خبرگزاری کار ایران

همه چیز مهیای قهرمانی اتلتیکو مادرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۶۰

کورس قهرمانی لالیگا داغ داغ است و سه تیم برای رسیدن به قله فوتبال اسپانیا در فصل 2021-2020 شانس دارند.

به گزارش ایلنا، بازی‌های دو هفته پایانی امشب و یکشنبه آینده به صورت همزمان برگزار می‌شود. اتلتیکومادرید اول است با دو امتیاز اختلاف نسبت به رئال و هر هفته خودش را به خط پایان نزدیک‌تر می‌کند. تیم دیگو سیمئونه امشب با اوساسونای میانه جدولی روبه‌رو می‌شود و در هفته آخر با وایادولید در منطقه سقوط. سرنوشت قهرمانی در دستان اتلتیکو است، اگر امشب میهمان خود را شکست دهند و رئال مادرید در زمین اتلتیک بیلبائو ببازد، همین امشب قهرمان می‌شوند اما اگر در پایان فصل امتیازات دو تیم بزرگ پایتخت برابر باشد، عنوان قهرمانی به تیم زین‌الدین زیدان می‌رسد که در بازی مستقیم عملکرد بهتری داشته و یک برد و یک تساوی به دست آورده.

رئال و بارسلونا فرصت رفتن به صدر را پیدا کردند اما بی‌موقع لغزیدند و حالا باید منتظر امتیاز از دست دادن اتلتیکو باشند. اگر اتلتیکو امشب برنده شود بارسلونا شانس قهرمانی‌اش را از دست می‌دهد و در صورت پیروزی رئال در بیلبائو، کورس قهرمانی به هفته آخر بین دو تیم مادریدی کشیده می‌شود.

تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان اروپا مشخص است و فقط باید دید کدام تیم‌ها دوم تا چهارم می‌شوند. سویا که در رده چهارم قرار گرفته، 18 امتیاز از رئال سوسیداد پیش است و حتی ممکن است فصل را در رده دوم به پایان برساند اگر رئال مادرید و بارسلونا در دو بازی آخر نتایج خوبی نگیرند.

اما نبرد سهمیه لیگ اروپا همچنان پرهیجان دنبال می‌شود. سوسیداد و رئال بتیس که یک امتیاز اختلاف جدایشان کرده، شانس بیشتری دارند اما ویارئال و تا حدی سلتاویگو هم می‌توانند به این رقابت‌ها بروند. ویارئال اونای امری یک امتیاز با بتیس فاصله دارد اما سلتا 5 امتیاز از تیم ششم عقب است. تیم هفتم لالیگا در فصل آینده در جدیدترین تورنمنت یوفا، لیگ کنفرانس اروپا، حاضر می‌شود.

نبرد بقا در پایان جدول بی‌نهایت نفسگیر است و هنوز هیچ تیمی سقوط نکرده. در حال حاضر ایبار، الچه و وایادولید به ترتیب با 30، 30 و 31 امتیاز در رده‌های بیستم تا هجدهم قرار دارند اما اوئسکا (33)، ختافه (34) و آلاوس (35) هم به شدت خطر سقوط را احساس می‌کنند. هیچ‌کدام از این شش تیم در دو هفته پایانی با هم روبه‌رو نمی‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز