خبرگزاری کار ایران

احمدی: بودجه فدراسیون ورزش‌های روستایی ۲ برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۷۷

معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به کارکرد فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی؛ با تصمیم وزارت ورزش و جوانان اعتبارات این فدراسیون در سال جاری افزایش دو برابری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید احمدی در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی با اشاره به اهمیت این فدراسیون در ۲ بخش ورزشی و فرهنگی اظهار داشت: با توجه به کارکرد این فدراسیون و اهمیت بخش ورزشی و فرهنگی با تصمیم وزارت ورزش و جوانان اعتبارات این فدراسیون در سال جاری افزایش دو برابری خواهد داشت. در هشت سال اخیر دستاوردهای توسعه ورزش روستایی کم نظیر بوده است. در سالیان اخیر وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به موضوع ورزش روستایی داشته است. همچنین تعداد زمین چمن های روستایی به عدد ۲ هزار رسیده است. 

وی افزود: در راستای حمایت از فدراسیون ورزش روستایی، وزارت ورزش و جوانان همواره از  جشنواره‌ها و مسابقات مختلف از ورزش‌های سنتی و آیینی حمایت کرده و تلاش این است که به احیا و توسعه این بازی‌ها کمک شود. برای احیای برخی از بازی‌ها مستندسازی‌های خوبی انجام شد و نمونه بارز آن نیز اطلس بازی‌های بومی و محلی  است که در دوران ریاست غلامرضا جعفری بر این فدراسیون تدوین شد و اقدامی ارزشمند است. همچنین با تلاش بی‌وقفه در موضوع تربیت داوران و مربیان ورزشی ساکن روستا، قدم بلندی برداشته شده و بیش از چهار هزار مربی و داور ورزشی تربیت شده و در روستاها فعالیت دارند، این اقدامات با قوت باید ادامه پیدا کند.

 احمدی با تاکید بر درخشش تیم ملی والیبال و فوتبال و تزریق امید از طریق ورزش به جامعه عنوان کرد: مناظره‌های انتخاباتی در جریان بود و از سوی برخی از کاندیدا اخبار منفی به جامعه تزریق می شد اما در کنار این اخبار منفی خوشحالیم که ورزش در عرصه بین‌المللی خبرهای خوشی را به سمع مردم رسانده و توانسته دل مردم را شاد کند. این درخشش‌ها برای جامعه ورزش مایه افتخار است.  

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جام خوشه‌چین  گفت: در دوره نخست با مشارکت همه جانبه فدراسیون ورزش روستایی کار گسترده‌ای انجام شد و درصد هستیم با اتکا به تجربه دوره اول، در سال ۱۴۰۰ گام دوم را محکم‌تر برداریم تا جوانان روستایی بتوانند حضور گسترده‌ای داشته باشند. 

وی گذری بر تبلیغات انتخاباتی برخی از نامزدها زدو تصریح کرد: انتقاد از دولت قبل برای کسب رای در دوره های مختلف وجود داشته که در برخی از مواقع از دایره انصاف خارج می‌شود. وظیفه تک تک مسوولان امید آفرینی و ارائه افقی روشن در بین جوانان است و این که همه چیز را سیاه و منفی نشان دهیم.

مجمع عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی امروز صبح (سه‌شنبه) به ریاست عبدالحمید احمدی برگزار شد و در آن نیز تقویم فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی فدراسیون به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز