خبرگزاری کار ایران

سراجی: جو مسموم، غیرمنطقی و غیراخلاقی علیه من ایجاد کرده‌اند/ برای تعیین رأی به قوانین فیفا و AFC مراجعه کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۴۴۹

مدیرعامل سایپا در مورد 3 بر صفر شدن نتیجه بازی با پیکان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد سراجی درباره رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و اعلام نتیجه سه بر صفر به سود سایپا مقابل پیکان اظهار داشت: در آیین نامه انضباطی برای تعویض‌های بیش از حد مجاز مشخصاً اقدامی تعریف نشده اما به استناد بند ب ماده 5 آیین نامه انضباطی از کمیته انضباطی درخواست کردیم به دستگاه های بالاتر مثل آیین نامه های فیفا و AFC مراجعه کنند‌.

وی افزود: ما با توجه به این بند از کمیته انضباطی خواستیم به اسناد بالا دستی مثل اساسنامه، مقررات، آیین نامه ها، بخش نامه ها، دستورالعمل ها،تصمیم‌های فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و مقررات بازی ها مراجعه کنند.

مدیرعامل باشگاه سایپا تصریح کرد: کارشناسانی که در این چند روز اظهار نظر کردند به این موضوع اشاره کردند در داخل کشور قانونی نداریم اما جواب آنها این است که بند 2 ماده پنج این اجازه را می دهد تا به اسناد بالا دستی مراجعه شود. در ادامه ما به مقررات فیفا و قوانین بازی ها رجوع کردیم‌. در ماده 3 مقررات بازی می گوید تعداد تعویض ها چگونه است و اکنون با توجه به شرایط کرونایی تعداد تعویض ها پنج نفر است. مطابق بند 4 از ماده 46 آیین نامه انضباطی مصوب 2019 فیفا بازیکن مورد نظر ما را مخاطب قرار می دهد.

سراجی تصریح کرد: در ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی ما درباره بازیکن غیرمجاز صحبت شده اما مشخصا در این  دادخواست به بند ۴ ماده ۴۶ آیین نامه انضباطی فیفا اشاره کردیم. در این بند به بازیکن غیرمجاز یاد نمی شود و از بازیکن فاقد صلاحیت یاد می شود.

وی تصریح کرد: در ادامه این بند آمده بازیکنی فاقد صلاحیت است که تمام صلاحیت ها را دارا نباشد. ما به ماده 22 آیین نامه انضباطی فیفا هم رجوع کردیم. در بند 2 این ماده آمده اگر بازیکنی که فاقد صلاحیت باشد به زمین وارد شود در این شرایط نتیجه بازی فوتبال سه بر صفر، فوتسال پنج بر صفر  و فوتبال ساحلی 10 بر صفر می شود. این صراحت کل مواردی است که به آنها استناد کردیم.

مدیرعامل باشگاه ادامه داد: طبق آیین نامه فیفا بازیکن فاقد صلاحیت بازیکنی است که شرایط تعیین شده در مقررات فیفا را احراز نکرده باشد.  در بند 3 وقتی کلیات مقررات فیقا نقض شود ماده ۳ مقررات بازی اجرا می شود. در اینجا به این استناد کردیم. بازیکن غیر مجاز شامل بازیکن چهار کارته، محروم و شخصی است که مدارکش جعلی یا دستکاری شده باشد. ما به بازیکن غیر مجاز مندرج در ماده 61 استناد نکردیم اما به قوانین مربوط به بازیکنی که صلاحیت حضور در زمین را نداشته مراجعه کردیم. 

سراجی درباره احتمال شکایت باشگاه پیکان به کمیته استیناف و دادگاه CAS عنوان کرد: قانون اجازه می دهد این رای در کمیته استیناف مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد و بعد از آن هم می توانند به مراجع بالادستی مثل CAS مراجعه کنند. قانون به همه تیم ها این اجازه را می دهد اما یقین داریم با استناد به مواردی که گفتم این رای در کمیته استیناف هم تایید می شود. در مرتبه بالاتر فیفا هم این رای  را قطعا تایید خواهد کرد زیرا ما به استناد قوانین فیفا به این رای رسیدیم. کمیته انضباطی هم به استناد بند ب ماده 5 آیین نامه انضباطی خودمان که بخشی از این موضوع مغفول واقع شده به آیین نامه فیفا مراجعه کرد.

وی در خصوص این موضوع که برخی از تیم‌های دیگر خودشان را درباره این رای ذینفع می‌دانند، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم منظور شما چیست یا کیست، ولی به هر حال باید به قانون تمکین کنیم. اگر از تصمیمات هیجانی، احساسی و صحبت‌هایی که از تریبون‌های مهم خلاف قانون و مقررات مطالبی بیان و باعث تشویشق اذهان می‌شود جلوگیری و به مُر قانون توجه کنیم فوتبال کشورمان اعتلا پیدا خواهد کرد.

سراجی در واکنش به صحبت مدیرعامل ذوب‌آهن که گفته آیا سه امتیاز راحت از گلوی سایپا پایین می‌رود یا خیر؟ عنوان کرد: مدیرعامل ذوب‌آهن از دوستان خوب من است و این جمله را ندیدم که چطور به کار برده است. نمی‌دانم منظورش چه بوده و باید خودش جواب دهد.

مدیرعامل سایپا در مورد صحبت از اعمال نفوذش در هیات رئیسه فدراسیون گفت: جو مسمومی ایجاد شده که مناسب نیست. براساس قانون مدیرعامل باشگاه‌ها حق شرکت در انتخابات را داشتند. یک انتخابات دموکراتیک برگزار و قوانین در آن رعایت شده است. تمام دستگاه‌های نظارتی هم بر آن نظارت کردند. ناظر فیفا و AFC هم انتخابات را تأیید کردند. نتیجه انتخابات هم این شده که من از جایگاه مدیرعامل سایپا به هیئت رئیسه راه پیدا کردم. اگر تضاد منافع اینجا وجود داشته باشد، عملاً ما قوانین را زیر سوال می‌بریم. این جو مسموم، هم غیر منطقی است، هم غیر اخلاقی. در فرصت مناسب یک روز در جایگاه هیئت رئیسه  صحبت و مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال را هم بیان خواهم کرد. کار مطالعاتی دقیق انجام شده تا تکلیف تضاد منافع در اساسنامه مشخص و صراحت وجود دارد. این نوع اتهامات چیزی جز ایجاد فضای مسموم و تشویش اذهان نیست.

سراجی در مورد اینکه آیا باشگاه سایپا با توجه به اتفاقات پیش آمده کار خود با کمالوند را ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: عکس‌العملی که بیاتی‌نیا و کمالوند روی صحنه مشکوک نشان دادند، از سر غیرت و تعصب بود. شاید آن رفتار شایسته‌ای نبود و باید به قوانین احترام گذاشته می‌شد، ولی از روی تعصب بوده و ما از کمیته استیناف خواهش خواهیم کرد تا این رأی را در صورت امکان تقلیل بدهند یا ببخشند. با این مربیان ادامه خواهیم داد و فصل بعد هم کنار کمالوند خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز