خبرگزاری کار ایران

میرزازاده: از 14 سالگی رویای مدال طلای المپیک را دارم/ حضور دو ایرانی در فینال مسابقات لهستان اقتدار کشتی ایران را نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۸۵

قهرمان مسابقات کشتی لهستان از حضورش در این رقابت ها و وضعیت تیم ملی کشتی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امین میرزازاده، قهرمان کشتی تیم ملی ایران موفق شد با شکست رقیب ایرانی خود در فینال تورنمنت لهستان به مقام قهرمانی رسیده و به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

میرزازاده در گفتگو با ایلنا درخصوص مسیر مسابقات و قرعه کشی‌ها اظهار داشت: در دور اول قرعه کشی من با کشتی گیر شیلیایی کشتی گرفتم که دارنده مدال برنز دنیا بود و در این مسابقه که توانستم دو بر یک حریفم را شکست دهم. در دور دوم رقابت‌ها مقابل برنده کشتی‌گیران لیتوانی و رومانی به میدان رفتم که هر دو سهمیه المپیک دارند و کشتی گیر لیتوانی پیروز شد و توانستم این حریف را که دارنده مدال برنز امیدهای جهان بود مغلوب کنم و در فینال رقابت‌های سنگین وزن کشتی فرنگی جام پیتلاسینسکی لهستان مقابل هموطنم علی اکبر یوسفی توانستم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنم و صاحب دو بنده تیم ملی در المپیک توکیو شوم.

 ملی پوش سنگین وزن کشتی فرنگی در خصوص مسابقات توضیح داد: خدارا شکر سطح این دوره از مسابقات در وزن 130 کیوگرم سطح خیلی خوبی است. و حدود 9 الی10 نفر از کسانی که سهمیه المپیک دارند و در المپیک توکیو حضور پیدا می‌کنند، اینجا به رقابت پرداختند.

میرزازاده در مورد حمایت‌ها از فدراسیون کشتی تصریح کرد: تشکر می‌کنم از فدراسیون که از همه لحاظ حمایت خود را نشان داده و محیط آرام را برای کلیه کشتی گیران فراهم آورده و اردوهای منظم و مدونی داشتیم و روز به بروز هم شرایط بچه ها بهتر می‌شود. امیدواریم بتوانیم در المپیک بهترین نتایج را کسب کنیم.

قهرمان کشتی فرنگی از اهدافش در المپیک توکیو گفت: از 14 سالگی که کشتی را شروع کردم رویایم حضور در المپیک و کسب مدال طلا بوده و الان در سن 23 سالگی و با صلاح دید کادر فنی امیدوارم بتوانم در المپیک حضور پیدا کنم. و صد در صد به دنبال بهترین نتیجه که طلای المپیک می‌باشد هستم.

میرزازاده در مورد پیش بینی سطح مسابقات توضیح داد: مسابقات بخشی از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است که برای بازی های المپیک توکیو و مسابقات جهانی 2021 نروژ نیز محسوب می‌شود و 9 نفر از 16 نفر سهمیه المپیک حضور داشتند که این موضوع نشان می‌دهد مسابقات از سطح خیلی خوب و بالایی برخوردار است. و در دو وزن 97 کیلوگرم و 130 کیلو گرم در این تورنمنت کشتی گیران ما حضور داشتند و افتخار بزرگیست دو ایرانی در فینال بودند و این توانمندی کشتی گیران ایران را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: در آخر تشکر می‌کنم از کادر محترم فنی، مربیان شهرستانم ،خانوادم و مردم محترم شهرستان گتوند.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز