خبرگزاری کار ایران

مهدی: فصل جدید لیگ را باید قبل از مهر شروع کنیم/ هفته آینده جام حذفی قرعه‌کشی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۵۵

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: بعد از انجام بازی های معوقه قرعه کشی جام حذفی انجام می َود و برنامه را اعلام می کنیم.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی در خصوص اینکه با تعطیلی مسابقات لیگ برتر به نظر می‌تواند یک ماه استراحت کند اظهار داشت: بحث مسابقات استراحت ندارد، از الان مقداری هم دیر کرده‌ایم، باید برنامه تخمینی و حدودی فصل آینده را استخراج کنیم، چون باید هر چه سریع‌تر پنجره نقل و انتقالاتی را به فیفا اعلام کنیم.

وی افزود: لازمه‌اش این است که برآوردهای لازم از زمانبندی روزهای فیفا و مرحله یک شانزدهم به بعد لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشیم. فکر می‌کنم فرصت خوبی است که چارچوب زمانی لیگ آینده را استخراج کنیم و از فیفا بخواهیم متناسب با آن پنجره نقل و انتقالات را برایمان باز کند که باشگاه‌ها بتوانند نهایت بهره را ببرند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان احتمالی لیگ فصل آینده گفت: فکر می‌کنم اوایل مهر دیرترین موعدی است که باید لیگ را شروع کنیم چون تقریبا با بیستم مهر تراکم بالایی از روزهای فیفا و لیگ قهرمانان آسیا داریم. تقریبا از اول تا 20 مهر یک هفته در میان اشغال است. اگر قبل از مهر لیگ را شروع کنیم، می‌توانیم چند هفته‌ای به تیم‌ها بدهیم که وارد مسابقات شوند. در غیر این صورت به سمت اواخر مهر می‌رود.

مهدی در مورد اینکه اگر لیگ فعلی در میانه مرداد به پایان برسد تا ماه مهر فاصله خیلی کمی وجود دارد، عنوان کرد: باید 8 هفته فرجه قانونی داشته باشیم که همان اوایل مهر می‌شود. اینها با هم همپوشانی دارند و سعی می‌کنیم زمان مناسب را پیدا کنیم. حداقل 7 تا 8 هفته باید بین دو لیگ فاصله زمانی رعایت شود. اگر لیگ فعلی 15 مرداد تمام شود، 7 هفته پس از آن تقریبا اوایل مهر می‌شود و مقداری کارمان را سخت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بیشتر شدن استفاده از واکسن فصل آینده این اوضاع و فشردگی‌ها کمتر می‌شود، گفت: به این اتفاق امیدواریم، و هر چیزی امکان‌پذیر است. امیدواریم این مسئله محقق شود تا خطرات ابتلا به کرونا کمتر شود ضمن اینکه بحث حضور تماشاگران روی سکوها را هم داریم. برای ما برگزاری بازی با تماشاگر خیلی راحت‌تر است که هم اتمسفر خوبشان را در کنار تیمشان داشته باشیم و هم اینکه جداسازی‌ به این صورت نباشد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا امکان داشت بازی‌های معوقه به خاطر حساسیت بازی‌های تیم ملی برگزار نشوند، گفت: بازی‌های معوقه تداخلی با برنامه تیم ملی ندارند، اگر ذره‌ای تداخل داشت این کار را انجام نمی‌دادیم. خط قرمز ما رقابت‌های بین‌المللی ما است. هر چقدر این بازی‌ها را برگزار نکنیم، باید متناسب با آن در هفته‌های دیرتری لیگ را تمام کنیم و این مسئله خود به خود باعث تاخیر در اتمام لیگ و فرسایشی شدن آن می‌شود.

وی در مورد اینکه ممکن است بازیکنی پیش از رسیدن به اردوی تیم ملی مصدوم شود، گفت: امیدواریم مصدومیت برای هیچ فوتبالیستی نباشد. ممکن است شب اردو یک بازیکن مصدوم شود و یا اینکه در تورنمنت قبراق و سرحال باشد. ما با هماهنگی تیم ملی این برنامه و زمانبندی را اعلام کردیم.

مهدی در مورد برنامه جام حذفی اظهار داشت: به محض اینکه بازی‌های معوقه به اتمام برسد، طی هفته‌ آینده قرعه کشی صورت می‌گیرد و برنامه جام حذفی را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز