خبرگزاری کار ایران

خادم: باید برای نمایش فرهنگ ایرانی در المپیک زودتر اقدام می کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۱۲

پیشکسوت کشتی ایران درباره اقدامات فرهنگی کمیته ملی المپیک در ورزش توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو ورزش؛ امیررضا خادم پیشکسوت کشتی در گفت و گو با برنامه ورزش و جامعه درباره برنامه ریزی فرهنگی برای المپیک توکیو اظهار کرد: این اقدامات روش های نامحسوس است و الزاما نباید به دنبال موضوعاتی باشیم که عنوان فرهنگی روی آن بگذاریم و آن را فرهنگی بنامیم. در حوزه ورزش همگانی هم این مورد را می بینیم و عمدتا راهپیمایی ها و پخش زنده بازی ها مورد توجه قرار گرفته است. با حمایت های مختلفی که در این حوزه انجام شده است نتیجه ای بهتر از این ندیدیم. با توجه به قدمت و تاریخی که داریم, ایرانیان یک کشور با گونه های مختلف فرهنگی هستند و این فرهنگ بسیار غنی می تواند اثرگذاری خاص خود را داشته باشد. باید در عمل و سطح عملکردی شاهد اتفاقات مثبت باشیم و نه اینکه مستندات کوتاه مدت را مدنظر قرار دهیم.

خادم در ادامه بیان کرد: محتوای المپیک خود نوعی اتفاق فرهنگی است. دهکده المپیک حدود ۲۰ روز ملل مختلف دنیا با آداب و رسوم مختلف را کنار هم جمع می کند. با این گونه های مختلف فرهنگی و آداب و رسوم در کشورمان باید زودتر دست به کار می شدیم تا وضعیتی فراهم شود که در دهکده المپیک یا شهر برگزاری مسابقات خودی نشان دهیم. بحث میراث فرهنگی و تبلیغات در بعد گردشگری, ترغیب دنیا با توجه به مستندات , جاذبه های گردشگری و توجه به صنایع دستی کمک شایانی به ما می کرد.

پیشکسوت کشتی تصریح کرد: این میراث در پوشش, غذا, آداب و رسوم, موسیقی, هنرهای تجسمی می توانست حضور پررنگی برای ما رقم بزند. موقعیت ممتاز دیگر را از الان از دست داده ایم. به هر حال بحث جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم به زودی مطرح است که با توجه به کوچک بودن این کشور و مشتاقان این مسابقات طبیعتا نزدیکی قطر به ایران و ویژگی های مشترک فرهنگی استان های جنوبی با قطری ها زمینه ساز اتفاقات بسیاری است. از بعد اقتصادی حوزه فرهنگ هم می توانیم در این امر پیشتاز باشیم. فکر می کنم همچنان اتفاق خاصی در این بخش نیافتاده است و اگر هماهنگی هم انجام شده کارهای مشترک با قطر بوده است. باید موفق تر در جذب توریست و ارائه توانمندی ها عمل کنیم.

او افزود: حضور افرادی مانند شعبانی در کمیته ملی المپیک کمرنگ شده است و حضور افراد چند وجهی خیلی کمتر شده است. الان کمی دیر است و باید حالا گزارشی از کارهایی که انجام شده باید به دستمان برسد. حدود ۱ ماه دیگر مسابقات المپیک شروع می شود. این صحبت ها برای ساماندهی است که ۱ سال زمان لازم دارد و اگر کاری می خواستیم انجام دهیم باید در این یک سال می کردیم.

گفتنی است برنامه ورزش و جامعه هرروز به غیر از جمعه ها ساعت ۱۲ به صورت زنده از رادیو ورزش پخش می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز