خبرگزاری کار ایران

درخشان: تورنمنت کافا فاقد اعتبار و بار فنی برای تیم ملی بود/ وقتی از افغانستان و قرقیزستان گل می‌خوریم، جلوی کره و ژاپن می‌خواهیم چکار کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۱۹۳

پیشکسوت فوتبال به انتقاد از عملکرد تیم ملی و کیفیت فنی تورنمنت کافا پرداخت.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی ایلنا در خصوص حضور تیم ملی در تورنمنت کافا و قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت: این تورمنت از نظر من فاقد کیفیت و استانداردهای لازمی بود که بتواند برای تیمی مثل ایران که سرآمد تیم‌های آسیایی است مفید باشد چرا که بازی با تیم‌های درجه چندم آسیا مثل افغانستان و قرقیزستان بار فنی چندانی ندارد و محک جدی برای تیم ملی ما محسوب نمی‌شود ولو اینکه ما با 5-6 گل هم این تیم‌ها را شکست دهیم.  ما به جای فرصت سوزی در این مقطع می‌توانستیم 2-3 حریف تدارکاتی خوب و قدرتمند برای تیم ملی دست و پا کنیم تا محک جدی برای ما در مسیر جام ملت‌ها محسوب شود ولی تیم‌های درجه چندم آسیا را شکست دادیم و فکر می‌کنیم کار بزرگی انجام دادیم. قهرمانی در این تورنمنت به نظرم خیلی جای پرداختن ندارد.

وی افزود: تنها حریف جدی ما در این تورنمنت ازبکستان بود که در فینال با آنها روبرو شدیم و اتفاقا در آن بازی هم عملکرد قابل توجهی از تیم ملی ندیدیم. حتی می‌توانم بگویم ازبکستان عملکرد بهتری از ما داشت خصوصاً در نیمه دوم بازی کاملاً سوار بودند و این عملکرد نه چندان مطلوب در آستانه جام ملت‌ها برای فوتبال ما اتفاق خوبی نیست و جای نگرانی دارد. ما یکی از 2-3 تیم پرمهره آسیا هستیم و اگر به خوبی از این نفرات بازی بگیریم تیم‌هایی مثل ازبکستان نباید بتوانند مقابل ما نفس بکشند ولی دیدیم که چطور تیم ما را آزار دادند و چند بار هم نزدیک بود دروازه تیم ملی باز شود ولی با خوش شانسی و عملکرد خوب نیازمند این اتفاق رخ نداد.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: نکته نا امید کننده دیگری که وجود دارد وضعیت خط دفاعی تیم ملی است که حتی مقابل افغانستان و قرقیزستان هم نتوانستیم دروازه‌مان را بسته نگه داریم و با این شرایط جلوی کره و ژاپن و استرالیا می‌خواهیم چکار کنیم؟ توجه به بازی هجومی جایی خوب است که منجر به آشفتگی در خط دفاع و ساختار دفاعی تیم نباشد و امیدوارم حداقل از این موارد در این تورنمنت درس گرفته باشیم و فکری برای ساختار دفاعی خودمان داشته باشیم.

درخشان در پایان گفت: از ویژگی‌های منفی حضور در تورنمنت‌های بی فایده‌ای مثل کافا این است که ما یک بازیکن خوب مثل بیرانوند را هم از دست می‌دهیم و مصدومیت طولانی مدت برایش پیش می‌آید. ما در این مسابقات ممکن بود هرکدام از ستارگان خودمان را با مصدومیت طولانی مواجه کنیم و این اوج بی تدبیری  فدراسیون و کادرفنی است. امیدوارم در فاصله باقی مانده حداقل 1-2 بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم و محک جدی برای ملی پوشان محسوب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز