خبرگزاری کار ایران

جاودانی: هنوز در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان و دربی به جمع بندی نرسیدیم/ کمیته انضباطی به صدور دستور موقت مکلف نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۳۱۲

عضو کمیته انضباطی در مورد احکام دیدارهای جنجالی اخیر صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، ، عصر امروز جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با حضور نمایندگان سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان در محل ساختمان فدراسیون برگزار شد.  

رضا جاودانی یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از پایان این جلسه در گفتگویی که با خبرنگاران داشت، در مورد محتوای جلسه اینطور صحبت کرد:« این جلسه با حضور مدیر عاملان سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان برگزار شد و صورت جلسه ای هم نوشته شد. در مورد توقعات کمیته انضباطی از این سه باشگاه صحبت کردیم و نقطه نظراتشان را هم گرفتیم؛ البته سوای مسائلی که این هفته ها بر این سه باشگاه حاکم است. اگر سوالی هست در خدمتم.

جاودانی در واکنش به این سوال که آیا جلسه به بررسی دفاعیات برخی اعضای این سه تیم که فراخوانده شده بودند و پیش تر در خبرها آمده بود، ارتباط داشت یا خیر، توضیح داد:« نه جلسه بیشتر کلی بود و توقعات رکن قضایی فدراسیون فوتبال از سه باشگاه بزرگ فوتبال ایران که برای قهرمانی تلاش می کنند، در هفته های پایانی بود و به خصوص اینکه رویکردشان چه چیزی باشد. آنها هم گلایه های درستی داشتند؛ برخی جاها می توانستیم ورود کنیم ولی برخی جاها هم نمی توانستیم. به نظرم اما به طور کلی جلسه بسیار خوبی بود و خروجی های خیلی خوبی هم داشت. قرار شد تمام باشگاه ها سخنگو داشته باشند و آن سخنگو صحبت می کند در واقع موضع باشگاه است؛ شخص دیگری اگر از باشگاه صحبت کند، مسئولیت با خودش است و با باشگاه نیست. در مقررات انضباطی باشگاه مسئول تمام اتفاقاتی است که رخ داده؛ مثلا اگر هواداران مشکلی ایجاد کنند، باشگاه باید پاسخگو باشد. گفتیم فردی را مشخص کنید که در موضوعات مختلف موضع باشگاه را مشخص کند.»

جاودانی در واکنش به اینکه آیا ممکن است منجر به صدور حکم دستور موقت شود، بیان کرد:« نه. دستور موقت زمانی صادر می شود که طبق ماده 100 آئین نامه انضباطی ضرر جبران ناپذیری وارد شده باشد یا مسئله امنیتی باشد. در این مورد هم این اختیار را دارد و در قانون نمی گوید که مکلف به صدور دستور موقت هستیم.» 

عضو کمیته انضباطی فدراسیون در مورد اینکه چه زمانی احکام دو بازی استقلال و پرسپولیس و سپاهان و پرسپولیس بررسی خواهد شد، عنوان کرد:« احکام این جلسه صادر نمی شود. شنبه جلسه ای داریم که خاطیان دربی می آیند و به جمع بندی می رسیم. اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس هم روز پنجم شنبه جمع بندی می شود. در مورد بازی سپاهان و پرسپولیس به نتیجه واحدی رسیده ایم و پنج شنبه جمع بندی می شود.» 

جاودانی در مورد شکایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه اعضای یکدیگر توضیح داد:« ما پس از هر شکایت ابتدا از نظر شکلی بررسی می کنیم که آیا این شکایت درست مطرح شده است یا خیر و بعد هم هزینه دادرسی باید پرداخت شود. بعد از این اگر درست بود، وارد ماهیت می شویم. ممکن است وارد ماهیت بشویم و ببینیم اصلا شکایت، شکایت انضباطی نیست و اتفاقی نیفتاده است. لذا هر شکایتی منجر به رای انضباطی نمی شود. و هر شکایتی هم منجر به دستور موقت نمی شود.»

سوال دیگر از جاودانی که به عنوان مجری برنامه های تلویزیونی هم حضور پررنگی دارد، در مورد صحبت های حسن زاده رئیس کمیته انضباطی بود که گفته بود مسابقات از این هفته به شکل جدی رصد می شود. عضو کمیته انضباطی به این سوال و اینکه این رسیدگی چطور انجام خواهد شد، توضیح داد:« از لحاظ فضای مجازی منظورشان بوده است. کمیته انضباطی از این پس فضای مجازی را رصد خواهد کرد. با توجه به کرونا شاید نقش کمیته انضباطی کم رنگ شده است ولی پیش تر در مسابقات نماینده حقوقی از کمیته انضباطی به صورت غیر محسوس می فرستادیم.» 

جاودانی در ادامه تایید کرد که روز پنج شنبه از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چند عضو برای ارائه توضیحات به کمیته انضباطی خواهند آمد.

او در ادامه و در واکنش به این سوال که آیا با توجه به مستنداتی که به دست کمیته انضباطی رسیده، آیا امکان محرومیت بازیکنی وجود دارد یا خیر، بیان کرد:« الان اگر من چیزی بگویم از نگاه خودم گفته ام. کمیته انضباطی 5 عضو دارد. ممکن است الان در ذهن من محرومیت یا تبرئه باشد ولی ممکن است چهار عضو دیگر نظر من را نپذیرند.» 

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا در جلسه روز پنج شنبه بازیکنی از سپاهان نیز حضور خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: ما بازیکنی را از سپاهان نخواستیم. به دلیل اینکه از دید ما مسئله حادی ایجاد نشد. گزارش ناظر و داور هم همین مسئله را تاکید می کرد. اتفاقی اصلی افتادن دوربین بوده است ولی در بازی شهرآورد اتفاقات دیگری رخ داده است.» 

جاودانی در واکنش به این سوال که آیا می تواند به رای بازی سپاهان و پرسپولیس با توجه به جمع بندی این پرونده اشاره کند، که او به این سوال اینطور پاسخ داد: می توانم نظر شخصی ام خودم را بگویم که البته نمی گویم (باخنده). اجازه بدهید به اجماع برسیم. تمام مسائل را بررسی کنیم و بعد رای را اعلام می کنیم.» 

جاودانی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگری که از او در رابطه با حضور برخی افراد غیرمرتبط با تیم ها در استادیوم پرسید و اینکه آیا حکمی برای آنها صادر خواهد شد یا خیر، اضافه کرد:« آن چیزی که ما از هیئت ها خواسته ایم این است که هر فردی باید در باشگاه سمتش مشخص باشد و دلیل حضورش در زمین مشخص شود. برای بازی سپاهان و پرسپولیس این مسائل مشخص شده ولی در مورد بازی استقلال و پرسپولیس هنوز نه.» 

سوال پایانی از جاودانی در رابطه با شکایت استقلال از عیسی آل کثیر و شرایط این پرونده بود که او گفت:« تازه امروز هزینه شکایت به فدراسیون واریز شده است و از الان پرونده در دست بررسی قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز