خبرگزاری کار ایران

وقتی حقیقت پشت شایعه پنهان می‌شود؛ هرآنچه باید از جنجال "استامبولی" بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۱۷۶

تیم ملی فوتبال ایران درحالی برای مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی آماده می‌شود که شایعات کانال‌های مجهول الهویه در فضای مجازی تلاش به‌سزایی برای انتشارات اخبار خلاف واقع دارند.

به گزارش ایلنا، شایعه و شایعه پراکنی همواره یکی از سوژه‌های داغ افرادی است که حرفی برای مورد اثبات قرار گرفتن دیگران ندارند و با بیان موارد خلاف واقع به دنبال جلب توجه بیشتر هستند. امروزه استفاده از رسانه‌ها در فضای مجازی بیشتر از آنکه برای مخابره وقایع درست و صریح به کار گرفته شود، به گسترش شایعه و ذکر موارد دروغین با عناوین بزرگنمایی شده، می‌پردازند.

اگر علاقه‌مند به فوتبال باشید و اخبار امروز را دنبال کرده باشید، انتشار یک شایعه درباره اردوی تیم ملی موجب شده که بسیار در فضای مجازی و محافل ورزشی مورد توجه باشد در حالیکه یک شایعه‌ای بیش نیست.

در توضیح شایعه‌‌ای که در قالب خبر از حضور اهالی رسانه در جزیره زیبای کیش منتشر شده، آمده که امروز خبرنگاران برای صرف وعده ناهار به یک اقامتگاه پذیرایی منتقل شدند، آنها از غذایی که صرف شده بوده ناراضی بودند و به دلیل اینکه غذای طبخ شده "استامبولی" بوده، بین آنها و مدیران فدراسیون فوتبال درگیری رخ داده است!!!

این شایعه نادرست و غیراخلاقی در حالی به سرعت مورد توجه قرار گرفت که از سوی یک کانال تلگرامی بازتاب پیدا کرد و صلاحیت افرادی که آن را اداره می‌کنند در گذشته با انتشار شایعات عجیب و غریب درخصوص بازیکنان فوتبال و باشگاه‌های ورزشی نمایان شده بود اما متاسفانه چون امروزه شایعه بیشتر از خبر مورد توجه قرار می‌گیرد، آنها به خود اجازه داده تا اینگونه روی افکار عمومی تاثیر بگذارند.

به گواه خبرنگار اعزامی ایلنا به جزیره کیش پیش از برگزاری اولین جلسه تمرینی تیم ملی با حضور اصحاب رسانه، هیچ یک از مواردی که مطرح شده صحت ندارد و اگرچه خبرنگاران از وضعیت اسکان پس از ورود به کیش رضایت نداشتند اما هرگز درگیری تنها به دلیل یک وعده غذایی رخ نداده است.

داستان از این قرار بود که عده‌ای از خبرنگاران به یک رستوران رفته و به دلیل اینکه کیفیت غذا مطلوب نبوده تصمیم گرفتند تا رستوران را به مقصد هتل محل اقامت‌شان ترک کنند؛ ضمن اینکه از مسئولان آن رستوران تشکر کرده و هیچگونه بی احترامی از سوی آنها صورت نگرفت. در ادامه و بازگشت اصحاب رسانه به هتل محل اقامت هم هیچگونه درگیری وجود نداشته و آنها تنها وضعیت را برای مسئولانی که از سوی فدراسیون در هتل حضور داشتند انتقال داده و مشکل با تهیه غذای مناسب طی ساعت آینده برطرف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز