خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد: سعی می‌کنیم تا اختلاف سلیقه را در استقلال از بین ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۲۲

معاون توسه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: سعی می کنیم اختلاف سلیقه را در هیات مدیره استقلال از بین ببریم و در همین راستا در یکی دو روز آتی نشستی را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا،مهدی علی نژاد پس از پایان مجمع فدراسیون شطرنج، اظهار داشت: پنج  کاندیدا در این انتخابات ثبت نام کرده بودند که یکی از این نفرات انصراف داد. پس از آن نیز انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور دوم نیز حسن تامینی در این انتخابات پیروز شد و برای چهار سال به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد.

وی در مورد حمایت از برنامه‌های تیم ملی و انتخاب مربی خارجی شطرنج، افزود: فدراسیون باید این موضوع را پیگیری کند و این از وظایف فدراسیون است. این یکی از اصلی‌ترین انتظارات وزارت ورزش از رییس جدید فدراسیون شطرنج است.

معاون توسه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد استعفای اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال، گفت: طی یکی دو روز آتی نشستی برگزار خواهیم کرد. ما این استعفا را به صورت مکتوب دریافت کردیم که همان زمان وزیر مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد. طی یکی دو روز آینده جلسه‌ای را با حضور اعضا و مدیرعامل این باشگاه برگزار خواهیم کرد و سعی می کنیم این اختلاف نظرات را کاهش دهیم.

وی در مورد اینکه در شرایطی که قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران در حال اجرا است، کادر فنی استقلال یک مربی ایتالیایی را به عنوان مشاور کادر فنی به خدمت گرفت، اضافه کرد: این موضوع را باید از فدراسیون فوتبال سوال کنید چرا که این ممنوعیت را آنها اعمال کردند. آنها بر اساس قوائد خود عمل خواهند کرد.

علی‌نژاد اضافه کرد: ما در روز ۱۹ خرداد ماه مجمع انتخاباتی فدراسیون زورخانه‌ای و ورزش های باستانی را داریم و با برگزاری آن مجمع دیگر هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نمی‌شود. این طی ۱۲ سال گذشته اولین باری است که هیچ فدراسیونی با سرپرستی اداره نمی شود. تیر ماه دو فدراسیون دوره آنها تمام می شود که انتخابات آنها را هم طبق برنامه، برگزار می کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در شرایطی وزارت را به دولت بعدی تحویل دهیم که هیچ فدراسیونی بلاتکلیف نباشد.

معاون توسه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حمایت از تیم ملی فوتبال تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ما نماینده بیش از ۸۰ میلیون ایرانی است و همه مردم در هر رده سنی  نگاه ویژه ای به تیم ملی دارند. با توجه به وضعیتی که در دور رفت ایجاد شد و نتایجی غیر منتظره‌ای که رقم خورد، کار برای دور برگشت دشوار شد. بازیکنان ما با توجه به توانمندی می توانند با همت و غیرت و تدابیر فدراسیون از این مرحله صعود کنند. مسوولیت کارهای فدراسیون و تدارک تیم ملی به خاطر استقلال فدراسیون با آنها است چرا که باید استقلال فدراسیون حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: به همت سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مبلغ ۳۰ میلیارد بودجه به فدراسیون پرداخت کردیم تا دغدغه‌ای در بحث تدارکات در هیچ زمینه‌ای وجود نداشته باشد. امیدواریم که ورزشکاران و کادر فنی با تمام توان در این مسابقات حاضر شوند. ما ۲۵ خرداد امیدواریم که صعودمان را به مرحله بعد جشن بگیریم.

علی‌نژاد در مورد اینکه اگر فدراسیون دیگری در این شرایط قرار داشت باز هم چنین حمایت‌هایی می کردید؟ تصریح کرد: در دو ماه اول سال غیر از فدراسیون فوتبال ۸۱ میلیارد به فدراسیون هایمان کمک کردیم و این مقدار کمک در کمتر از ۲ ماه کم سابقه است. تا الان ۸۱ میلیارد دادیم چرا که المپیک و پار المپیک را پیش رو داریم. نگاه وزارتخانه حمایتی است. تمام فدراسیون های ما موظف به درآمدزایی هستند. قرار نیست وزارت ورزش بار مالی فدراسیون ها را بردارد. مخارج فدراسیون ها بیشتر از توان دولتی است. الان نمی توانیم بگوییم که فدراسیونی است که دغدغه بودجه داشته باشد.  در مواردی هم که فدراسیونی به ما کمک کند ما آن را برطرف خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز