنیم، عملا به بعد از المپیک موکول خواهد شد.

علی‌نژاد گفت: اداره این فدراسیون‌ها تا بعد از المپیک به شکل سرپرست خواهد بود، البته اگر تایید صلاحیت‌ها به وقتش نیاید. اگر تا 13 یا 14 تیر تایید صلاحیت‌ها را نداشته باشیم، عملا قبل از المپیک امکان تشکیل مجامع این سه فدراسیون را نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی پرونده ویلموتس را روی میز خواهید کوبید؟ گفت: من خیلی اهل کوبیدن روی میز نیستم!‌

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز