خبرگزاری کار ایران

بیژن ذوالفقارنسب: کریم باقری انتخاب خوبی برای تیم ملی است/ انتقادها را به بعد از بازی‌های مقدماتی موکول کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۳۶

ذوالفقارنسب به‌عنوان پیشکسوت فوتبال کشور نکاتی پیرامون وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال در آوردگاه مقدماتی جام جهانی بیان کرد.

به گزارش ایلنا، بیژن ذوالفقارنسب مربی و بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس در برنامه تلویزیونی سلام تهران که هشتم خرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، درباره وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال در آوردگاه مقدماتی جام جهانی، گفت: ما بازی‌های تدارکاتی خوبی با حریفان‌مان را نداشتیم. اردوهای خوبی هم برگزار نکردیم. به اعتقاد من این مسائل ناخواسته به فوتبال‌ ما تحمیل شد. خوشبختانه بازیکنان‌مان از لیگ آسیا خارج شدند و همه آمادگی دارند. در تیم‌های فولاد، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی عملکرد خوبی نسبت به ادوار گذشته داشتند. تیم ملی ما علی‌رغم برگزاری اردوهای نامناسب از شرایط فنی مطلوبی برخوردار است. 

وی در ادامه افزود: یک جنبه فوتبال هماهنگی و تمرینات مستمر تیم است. شرایط کیفی فنی خود بازیکنان هم مهم است. اگر به لحاظ فنی و تکنیکی در فوتبال آسیا از فوتبالیست‌ها معدل بگیریم، از ده نمره بازیکنان عراقی عددی بین هفت تا هشت میگیرند. بحرینی‌ها حدود شش تا هفت و در کشورمان باتوجه به تعداد زیاد لژیونرهایی که در لیگ‌های معتبر اروپایی داریم نمره بازیکنان چیزی بین هشت تا نه است. فوتبالیست‌های ما در زمینه فنی خیلی زیرک و هوشمند هستند.    

ذوالفقارنسب در پاسخ به اینکه آیا لیست تیم ملی شامل بازیکنان توانمندی هست که بعدا موجب پشیمانی نشود، توضیح داد: کیفیت و شرایط فنی بازیکنان در چهار تیمی خلاصه شده بود که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده بودند. سرمربی تیم ملی بهترین‌ها را بیشتر از بین این تیم‌ها گزینش کرده است اما اکثریت را به بازیکنان مقیم خارج داده است. در خط حمله همه بازیکنان به جز قائدی، لژیونر هستند. همگی تمام تلاش‌شان را برای کسب نتیجه مطلوب خواهند کرد. 

مربی و بازیکن سابق پرسپولیس به این سوال که بعضی معتقدند اسکوکیچ  به‌عنوان یک مربی موقت خواهد بود، بیان داشت: تمام زوایای مصاحبه ها و اظهار نظرات افراد ویژه‌ای که نظراتشان برای جامعه حائز اهمیت است در رسانه ها و مطبوعات، توسط کادر فنی رصد می‌شود. اجازه دهید به این مسائل نپردازیم. باور داشته باشیم این کادر می‌تواند ما را به جام جهانی ببرد. 

این پیشکسوت ارزیابی خود از کریم باقری را این‌گونه مطرح کرد: کریم باقری یکی از فوتبالیست‌های خوشنام است. نیازی به تعریف ندارد. او به راحتی می‌تواند به تیم آرامش بدهد. بازیکنان به دلیل وجاهتی که کریم دارد، از او تبعیت می‌کنند. کریم باقری تمام مراحل مختلف فوتبال را در بهترین وضعیت سپری کرده است و هیچ وقت حرکت غیر اخلاقی از او ندیدیم. به نظر من بهترین انتخاب برای تیم ملی بوده و می‌تواند مفید باشد. 

ذوالفقارنسب در خصوص اینکه کدام دیدار برای ما سخت‌تر خواهد بود و موجب نگرانی است، افزود: به تناسب هر بازی باید روش و عملکرد ویژه‌ای داشته باشیم. اگر قرار باشد در بازی مقابل هنگ کنگ مثل بازی با عراق، تیم را تهییج بکنیم؛ حتی بهترین نفرات‌مان را هم بگذاریم و دو گل اضافی هم بزنیم برای ما آن اثر را ندارد که یک تیمی را بفرستیم که بدانیم حتما این تیم درجه دو_سه آسیایی را شکست می‌دهد. کادر فنی می‌تواند سه تا از بازیکنان ممتاز خود را بگذارد استراحت کنند. باید چیدمان کنند. بازی اول با بازی دوم خیلی تفاوت دارد. بازی دوم و چهارم ما هم خیلی متفاوتند.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچوقت نباید از واقعیت ها چشم‌پوشی کرد. فوتبال ما در شرایطی هست که باید تمامی ارکان کشور کمک کنند تا این تیم بتواند در آرامش کامل اردوهایش را برقرار کند و بازی‌هایش را انجام دهد. هر انتقادی وجود دارد باید به بعد از بازی‌ها موکول شود. در حال حاضر باید پیام مثبت به بازیکنان بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز