خبرگزاری کار ایران

بختیاری زاده: بازی با عراق حساس‌ترین مسابقه چند سال اخیر فوتبال ایران بود / استراتژی عاقلانه‌ای داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۰۲

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید پس از کنار زدن استرس صعود فدراسیون فوتبال باید برای مرحله بعدی انتخابی جام جهانی برنامه جامعی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سهراب بختیاری زاده درخصوص برتری ایران مقابل عراق اظهار داشت: بازیکنانی بازی کردند که باتجربه‌تر بودند و بیشتر کنار هم بازی داشتند. از روز اول دست آقای اسکوچیچ در همه چیز باز بود به غیر از اینکه بخواهد ریسک کند. ما حق نداشتیم که حتی یک اشتباه کنیم و این شاید اسکوچیچ را مجبور کرد بازیکنانی را بکار بگیرد که بیشتر کنار هم بازی کردند و از نظر تجربه شرایط خوبی دارند. ترکیب یازده نفره یک بخشش فنی و یک بخشش سلیقه است ولی بعد از سوت آغاز بازی حرکت بازیکنان است که پتانسیل فنی تیم را نشان می‌دهد.

پیشکسوت تیم ملی اضافه کرد: ما در خط سردار آزمون و مهدی طارمی را هوشمندانه در اختیار داشتیم و به صورت یک و یک ایستاده بودند. این کار را در نیمه اول به دنبالش بودیم ولی به شخصه حرکات مثمرثمر از قلی زاده و جهانبخش کم دیدیم. شاید این مسأله کمتر ما را به دروازه عراق در نیمه اول نزدیک کرد. بچه‌ها باید سرعت بیشتری به پاس‌ها می‌دادند.

بختیاری زاده همینطور درخصوص فیکس بازی کردن علی قلی زاده اظهار داشت: یک بخشش است که باید به خواسته سرمربی احترام بگذاریم، اینکه یک بازیکن در باشگاهش فیکس بازی می‌کند صرفا دلیل خوب بودن او نیست ولی من احساس میکنم، چون عملکرد قدوس را دیده‌ایم، بازیکن فانتزی‌تری نسبت به قلی زاده و قلی زاده را یک بازیکن رونده می‌بینم که خوب در حمله اضافه می‌شود و هم به زودی در دفاع حاضر می‌شود. در این بخش آقای اسکوچیچ شرایطش را بهتر از قدوس می‌داند اما گفتم که هر بازیکنی که بازی نمی‌کند دلیلی بر ضعیف بودنش نیست و ما بهترین بازیکنان را در اختیار داریم.

او در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن بهترین بازیکن زمین بود، گفت: سردار آزمون در نیمه دوم هم می‌توانست گلزنی کند اما این بازی چون حساس‌ترین فوتبال چند سال اخیر ما بود، خوشحالیم از اینکه صعود کردیم و از استرس خلاص شدیم اما عزیزان تصمیم گیرنده باید ببینند چه اتفاقاتی رخ داد که اینگونه شد و چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود. 

بختیاری زاده درخصوص استراتژی تیم ملی در مسابقات گفت:  بدون شک استراتژی تیم ملی در این مسابقات عاقلانه بود اما شک ندارم ما وقتی صعود کنیم با تیم‌های با سطح بالاتر مانند کره جنوبی، عربستان و ژاپن نمی‌بینیم که دو مدافع کناری ما به خط حمله بیایند. حتی از بین سردار و طارمی منطق این است که یکی از آنها بازی کند و پشت سر آنها یک هافبک - مهاجم بازی کند ولی اگر ما در این مسابقات با این شکل بازی کردیم، عاقلانه بود. شروع کار ما شاید در این مسابقات ۲-۴-۴ بود ولی ۲-۳-۱-۴ بازی می‌کردیم و حتی ۱-۴-۱-۴ بازی کردیم چراکه ۲-۴-۴ تنها سیستمی است که می‌تواند پایه باشد و بعد از توجیه شعاع حرکتی مناسب به آنها بدهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز