خبرگزاری کار ایران

قدرتمند ساختن فدراسیون‌های ملی در دستور کار فدراسیون جهانی شنا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۱۰۴

تحقق برنامه های اعلام شده از سوی حسین المسلم موجب خواهد شد دنیای بهتری در مقابل فعالان ورزشهای آبی در سراسر جهان گشوده شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ داشتن ارتباطات بین المللی موفق و بخش روابط بین الملل فعال و کارآمد، در هر فدراسیون  ورزشی از ویژگی‌های بسیار مهمی هستند که نقش تعیین کننده ای را در موفقیت های ورزشی یک فدراسیون و همچنین جایگاههای مسئولان آن در سطوح بین المللی ایفا می‌کنند.

در ساده ترین نگاه به بخشی از فعالیتهای کمیته روابط بین‌الملل یک فدراسیون ورزشی، می توان به این نکته اشاره کرد که تیم‌های ملی رشته‌های مختلف، زمانی میتوانند از رسیدن به آمادگی‌های مطلوب جهت حضور در رویدادهای بسیار مهم ورزشی مطمئن شوند که دیدارهای تدارکاتی تعیین کننده‌ای را با موفقیت برگزار کرده  و پشت سر گذاشته باشند، دیدارهایی که به منزله محکی بسیار جدی برای آنان تلقی شده و میتوانند یک سر مربی را با نقاط قوت و ضعف تیمش بیشتر آشنا کرده و وی را در راه رسیدن به به جایگاه های بهتر و بالاتری همراهی کنند.

که این مقوله برگزاری دیدارها و یا اردوهای تدارکاتی در کشورهای صاحب نام خارجی، همانگونه که گفته شد یکی از مهم ترین فعالیت کمیته بین الملل یک فدراسیون ورزشی به حساب آمده و باید برای اجرایی کردن انها از سوی این کمیته برنامه ریزی شود.

اما از منظر دوم و البته بسیار مهم تر، فعالیت ها در بخش بین الملل یک فدراسیون ورزشی، به جایگاه مسئولان، دست اندر کاران و چهره های شاخص فعال یک فدراسیون ورزشی در کنفدراسیون های آسیایی و یا فدراسیون های جهان بر می گردد.

جایگاههای بین المللی که موجب میشوند سطح کیفی عمکرد فدراسیونهای ملی ارتقا یافته  و موفقیتهای مهم تری را نصیب مسئولان و دست اندرکاران یک فدراسیون ورزشی نمایند که البته باید در همین جا تاکید کرد که بدست آوردن پستی درسطوح بین المللی ورزشی، به هر قیمت و با هر ترفندی قطعا منظور نگارنده این سطور نیست بلکه باید عملکرد و نگرش فنی و کارشناسانه یک مسئول به گونه‌ای باشد که خودبخود و بر اساس استحقاق و شایستگی خود در پست مربوطه جای بگیرد.

بر اساس مقدمه فوق و بررسی چگونگی تاثیرفعالیتهای برون مرزی  بر پروسه موفقیت های یک فدراسیون ورزشی ، باید به این نکته اشاره کنیم که در هفته های گذشته دو اتفاق منطقه ای و جهانی در ورزش شنا  شکل گرفت که طبیعتا بی ارتباط با فدراسیون شنای ایران نبوده  و نیست ، رویدادهایی بین المللی که تلاش میشود در این مکتوب به هر یک از انها  به صورت  بسیارموجز نگاهی کرده و به تحلیل ان ها بنشینیم.

حضور نمایندگانی از ورزش کشور افغانستان در تهران و دیدار انها با مسئولان ورزش ایران و از جمله مسئولان فدراسیون شنا ی کشورمان، اولین رویداد بین المللی بود که در هفته گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم به دستاوردهای مهم و مثبتی در رشته ورزشهای آبی بیانجامد.

همچنین این انتظار از مسئولان فدراسیون شنای کشور وجود دارد  که پس از کشور دوست و برادر افغانستان ،این ملاقات ها و امضا تفاهم نامه ها ، با کشورهای صاحب نام و مدعی در رشته های ورزشهای آبی جهانی و منطقه ای  نیز تداوم داشته وانشالله به اتفاقات قابل توجهی در رشد و توسعه موفقیتهای ورزشهای ابی ایرا ن منتهی شوند. اما انتخاب حسین المسلم چهره صاحب نامه و شناخته شده ورزشهای آبی، به عنوان ریاست فدراسیون جهانی شنا

یکی از مهم ترین اتفاقاتی بود که هفته گذشته رخ داد که قطعا میبایست نگاهی کارشناسانه و فنی به این تغییر و تحول در بالاترین و مهم ترین سطوح فدراسیون جهانی داشته و به بررسی ان نشست.

به نظر می اید اولین مسئله مهم در تحلیل این انتخاب در فدراسیون جهانی، به آسیایی بودن حسین المسلم برمی گردد ،ویژگی که به دلیل پیشینه طولانی سمت های وی در کنفدراسیون شنای آسیا و یا شورای المپیک اسیایی موجب شده است.

که سابقه حضوراو در مقاطع مختلف در کشورمان را به یاد اورده  و هم چنین در برهه هایی از دوره های فعالیت فدراسیون شنا شاهد  ارتباط مطلوبی بین وی و مسئولان وقت  فدراسیون شنای ایران  بوده باشیم.که این ویژگی میتواند به عنوان نخستین گامها به ایجاد ارتباط عمیق تر و گسترده تری با وی این بار در پست رده اول جهانی منتهی شود.

انتخاب حسین المسلم برای اولین بار در راس فدراسیون جهانی شنا ان هم بدون هیچ رقیبی، موجب نشد که وی برنامه های اتی حود را برای تقویت همه جانبه این  فدراسیون جهانی و فدراسیون های ملی تابعه اعلام نکند که از جمله مفاد این برنامه ها، میتوان به توجه کامل وی به شیوع ویروس کوید نوزده و تاثیرات ان بر ورزش جهانی،قدرتمند ساختن فدراسیون های ملی ،توجه به حقوق شناگران ، مربیان و تمامی فعالان ورزشهای ابی اشاره کرد .

وی همچنین در گفتگوهای رسانه ای خود  به چند مورد مهم دیگر از برنامه ها و دیدگاههای خود اشاره میکند: شنا یکی از بهترین راهها برای داشتن ذهنی آرام و بدنی سالم است و برای حمایت از میلیونها دوستدار شنا در سراسر جهان باید برنامه های اموزشی و حمایتی گسترده ای را در نظر گرفت ، وی همچنین می افزاید: باید یک ساختار جدید جهانی ارائه دهیم که برای تمامی گروههای فعال در رشته های ورزشهای ابی فرصتهای مساوی و برابری  فراهم شود .

در اولین نگاه به برنامه های اعلام شده فوق باید گفت که اگر حتی نیمی از این برنامه ها، از سوی حسین المسلم به معنای واقعی  و در سطح جهان محقق شوند وی موفق شده است دنیای بهتری را در مقابل فعالان ورزشهای ابی در سراسر جهان بگشاید .

اما دررابطه با انتخاب فوق و برنامه های اعلام شده از سوی ریاست جدید فدراسیون جهانی برای توسعه بین المللی رشته شنا و همچنین اشنایی کامل وی با وضعیت رشته های آبی در قاره پهناور آسیا  بایستی براین نکته تاکید کرد که با انتخاب حسین المسلم فرصت مناسبی فراهم شده است.

تا مسئولان فدراسیون شنای کشور مان از حضور وی بر این مسند جهانی استقبال کرده و با رایزنی های مختلف و تاکید بر همکاریهای فیمابین ، زمینه ای را فراهم سازند که هم امکان حضور مسئولان و نخبگان شنای ایران بر مسندهای مختلف کنفدراسیون شنای اسیا و فدراسیون جهانی شنا فراهم شود.

 و هم مسئولان فدراسیون شنای کشورمان بتوانند از تمامی امکانات در نظر گرفته از سوی فدراسیون جهانی شنا  در زمینه تقویت فدراسیون های شنای کشورهای مختلف ،حداکثربهره را برده و در جهت گسترش ورزشهای آبی در کشور و همچنین  تقویت و ارتقا جایگاه تیم های ملی شنا شیرجه و واترپلو کشورمان در سطوح بین الملل تلاش نمایند .

انتخاب المسلم  با پشتونه ای بسیار طولانی در قرار گرفتن بر مسند های  آسیایی و جهانی رشته های ورزشهای آبی را به فال نیک گرفته و به انتظار بهره برداری آگاهانه ، فنی و کارشناسانه  مسئولان فدراسیون شنای کشورمان از گزینش وی یه عنوان ریاست فدراسیون جهانی شنا  می نشینیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز