خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۲۲.۰۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۰۸ دانلود ویدیو

بهنام سراج: آل کثیر بارها از عشق و علاقه به پرسپولیس حرف می‌زد

کد خبر : ۱۰۷۸۳۴۸

سراج گفت: وقتی در صنعت نفت آبادان بودیم عیسی آل کثیر بارها از عشق و علاقه وافرش به پرسپولیس حرف می‌زد.

به گزارش ایلنا، گلزن آبادانی سابق پرسپولیس به وضعیت مهاجم جنوبی و موفق این روزهای این باشگاه پرداخت و از عشق خاص او به سرخ‌ها گفت.

 

به عنوان شخصی که با عیسی آل کثیر کار کرده، می‌خواستیم نظرتان را راجع به این مهاجم خوزستانی پرسپولیس بدانیم؟

باید به این نکته اعتراف کنم زمانی که عیسی با ما در صنعت نفت کار می‌کرد بارها از عشق و علاقه وافرش به پرسپولیس حرف می‌زد. مهاجمی که با جان و دل پرسپولیس را دوست داشت و من خودم شاهد این ماجرا بودم. نه تنها خود عیسی بلکه تمام خانواده‌اش پرسپولیسی دوآتشه هستند و با دل و جان تیم سرخپوش پایتخت را دوست داشته و دارند و طرفدار پر و پا قرص این تیم هستند. عیسی زمانی که در صنعت نفت بود، دائم از این موضوع حرف می‌زد که باید به پرسپولیس برود و دائما این جمله ورد زبانش بود که خدا هم کمکش کرد تا به آرزوی قلبی‌اش برسد. البته من باید به این نکته اذعان داشته باشم که ما در پرسپولیس یک عیسی کاملاً متفاوت را با بقیه تیم‌هایی که در آنها بازی می‌کرد، شاهد بودیم. عیسی در 31 سالگی در پرسپولیس رو شد در حالی که این استعداد ناب می‌توانست در 23 سالگی در پرسپولیس رشد کرده و همان موقع هم قدرت خودش را به رخ همه بکشد. درست است که عیسی کمی دیر به اصطلاح ما فوتبالی‌ها در پرسپولیس رو شد و فوتبالش بیشتر به چشم آمد اما او واقعاً یک مهاجم تمام نشدنی و گلزنی قهار است که باز هم می‌تواند در پرسپولیس و فوتبال ما خودش را بیشتر و بیشتر نشان دهد. اوج هنر عیسی هم زمانی عیان شد که این بازیکن خوب با ظلم آشکار و محرومیت ششماهه از سوی کنفدراسیون آسیا مواجه شد. شاید اگر مهاجم دیگری جای عیسی بود، بعد از آن محرومیت سنگین نمی‌توانست بار دیگر با قدرت برگردد اما عیسی جانانه مبارزه کرد و در بازگشت هم چه گل‌های حساسی برای پرسپولبس زد که اوج آنها در بازی مقابل استقلال در دربی نمایان شد.

از خصوصیات اخلاقی عیسی هم به نظر اطلاعات و شناخت کافی دارید؟

بله عیسی به لحاظ اخلاقی بچه حساسی است و اگر او را اذیت نکنند و با ملایمت و آرامش با او برخورد کنند، قادر است با شرایط بهتری به کار خودش ادامه دهد و باز هم روزهای خوبی را برای خودش و تیم محبوبش رقم بزند.

در رابطه با خصوصیات فنی عیسی آل‌کثیر می‌خواهیم نظرتان را بیشتر بدانیم و از آنها با خبر شویم.

عیسی 70درصد گل‌هایش را روی زمین می‌زند اما روی هوا و توپ‌های هوایی هم گل‌های خوبی را به ثمر می‌رساند. فرصت طلبی و جایگیری‌های بسیار خوبی دارد و در نقاط کور دفاع حریفان خیلی خوب قرار می‌گیرد و بیشتر توپ‌هایش را نیز با یک ضرب وارد دروازه حریفان می‌کند. او در واقع در جاهایی قرار می‌گیرد که بدون برخورد یا مزاحمت مدافعان حریف، خیلی خوب به وظیفه‌اش یعنی گلزنی عمل می‌کند.

بهترین گلزن خوزستانی تاریخ پرسپولیس، مرحوم صفر ایرانپاک است که هنوز بازیکن و مهاجم دیگری در پرسپولیس نتوانسته رکورد ایشان را بشکند. با این وجود چه مهاجمی را در بین گلزنان خوزستانی پرسپولیس، بهترین گلزن خوزستانی پرسپولیس می‌دانید؟

بله صفر ایرانپاک که روحشان هم شاد باشد، بیشترین تعداد گل‌های تاریخ دربی را زده که هنوز هم آن تعداد گل و رکورد دست نخورده باقی مانده است اما با وجود احترامی که برای تمام مهاجمان خوزستانی پرسپولیس قائل هستم، من کریم باوی را بهترین گلزن خوزستانی تاریخ پرسپولیس می‌دانم. سرطلایی‌ای که روی سرزنی او و خصوصیات خاص دیگرش، مهاجمی نمی‌تواند روی دست ایشان بیاید. از طریق روزنامه‌تان هم برای آقا کریم آرزوی سلامتی دارم و از خداوند منان می‌خواهم به ایشان سلامتی کامل عطا کند .

شما خودتان هم در پرسپولیس در دربی بازی کرده‌اید، در دربی پایتخت گل زده‌اید؟

بله من در دربی بازی کرده‌ام اما با وجود نمایش خوبم در دربی، قسمت نشد که گل بزنم.

در خصوص شرایط مغانلو چه نظری دارید و آیا او مکمل خوبی برای عیسی محسوب می‌شود؟

اول باید به این نکته بپردازم که بازیکنانی که پشت عیسی و شهریار بازی می‌کنند، چگونه بازیکناتی هستند. در واقع این بازیکنان، کسانی هستند که لقمه آماده برای شهریار و عیسی فراهم می‌کنند. در پرسپولیس فعلی هم هافبک‌ها واقعاً عالی مهاجمان را تغذیه می‌کنند و در واقع هم مهاجمان عالی هستند و هم هافبک‌ها. آنها خیلی خوب وظایف خودشان را در تیم انجام می‌دهند. از این رو پرسپولیس تیمی بی‌نظیر محسوب می‌شود. شهریار مغانلو روی هوا بسیار مسلط است و حفظ توپ خوبی دارد و پاس‌های خوبی را برای عیسی و دیگر عناصر تیم مهیا می‌کند ضمن اینکه در زدن ضربات کاشته و حفظ توپ هم عالی کار می‌کند و به خوبی با عیسی در تیم و پیشانی حمله با هم هماهنگ هستند.

دربی پایتخت را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و معمولاً تیم‌هایی که از تک موقعیت‌هایشان بهتر استفاده می‌کنند برنده می‌شوند. در دربی اخیر هم فرصت آنچنانی به وجود نیامد و استقلال هم بد بازی نکرد اما اسیر فرصت طلبی مهاجم پرسپولیس و بازی هوشمندانه دیگر بازیکنان این تیم شد.

آخرین سؤالمان هم به شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم برمی‌گردد. ضمن اینکه برای حسن ختام می‌خواستیم نظرتان را راجع به باخت سنگین و عجیب مس رفسنجان مقابل سپاهان جویا شویم که حتی بعضی‌ها از نتیجه‌اش تحت عنوان تبانی یاد کردند!

امسال رقابت خیلی سختی بین پرسپولیس و سپاهان وجود دارد. سپاهان با محرم نتایج خوبی گرفته و پایاپای با پرسپولیس بالا آمده و تیمی بوده که با مدیریت قوی عملاً ثبات خوبی داشته است. اما در مورد بازی این تیم با مس رفسنجان باید بگویم گاهی تیمی اسیر تیم دیگر می‌شود و اشتباهات مرگباری را انجام ‌می‌دهد. به نظرم اگر دو تیم ده بار دیگر هم با هم بازی کنند، دیگر آن اشتباهات و نتیجه عجیب 5 بر یک رقم نخورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز