خبرگزاری کار ایران

جام در محصول کارخانه مربی سازی آلمان

پشت پرده قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۶۳۶

تیم فوتبال چلسی با هدایت توماس توخل، سرمربی آلمانی‌اش به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال چلسی شب گذشته در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی به میدان رفت و با گل کای هاورتز موفق به شکست یک بر صفر حریف شد و به عنوان قهرمانی پیدا پیدا کرد.

چلسی با هدایت توماس توخل آلمانی به دومین به دومین قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا پیدا کرد. اولین قهرمانی آنها در سال ۲۰۱۲ به دست آمده بود. توخل که در پاری سن ژرمن در کسب این عنوان ناکام بود، شب گذشته به چهارمین سرمربی آلمانی دانش آموخته از آکادمی فوتبال وایلر معروف تبدیل شد که در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کرده است.

 

هنس وایس وایلر را می‌شناسید؟

وایس وایلر در دوران فعالیت خود به عنوان مربى فوتبال، همراه با تیم کلن چهاربار به مقام قهرمانى باشگاه‌هاى آلمان رسید و مدت زمانى چند نیز در تیم باشگاه اف.ث. بارسلون در اسپانیا، گراس هوپر زوریخ در سوئیس وهم چنین کاسموس نیویورک درآمریکا، سرپرستى تیم‌هاى گوناگونى رابرعهده داشت.

وایلر در سال ۱۹۵۷، ریاست کانون آموزش مربى فوتبال در دانشکده ورزش شهر کلن را برعهده گرفت و در مدت ۱۳ سال فعالیت خود در این سمت، مربیان نامدار و معروفى بمانند چیک چایکوفسکى با سال‌هاى متمادى در سمت مربى تیم باشگاه بایرن مونیخ هچنین اتو ره هاگل سرمربى پیشین تیم ملى فوتبال یونان، که در سال پیش براى اولین بار عنوان قهرمانى اروپا را نصیب این کشور کرد و هم چنین اودو لاتک دیگر مربى پرسابقه در داخل و خارج از کشور آلمان همگى جزو شاگردان او محسوب می‌شوند، تربیت نمود.

 وایلر در دوران فعالیت خود به عنوان مربى فوتبال، همراه با اف.ث.کلن چهاربار بمقام قهرمانى باشگاه‌هاى آلمان رسید و مدت زمانى چند نیز در تیم باشگاه  اف:ث. بارسلون در اسپانیا، گراس هوپر زوریخ در سوئیس وهم چنین کاسموس نیویورک درآمریکا، سرپرستى تیم هاى گوناگونى را بر عهده داشت. او بر این عقیده بود که هنر مربى فوتبال در این است که یک تیم و بازیکنان آنان را بویژه از نقطه نظر روحی تقویت کرده و آنان را از این طریق به صورت منطقى و عقلانى هدایت نمود. نظر و عقیده‌اى که در این زمینه در فوتبال امروزى بمانند گذشته، بازهم از ارزش و اعتبار برخوردار است.

مدرک آکادمی وایلر چه تفاوتی دارد؟

 ‌آکادمی هانس وایلر، سختگیر، اقتدار‌گرا و علاقه‌مند به بازی تاکتیکی روی ‌زمین، استفاده از یافته‌های دانشگاهی علوم ورزشی، و در نهایت آموزش مربیان آلمانی از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۰ در دانشگاه کلن و برگزاری ۱۶ دوره مربیگری آغاز به کار کرده بود.

اکنون هر سال حدود ۸۰ مربی در مرحله ورودی به آکادمی شرکت می‌کنند، مرحله خود شامل ورودی سه مرحله است. 

مرحله اول مربیان باید منطق فوتبالی و نوع نگاهشان به فوتبال را بیان کنند، در مرحله بعدی داده‌های یک تیم فرضی به مربیان داده می‌شود تا تاکتیک های خود را با توجه به آن شرح دهند. ‌در نهایت بعد از مرحله اول که خود پروسه‌ای فرسایشی است، ۲۴ مربی برای ورود به دوره انتخاب می‌شوند، با شروع دوره‌ها هر مربی با یک روانشناس اختصاصی همراه می‌شود، هدف حفظ آمادگی روحی مربی برای چالش های پیش رو است.

ترکیب چگونه پیش می‌رود؟

تربیت ۲۴ مربی هدف آکادمی نیست، آکادمی در تلاش برای تشکیل گروه‌های مربیگری شامل سرمربی و دستیاران متخصص است، خروجی آکادمی تعدادی مربی تک و تنها نیست بلکه گروه های مربیگری از این آکادمی فارغ‌التحصیل می‌شوند. ‌دوره‌های مربیگری مدرک A یوفا ۲۴۰ ساعت است، برای اینکه یک مربی مدرک A یوفا در لیگ انگلیس مربیگری کند تنها به ۱۶ ساعت آموزش اضافی احتیاج دارد، اما در آکادمی هانس وایزوایلر مربیان در مجموع ۸۱۵ ساعت دوره می‌بینند؛ یعنی سه برابر استاندارد‌های اروپایی!!!

مقاله و جمع بندی

دوره‌های این آکادمی به شکل سنتی و تنها با حضور استاد و شاگرد برگزار نمی‌شود، مربیان قدیمی، مربیان تیم‌های پایه، روانشناسان، فیزیوتراپ‌ها نیز در دوره‌ها حضور دارند، آموزش‌های تاکتیکی، نحوه بررسی آمار و اطلاعات بعد از بازی، شناخت شرایط بازیکنان، تنها بخشی از این دوره‌ هستند. ‌پس از دوره نظری، دوره ۸ هفته‌ای جدیدی شروع می‌شود، هر مربی به کمپ یک تیم بوندسلیگایی فرستاده می‌شود تا آموزش‌ها را در عمل مشاهده کند. مدرک مربیگری هانس وایس وایلر تا سه سال معتبر است و بعد از سه سال باید تمدید شود. ‌مربیان در پایان دوره باید در یک‌مقاله‌ ۱۵ صفحه‌ای فلسفه فوتبالی خود بعد از این دوره را شرح دهند و معیار ارزیابی این ۱۵ صفحه، تکراری نبودن آنهاست. 

دستاوردهای آکادمی وایس وایلر

یک قهرمانی جام جهانی، یک قهرمانی یورو و ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا تنها بخشی از افتخارات مربیان نسل آکادمی هانس وایس وایلر در قرن 21 بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز