خبرگزاری کار ایران

پیش بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ جدال سیتیزن‌ها و چلسی برای پایان دادن به یک فصل رویایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۱۹

دو تیم چلسی و منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، دو تیم منچسترسیتی و چلسی در چارچوب فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه دراگون کشور پرتغال به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 مدیران و هواداران منچسترسیتی مدت هاست که برای حضور در فینال صبر کرده اند. پپ گواردیولا طی مدت زمان حضورش در منچسترسیتی، چندین و چند جام برده و چندین و چند بار هم به دراماتیک ترین شکل ممکن دستش از رسیدن به جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کوتاه مانده؛ این بار فاصله او با این جام تنها یک بازی است.

منچسترسیتی فصل را بسیار متزلزل شروع کرد اما به لطف نبوغ پپ و انعطاف تاکتیکی که از خودش نشان داد و البته درخشش خرید فوق العاده ای چون روبن دیاز، حالا در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. سیتیزن ها هر چه که جلوتر رفتند، بی رحم تر ظاهر شدند و پس از فتح لیگ کاپ و لیگ برتر انگلیس، حالا باید برای  رسیدن به هدف والای خود، به مصاف تیمی بروند که چند هفته پیش شانس 4 گانه تاریخی را از آنها گرفت. آن هم در اولین فینال لیگ قهرمانان تاریخ باشگاه. 

آبی های لندنی فصل را عالی شروع کردند، اگر آن موقع از هواداران این تیم می پرسیدید که آیا امیدی به حضور در فینال لیگ قهرمانان دارید؟ احتمالا پاسخ های مثبت زیادی می شنیدید. اما اوضاع برای فرانک لمپارد به گونه ای پیش رفت که اگر تنها چند هفته بعد دوباره سوال تان از هواداران را تکرار می کردید، با تعداد زیادی "نه" قاطعانه مواجه می شدید.

توماس توخل در این مقطع وارد کار شد. سرمربی آلمانی هدایت تیمی را به دست گرفت که تقریبا نیمی از آنها حتی نیم فصل کامل هم کنار هم بازی نکرده بودند و میانگین سنی پایین به شدت احسا می شد. کاری که توخل با آن تیم انجام داده، فوق العاده بوده است. سهمیه لیگ قهرمانان اروپا که هدف نیم فصل سران چلسی بود به دست آمد، تیم به فینال جام حذفی راه پیدا کرد و حالا در مهم ترین بازی فصل فوتبال اروپا هم حضور دارد.

صرف نظر از هر نتیجه ای که در بازی امشب رخ دهد، چلسی یک فصل تاریخی را سپری کرده، فصلی که هواداران امیدوارند با دومین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا آن را به پایان برسانند؛ آن هم در سومین فینال لیگ قهرمانان تاریخ چلسی.  

 

منچسترسیتی 7 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا را با برد پشت سر گذاشته است.  در 7 بازی آخر منچسترسیتی، این تیم حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

چلسی در 11 بازی از 12 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است. 

این دو تیم تاکنون 93 بار در تمام رقابت ها به مصاف هم رفته اند، 31 برد سهم منچسترسیتی شده و 43 برد سهم چلسی؛ نتیجه 19 بازی هم تساوی بوده است.

همچنین چلسی برای سومین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود که تنها در سال 2011 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و از ‌مقابل سیتیزن‌ها اولین فینال اروپایی خود را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز