خبرگزاری کار ایران

از سردیس 9 قهرمان المپیک و پارالمپیک و تندیس جهان پهلوان تختی با حضور نوبخت و شهردار تهران رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۸۴۱

مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک و تندیس جهان پهلوان تختی، امروز (سه شنبه یکم تیر) در محل کمیته ملی المپیک با حضور دکتر نوبخت، دکتر سلطانی فر، دکتر صالحی امیری و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از کمیته ملی المپیک؛ این مراسم با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیروز حناچی شهر دار تهران،  محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ،برخی از معاونین وزارت ورزش و جوانان، سید محسن میر مدیر موزه ملی ورزش، اعضای هیئت اجرایی، روسای فدراسیون ها،  و تعدادی از مدیران  کمیته، پیشکسوتان، قهرمانان و خانواده های آنها در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم ابتدا کلیپی از زندگینامه محمود نامجو، محمد علی خجسته پور، محمد پذیرایی، اسماعیل علم خواه، ابوطالب طالبی، پرویز جلایر، سید شمس الدین سید عباسی، منصور برزگر، محمد رضا میرزایی جابری پخش شد و سپس از سردیس این قهرمانان المپیک و پارالمپیک با حضور منصور برزگر و محمدرضا میرزایی جابری و خانواده قهرمانان رونمایی شد.

در ادامه مسعود سلطانی ‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان اظهار داشت:  بر خودم واجب می دانم از عملکرد ورزش در ۴۲ سال گذشته دفاع کنم. قبل از المپیک چهار و بعد از انقلاب ۱۵ مدال کسب شده است‌. در دو دوره اخیر المپیک بهترین نتایج کسب شده است. کارنامه عملکرد مجموعه ورزش کشور در مقایسه با قبل از انقلاب بسیار درخشان است و در ورزش جزو ۲۰ کشور اول جهان و در آسیا جزو ۵ تا ۶ کشور نخست هستیم.

وی در ادامه افزود: باور ما بر این است ظرفیت‌های ورزش کشور بیشتر است و جوانان بیش از این می‌توانند بدرخشند. فوتبال علی رغم نامردی های AFC و در حالی که بازی ها را به بحرین بردند تا ایران را از صعود باز بدارند و بحرین صعود کند،  درخشید. ما همیشه با بحرین و عراق کری داشتیم و این دو تیم را مقتدرانه بردیم که نشان از تلاش ها در این سال ها است.

وزیر ورزش تاکید کرد: یک ماه دیگر المپیک آغاز می‌شود و با امید خدا با کسب بیشترین سهمیه یعنی ۶۵ ورزشکار  راهی این مسابقات می‌شویم.  در این دوره با عنایت خدا، دعای مردم و تلاش اهالی ورزش بیشترین تعداد سهمیه در تاریخ حضور در المپیک را کسب کردیم.

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز درادامه این مراسم گفت:  ورزش یک روح دارد و آن هم پهلوانی است. ما کمتر زبان شکرگزاری داریم و بیشتر نقد می‌کنیم‌. ما باید بدانیم که اگر ریشه‌ها قطع شود، می‌خشکیم. آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و ۶۵ سهمیه گرفتیم و اگر کشوری این تعداد سهمیه کسب کند گام اول را با موفقیت برداشته است.

وی تاکید کرد: دکتر نوبخت سال گذشته ۲ میلیارد تومان به پیشکسوتان کمک کرد و امسال ۳.۵ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده است.

رئیس کمیته ملی المپیک  در پایان گفت ما در ورزش خط کشی نداریم همه با هم به ورزش کمک میکنیم تا کام مردم را در توکیو شیرین کنند.ما پیزوز هستیم چون هرچه در توان داشتیم به کار بستیم و توانستیم  ۶۵ سهمیه کسب کنیم.

در ادامه دکترصالحی امیری با اعطای لوحی از دکتر نوبخت و دکتر قاضی زاده هاشمی به جهت خدمات ارزنده آنان در توسعه و حمایت از ورزش کشور تقدیر کرد.

تندیس تختی در انتهای این مراسم پس از پخش کلیپی از زندگی نامه جهان پهلوان تختی ، با حضور در طبقه همکف موزه ملی ورزش ، المپیک ، پارالمپیک تندیس کامل پهلوان تختی  به عنوان نماد موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک  توسط دکتر صالحی امیری و با حضور دکتر محمدباقر نوبخت ، دکتر سلطانی فر وسایر مدعوین رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز