خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی

هفتمین تقابل ایران و هنگ کنگ؛ آغاز ماموریت شاگردان اسکوچیچ در برار چشم بادامی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۴۵۰

تیم ملی ایران و هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امشب تیم ملی ایران در پنجمین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر، در ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه بحرین در پنجمین دیدار خود باید به مصاف هنگ کنگی برود که در دیدار رفت در خانه هنگ کنگ در نخستین بازی خود در این رقابت ها موفق شد با گل‌های سردار آزمون و کریم انصاری فرد، این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ تاکنون ۶ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این بازیها، ۵ پیروزی برای ایران و یک پیروزی برای هنگ کنگ بوده‌است. در این بازیها جمعاً ۱۲ گل به ثمر رسیده‌است که سهم تیم ایران ۱۱ گل و سهم تیم هنگ کنگ  یک گل می‌باشد. دو تیم ایران و هنگ کنگ در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷در رقابتهای جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸برای اولین بار به مصاف هم رفتند که ایران پیروز شد.

بهترین برد ایران در برابر هنگ کنگ به مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بر می‌گردد که تیم ملی با گل‌های حسین کازرانی و دبل غفور جهانی موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برس.

تاکنون ۸ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی ایران موفق به زدن گل به تیم هنگ کنگ شده‌اند که غفور جهانی با زدن ۳ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جدال‌های تیم ملی ایران و تیم ملی هنگ کنگ می‌باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز