خبرگزاری کار ایران

مصاف استقلال و پرسپولیس

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۸۸۳

8 تیم راه یافته به یک چهارم نهایی جام حذفی امروز حریف خود را برای صعود به نیمه نهایی را شناختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال امروز برگزار خواهد شد و 8 تیم راه یافته به این مرحله از رقابت‌ها حریف خود در این مقطع را خواهند شناخت و در این بین احتمالات جذابی مثل دربی، تقابل هر یک از سرخابی‌ها با سپاهان یا با گل‌گهرِ امیر قلعه‌نویی و فولادِ جواد نکونام ئ آلومینیومِ منصوریان وجود دارد و از طرفی تیم‌های سطح پایین‌تر از لیگ برتر از جمله ملوان و خیبر خرم آباد هم در این مرحله حاضر هستند و ممکن است لیگ یک در مرحله نیمه نهایی هم سهمیه داشته باشد.

پر‌سپولیس، استقلال، گل‌گهر، خیبر خرم آباد، سپاهان، ملوان، فولاد و آلومینیوم 8 تیم راه یافته به این مرحله هستند که امروز حریف خود را در مسیر صعود به نیمه نهایی خواهند شناخت. به بررسی وضعیت این 8 تیم می‌پردازیم:


لحظه به لحظه با قرعه کشی جام حذفی

استقلال و پرسپولیس به هم برخورد کردند و دربی پایتخت را شاهد خواهیم بود. پرسپولیس میزبان خواهد بود.

فولاد خوزستان در این مرحله در برابر سپاهان قرار خواهد گرفت. فولاد میزبان است.

خیبر خرم آباد در این مرحله مقابل ملوان انزلی خواهد بود. ملوان میزبان است.

گل گهر سیرجان میزبان آلومینوم اراک خواهد بود.


پرسپولیس

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

مدافع عنوان قهرمانی در 4 دوره رقابت‌های اخیر لیگ برتر و یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ بیستم، در جام حذفی هم شانس خوبی برای قهرمانی دارد و دو برد آنها را به فینال خواهد رساند که البته بستگی زیادی به این دارد که قرعه کشی چه سرنوشتی برایشان رقم می‌زند. یحیی گل‌محمدی همواره بر این تاکید داشته که شانس بالای قهرمانی لیگ برتر و حتی کسب این عنوان از عطش آنها برای موفقیت در جام حذفی نمی‌کاهد و سرخپوشان تمام جام های ممکن را می‌خواهند. پرسپولیس در سال‌های اخیر موفقیتش فقط یک بار 2 فصل قبل جام حذفی را بالای سر برده است و امسال هم مسیر نسبتاً آسانی تا اینجا داشته و از سد مس نوین کرمان و شاهین بندر عامری عبور کرده و منتظر قرعه امروز است که می‌تواند دربی پایتخت باشد یا تقابل با رقیب اصلی لیگ برتری یعنی سپاهان و یا می‌تواند انتظار حریفان لیگ یکی مثل ملوان و خیبر را بکشد.

یحیی گل محمدی با دو قهرمانی جام حذفی در ذوب آهن از مربیان پرافتخار این تورنمنت هست و قصد دارد با پرسپولیس هم این عنوان را کسب کند.

 

استقلال

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

دیگر تیم پرطرفدار پایتخت در لیگ برتر شرایط مناسبی ندارد و شانس قهرمانی این تیم تقریباً از دست رفته و کسب سهمیه‌شان هم با اما و اگر جدی روبرو شده است و در این شرایط جام حذفی می‌تواند یک میانبر هم برای آسیایی شدن باشد و هم برای جبران ناکامی در لیگ برتر و بالا بردن جام قهرمانی. استقلال با فرهاد فصل گذشته تا فینال جلو رفت ولی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد قافیه را به تراکتور واگذار کرد و حالا مجیدی انگیزه زیادی برای جبران دارد. استقلال پرافتخارترین تیم ادوار جام حذفی با 7 قهرمانی است و این می‌تواند هفتمین قهرمانی آبی پوشان باشد. آنها برخلاف پرسپولیس مسیر سختی تا این مرحله داشتند و از سد دو تیم لیگ برتری پیکان و ذوب آهن عبور کردند.

فرهاد مجیدی یک بار قهرمانی در جام حذفی را با استقلال به عنوان بازیکن تجربه کرده است.

 

سپاهان

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

یکی دیگر از دو مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر در جام حذفی هم به جمع 8 تیم پایانی راه پیدا کرده و چشم امید زیادی به صعود به مراحل بالای این تورنمنت دارد. سپاهان با محرم نویدکیا امسال تیم خوب و مقتدری ساخته که به طور جدی مدعی قهرمانی در هر دو جام است. طلایی پوشان دو فصل قبل تا نیمه نهایی پیش آمدند و آنجا بازی را به پرسپولیس واگذار کردند و از صعود به فینال باز ماندند. سپاهان 4 قهرمانی در جام حذفی در کارنامه دارد که آمار خوبی است و آخرینش هم سال 92 به دست آمد. این تیم با عبور از مس رفسنجان و خوشه طلایی ساوه صعود کرده است.

نویدکیا با سپاهان 4 بار به عنوان بازیکن و کاپیتان جام حذفی را بالای سر برده و حالا در تلاش است تا در قامت سرمربی این عنوان را کسب کند.

 

فولاد خوزستان

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

شاگردان جواد نکونام در لیگ برتر مدعی کسب سهمیه هستند و در جام حذفی هم می‌توانند یکی از مدعیان جدی باشند. هر چند که نتایج آنها اخیراً با نوسان روبرو بوده ولی همچنان تیم خطرناکی برای همه حریفان محسوب می‌شوند. فولاد تا کنون برخلاف لیگ برتر، قهرمانی و حتی حضور در فینال جام حذفی را تجربه نکرده و این می‌تواند اولین تجربه آنها باشد. آنها با برتری مقابل ماشین سازی و قشقایی شیراز راهی یک چهارم نهایی شدند و در انتظار مشخص شدن حریف خود در قرعه کشی امروز هستند.

 

گل گهر سیرجان

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

تیم نسبتاً نوپای فوتبال ایران که با سرمایه‌گذاری خوب و رشد مرحله به مرحله در فوتبال ایران کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران هستند با هدایت امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر مدعی کسب سهمیه هستند و در جام حذفی هم تا این مرحله بالا آمدند. آنها دو تیم گردن کلفت لیگ یکی یعنی پارس جم و مس کرمان را از پیش رو برداشته و باید دید امروز به اولین حریف لیگ برتری در این رقابت‌ها برخورد می‌کنند یا بازهم حریفی از لیگ یک انتظار آنها را خواهد کشید. تقابل گل گهر به واسطه حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکتش با تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، استقلال و فولاد می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

امیر قلعه نویی دو بار با استقلال جام حذفی را بالای سر برده و گل گهر می‌تواند دومین تیمی باشد که این عنوان را به پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر هدیه می‌دهد.

آلومینیوم اراک

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

تیمِ تازه لیگ برتری شده آلومینیوم تا همین مرحله هم با هدایت منصوریان کار بزرگی انجام داده و توانسته با عبور از قرعه‌ای سخت به یک چهارم نهایی برسد. آنها پس از شکست دادن هوادار در مرحله اول، مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی یعنی تراکتور را در یک هشتم نهایی شکست دادند و نتایج اخیر آنها هم نشان می‌دهد به شدت تیم خطرناک و قابل احترامی هستند و اگرچه شاید روی کاغذ حریف مناسبی برای مدعیان محسوب شوند ولی هیچ تیمی نمی‌تواند مقابل آنها خیالش از برد راحت باشد.

علیرضا منصوریان جام حذفی را به عنوان بازیکن تجربه کرده و در بازی خداحافظی خود مقابل پگاه در فینال جام حذفی این عنوان را بالای سر برده است.

ملوان انزلی

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

ملوان با وجود اینکه چند سالی است به لیگ یک سقوط کرده و شرایط خوبی ندارد ولی جزو تیم‌های پرافتخار جام حذفی محسوب می‌شود و 3 قهرمانی در این رقابت‌ها در کارنامه دارد و تیم محترمی است که ممکن است شگفتی ساز این دوره از رقابت‌ها هم شود. ملوان علاوه بر ویستا توربین، از سد تیم لیگ برتری نساجی هم عبور کرده تا به این مرحله برسد و حریف دست و پا بسته ای نیست. ملوان در لیگ یک در جایگاه دهم جدول قرار دارد و فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و در انتظار قرعه‌کشی این مرحله است.

 

خیبر خرم‌آباد

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

استان لرستان هم با وجود داشتن علاقه مندان زیاد به فوتبال در جام حذفی سهمیه دارد و این اتفاق خوب و جالب توجهی است. خیبر از تیم های خوب و خطر ناک لیگ یکی است که با اختلاف 5 امتیازی با صدر جدول در جایگاه هفتم است و پارسه تهران و صنعت نفت آبادان را برای رسیدن به این مرحله از رقابت ها شکست داده و باید دید امروز در قرعه کشی به کدام تیم می‌‌خورد. شاگردان عبدالله ویسی برخلاف آنچه روی کاغذ به نظر می‌رسد حریف آسانی برای لیگ برتری ها نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز