خبرگزاری کار ایران

اتفاقی عجیب در ورزش ایران؛

شکست شطرنج بازان ایرانی به دلیل قطع برق فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۱۰

روز گذشته شطرنج‌بازان ایرانی به دلیل قطع برق فدراسیون موفق نشدند مسابقه خود را به پایان برسانند و شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسابقات شطرنج از زمان شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده به صورت مجازی و با حضور داوران و تحت نظارت دوربین ها به مسابقات در سطح جهانی مشغول می‌شوند و این راهکاری بوده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج تا مسابقات تعطیل نشوند.

مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی هایربدی امارات برگزار می شود از 21 اردیبهشت آغاز شده و در این رقابت ها پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران، محمد امین طباطبایی، آرین غلامی، احسان  قائم مقامی و دیگر شطرنج بازان برتر ایران حضور دارند.

روز گذشته با قطع ناگهانی برق در تهران، شطرنج بازان به مشکل خوردند و این موضوع باعث شکست برخی از نمایندگان ایران بود.

مهدی جمشیدیان، مسئول روابط عمومی فدراسیون شطرنج در گفتگو با ایلنا در این خصوص اظهار داشت: روز گذشته از ساعت 11:30 تا 12 بود که برق فدراسیون قطع شد و شطرنج بازان ما به مشکل خوردند. برخی از آنها شارژ لپ تاپشان اجازه داد که به مسابقه ادامه دهند ولی برخی دیگر نتوانستند و نتیجه را واگذار کردند. برای مثال احسان قائم مقامی که لپ تاپش شارژ چندانی نداشت به مشکل خورد.

وی افزود: ما با مسئولان اداره برق صحبت کردیم و آنها به ما گفتند اگر قصد داشتید برقتان قطع نشود باید با ما مکاتبه می‌کردید ولی این در حالیست که اصلاً به ما اطلاع نداده بودند قرار است در این ساعت برق ما قطع شود. ضمن اینکه با یکی از مسئولان سابق فدراسیون شطرنج صحبت می‌کردم به ما گفت که چند سال قبل هم این مشکل ایجاد شد و اداره برق به ما گفته بود اگر می‌خواهید برقتان قطع نشود باید مبلغی پرداخت کنید.

مدیر روابط عمومی فدراسیون شطرنج ادامه داد: متاسفانه با وجود مکاتباتی که انجام شد امروز هم از ساعت 10 برق ما قطع شد و حدود ساعت 11 بود که وصل شد ولی ما بر حسب تجربه روز گذشته از ژنراتور هیات شطرنج استان تهران به عنوان برق جایگزین استفاده کردیم تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

جمشیدیان در پایان گفت: نتایج روز گذشته که برای شطرنج‌بازان ما از دست رفت تاثیر زیادی روی نتایج پایانی مسابقات خواهد گذاشت و ممکن است زحمات یک سال این عزیزان از دست برود. خواهشم از مسئولان این است که در موارد این چنینی همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز